AnonymBruker Skrevet 24. september #1 Del Skrevet 24. september Ser Ahus har en avdeling der det er utlyst 11(!!) sykepleierstillinger. Tror aldri jeg har sett så mange utlyst på en gang i hele mitt liv. Er det red flag? Har folk hatt masseoppsigelser? Gjelder geriatrisk avdeling sengepost. Er Ahus virkelig så stort at 11 stillinger er normalt? Eller er det noe alvorlig gærnt her? Anonymkode: 1349b...6a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #2 Del Skrevet 24. september De skal utvide avdeling, bare så det er nevnt. Men syns det hørtes mye ut. Ahus må være et veldig stort sykehus? Anonymkode: 1349b...6a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #3 Del Skrevet 24. september Skjønner at det er mye gjennomtrekk på en geriatrisk avdeling sånn generelt. Det er nok ganske mye tyngre å jobbe der enn mange andre sykehusavdelinger. Men generelt er det mye gjennomtrekk i sykehus, fordi det er for høy arbeidsbelastning og ikke bærekraftig. Har sett utlysninger med ca like mange stillinger på flere ulike avdelinger på sykehus jeg har jobbet på, så det er nok ikke direkte unormalt. Den ene avdelingen jeg jobbet på, ble det ganske ofte utlyst 8-10 stillinger i slengen. Anonymkode: 377da...d3a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 24. september #4 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De skal utvide avdeling, bare så det er nevnt. Men syns det hørtes mye ut. Ahus må være et veldig stort sykehus? Anonymkode: 1349b...6a8 Ja, det er et stort sykehus, og ikke veldig rart om de utvider en sengepost/oppretter ny 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #5 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skjønner at det er mye gjennomtrekk på en geriatrisk avdeling sånn generelt. Det er nok ganske mye tyngre å jobbe der enn mange andre sykehusavdelinger. Men generelt er det mye gjennomtrekk i sykehus, fordi det er for høy arbeidsbelastning og ikke bærekraftig. Har sett utlysninger med ca like mange stillinger på flere ulike avdelinger på sykehus jeg har jobbet på, så det er nok ikke direkte unormalt. Den ene avdelingen jeg jobbet på, ble det ganske ofte utlyst 8-10 stillinger i slengen. Anonymkode: 377da...d3a Bare mye større forhold enn jeg er vant til da. Jobbet på mindre plasser enn i Oslo og omegn før. Ja er nok mye gjennomtrekk på sengepost. Jobber selv på sykehjem, lurer på om det er mer eller mindre slitsomt enn det? Eller kanskje det samme? Anonymkode: 1349b...6a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
endo Skrevet 24. september #6 Del Skrevet 24. september Absolutt ikke noe rødt flagg. Og sykehus tar gjerne inn 1-2 mer enn de trenger pga sykefravær og da mindre vikarbruk(i forhold til dems beregninger, ikke virkeligheten) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #7 Del Skrevet 24. september Det er vel enkelte avdelinger som er mer/mindre populære å jobbe på enn andre. Anonymkode: d190f...585 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #8 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bare mye større forhold enn jeg er vant til da. Jobbet på mindre plasser enn i Oslo og omegn før. Ja er nok mye gjennomtrekk på sengepost. Jobber selv på sykehjem, lurer på om det er mer eller mindre slitsomt enn det? Eller kanskje det samme? Anonymkode: 1349b...6a8 Jeg jobbet både på sykehjem og på sykehus som student, men har bare jobbet på sykehus som ferdigutdannet sykepleier. Inntrykket mitt er at det er stor variasjon fra sengepost til sengepost på hvor travelt/slitsomt det er. De travle avdelingene der du føler du alltid ligger litt bakpå har for min del vært typiske kirurgiske sengeposter (kirurgisk gastro for eksempel), og traumeortopedi (mye på grunn av en stor andel ortogeriatriske pasienter). Mye pleietyngde og mye prosedyrer (stell, sentrale katetere, sårskift, mobilisering, hjelp i måltider). Geriatri opplevde jeg som småhektisk innimellom, men geriatri- og slagpostene hadde mer støttepersonell (hjelpelpeiere/helsefagarbeidere/assistenter) enn de rene kirurgiske postene. Generelt virker de medisinske postene litt mindre hektiske (med unntak av lungesengepostene med mange multisyke engstelige KOLS-ekserbasjoner. Hjertepostene var som regel roligere. Det samme med f eks blodsykdommer og til dels kreft. Generelt var/er det yngre miljø og mer gjennomtrekk på de kirurgiske sengepostene. Jeg jobbet tre år på sengepost, to år i akuttmottak og ble anestesisykepleier og fikk en mye hyggeligere/mer spennende arbeidshverdag… Anonymkode: 7b183...ae5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #9 Del Skrevet 24. september "Red flag".....😑😑😑😑 Anonymkode: 72b7e...1e2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #10 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): "Red flag".....😑😑😑😑 Anonymkode: 72b7e...1e2 Du er ikke kjent med uttrykket eller hva er problemet ditt? Anonymkode: 1349b...6a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #11 Del Skrevet 25. september Hvis dem skal utvide avdelingen så er det kanskje derfor det utlyses så mange. Men det er mange avdelinger som har dårlig arbeidsmiljø rundt om. Anonymkode: f5afe...b06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #12 Del Skrevet 25. september Det er jo bare å lese stillingsbeskrivelsen det. Der står det «Det planlegges med en utvidelse med åtte senger i første halvår av 2025. Vi blir da den største sengeposten på sykehuset. I den forbindelse trenger vi flere engasjerte sykepleiere. Vi søker derfor etter 11 faste stillinger for sykepleiere i 100%, men vi er åpne for dialog hvis du ønsker en annen stillingsprosent.» Anonymkode: 7d1d8...8d8 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #13 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (12 timer siden): Du er ikke kjent med uttrykket eller hva er problemet ditt? Anonymkode: 1349b...6a8 Lær deg når uttrykket skal brukes. Anonymkode: 72b7e...1e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #14 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Lær deg når uttrykket skal brukes. Anonymkode: 72b7e...1e2 Hva mener du? Red flag brukes da korrekt her. What is the meaning of red flag 🚩? What does Red Flag 🚩 emoji mean? The Red Flag emoji 🚩, officially known as Triangular Flag, depicts a triangular red flag on a pole. Because a triangular red flag is often used to signal danger, this emoji is commonly used to refer to dangerous situations or to warn people of bad ideas or potential problems. Anonymkode: 39717...9ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #15 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (På 24.9.2024 den 17.13): Ser Ahus har en avdeling der det er utlyst 11(!!) sykepleierstillinger. Tror aldri jeg har sett så mange utlyst på en gang i hele mitt liv. Er det red flag? Har folk hatt masseoppsigelser? Gjelder geriatrisk avdeling sengepost. Er Ahus virkelig så stort at 11 stillinger er normalt? Eller er det noe alvorlig gærnt her? Anonymkode: 1349b...6a8 Om de utvider så er det ikke unaturlig. Noen av de går jo sikkert til interne søkere. Her jeg bor er det en avdeling som har 8 utlyste, men det er en nylig startet avdeling. Anonymkode: fbf06...4af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #16 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Lær deg når uttrykket skal brukes. Anonymkode: 72b7e...1e2 Uttykket er brukt 100% korrekt av Ts. Anonymkode: 58b47...806 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå