Gå til innhold

Hund i sofa og seng?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jepp.

Det er han som bor der, ikke gjestene.

Øhm... hva er dette svar på? :klø:

Skrevet

Da jeg hadde samboer og vofse var liten så fikk han ikke komme verken opp i senga eller sofaen. Men han lå på fanget da, som kosestund. Eller jeg satte meg på gulvet og fikk vofsen krypende mellom bena.

Så flytta vi fra han da, vofsen og jeg.

Og dermed ble det ikke lenger så strengt gitt :sjenert:

Nå ligger han i senga om natta og om dagen når jeg er på jobb. Kjøpte et sengeteppe på Ikea som kan vaskes på 60 grader. Dette ligger konstant over sengetøyet for å hindre hår og annet rask som kommer fra hunden. ;)

I helgene på morningene når vi har god tid så kommer han krypende opp til armkroken og vil kose, brumle og da går det fort en halvtime til. Og det er jo såååå koselig. :sjenert:

Når jeg iblant tar en middagslur på sofaen, med ullpleddet over meg, ja da får han ligge ved beina mine. Legger seg godt til rette i knekroken og koser seg glugg i hjel. ;)

Når vi er hos mine foreldre er det ikke noe seng eller sofakos, dette har han heller ikke prøvd på! Hos bror ("barnevakten") får han heller ikke ligge i senga, og dette er ikke noe problem.

Skrevet

Ja. Både i senga og i sofaen. Jeg er singel så det går greit. ;)

Men bikkja (hannhund) ble voldsom og knurra da jeg fikk en kjæreste som tok bikkjas plass i senga.

Det gikk også bra, men jeg måtte sette hunden på plass. Han var dypt fornærmet, men ble fort vant til at reglene var endret.

(men når han visste at min eks jobba på natta, så kom han i senga igjen)

Smart hund.

Egentlig burde jeg stolt på bikkja og holdt meg unna eksen, men nå er det fortid.

Skrevet
Øhm... hva er dette svar på? :klø:

Noen som mente at hensynet til gjestene kom først.

Skrevet

Ja, men han har lert seg å "spørre" først.

Vil ikke ha klissvåt eller sølete nuff i sofaen.

Han syntes det er for varmt i senga, så det er skjelden han vil opp der.

Om vi skall kose i sofaen, må jeg sitte i 3 setern for å få plass :klem:

Skrevet

Min hund sover i senga mi, og får være i sofaen her hjemme. Det får hun ikke lov til når vi er hos andre.

Skrevet
Er dette etter ønske fra andre eller noe dere har bestemt selv?

Våre hunder er svært snille og lite vanskelige å ha med å gjøre, men de klarer seg fint hjemme mens vi er på besøk hos noen, dessuten er det sjelden vi er på besøk hos noen alle sammen samtidig, er som regel noen hjemme.

Vi har liksom bare aldri tatt de med så mye til folk

Gjest Hundejente
Skrevet

Våre to får både komme i sofa og i seng, men kun når de er invitert :)

Selvsagt har de begge blitt ferska når de ligger med alle fire i været midt i hver sin sofa når vi kommer hjem fra jobb :ler:

Hundene bader rimelig ofte fordi vi er mye ute i terrenget og sengetøyet skiftes minst en til to ganger i uka.........

Men det er veldig kos med en liten ulv som kommer og legger seg i armkroken med hodet på puta og grynter av velvære :) Så vaskingen får stå sin prøve!

Skrevet

nei, av hensyn til møblene og dyna og madrassen. han har korte stive hår og røyter som fy, og de borer seg inn i stoff og er omtrent umulige å få ut.

selv om han ikke er i sofaen, så legger det seg hår der både fra når han går forbi, gnir seg inntil og fra sokkene våre. vi støvsuger sofaene hver uke, og det tar en halvtime å få bort det meste av hårene. sliter mye på stoffet å bli støvsuget så mye, men må jo nesten det for at man ikke skal bli full av hår når man sitter der.

så å ha han i senga må bli drepen for madrassen og dyna pluss hårene stikker.

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Vi lar begge hundene ligge i sofaen,ei "lita" Grand Danois-frøken og en dobermann(vi har stoooor sofa,men det blir av og til litt trangt når GDen skal ligge strekk ut), men de får ikke være i senga,rett og slett fordi da hadde det ikke vært plass til oss....

Skrevet (endret)

Nei, hunden ligger ikke i sofa eller i seng. Da jeg bodde i kjelleren, lå hun i min sofa, men etter at jeg flytta opp på loftet, holder hun seg nå til sin egen seng. :)

Har forresten en langhåret schæferjente. :)

Endret av Freckles
Skrevet

ja, han får ligge både i sofaen og i senga vår.

Vi har et trekk i sofaen til vanlig, som vi tar bort når vi får besøk (bortsett fra når hundeglade venner, som ber han oppi sofaen mens de er der, kommer).

Gjest Varg-Menja
Skrevet
Hvordan er hunden når dere er på besøk hos andre? Vil den da også opp i sofa?

Vi har hunden vår i sofaen, og hun skjønner forskjell på hjemme og andre steder. Hos noen venner får hun lov, og det husker hun fra gang til gang, samme som hun husker hvor hun ikke får lov. Er vi på ett nytt sted kommer hun bort til oss i sofaen og kikker på oss med "får jeg lov"-blikket, og dersom vi gir tegn til at det er ok hopper hun oppi, sier vi nei legger hun seg på gulvet.

Hadde henne i senga i begynnelsen, men det ble litt masete siden hun alltid skal legge seg oppå oss, så det har vi sluttet med igjen.

Møblene gidder jeg ikke å ta hensyn til, vi har hund og katt, og har skaffet oss stuemøbler som tåler å bli mishandlet litt.

Skrevet

Inka sover der det passer henne. Ofte ligger hun i senga mi når jeg legger meg, men hopper ned og legger seg i stua når jeg slukker lyset.

Skrevet

Vår hund får aldri sove oppi senga, det er ikke så hygienisk.

Han får ligge i sofaen når jeg legger et teppe over sofaen først. Han er veldig kosete, så han trenger å få ligge litt i fanget, selv om han er en stor hund. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...