Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2006 #1 Skrevet 23. februar 2006 Lar dere hunden få ligge i sofaen? Og i senga?
Gjest Gjesta Skrevet 23. februar 2006 #3 Skrevet 23. februar 2006 Før vi fikk valpen, var jeg veldig prinsippfast IMOT, men nå hender det nok at han får komme opp, ja. Spesielt sambo synes det er så "koselig". Gleder meg virkelig til han blir utvokst (mellom 25 og 30 kilo, og så stor at han kan stå med forlabbene på skuldrene mine), og fortsatt vil ligge i senga....
Gjest vimse Skrevet 23. februar 2006 #4 Skrevet 23. februar 2006 Før vi fikk valpen, var jeg veldig prinsippfast IMOT, men nå hender det nok at han får komme opp, ja. Spesielt sambo synes det er så "koselig". Gleder meg virkelig til han blir utvokst (mellom 25 og 30 kilo, og så stor at han kan stå med forlabbene på skuldrene mine), og fortsatt vil ligge i senga.... ← Høres kjent ut... Heldigvis er det akkurat like koselig som da hun var valp
Gjest 2324 Skrevet 23. februar 2006 #5 Skrevet 23. februar 2006 I sofaen får han ligge så mye han vil. Han får ligge i senga av og til, gjerne rett før jeg skal skifte på den.
Gjest Gjesta Skrevet 23. februar 2006 #6 Skrevet 23. februar 2006 Høres kjent ut... Heldigvis er det akkurat like koselig som da hun var valp ← Og når klokka er halv fem om morgenen, og valpen er lys våken og piper for å få oss med på lek, er det ingenting som er så beroligende som å få ligge i fotenden, tydeligvis. Men oppi hodet mitt skurrer det; en jakthund skal ikke skjemmes bort på den måten.
Gjest vimse Skrevet 23. februar 2006 #7 Skrevet 23. februar 2006 Nja, jakthundene vi har hatt har nå alltid lagt i senga, og kan ikke si det har preget hverken instinkt eller samspill på negativ måte
Gjest camillo Skrevet 23. februar 2006 #8 Skrevet 23. februar 2006 Jeg var også super-prinsippfast før jeg fikk ham. I begynnelsen la jeg meg alltid på gulvet sammen med ham om jeg la ham sove hos meg, men nå har jeg hatt ham i senga noen ganger. Og han veier cirka 40 kg. I sofaen har jeg hittil aldri latt ham ligge, jeg har ikke det helt store behovet for å ha ham der - ligger der sjelden selv, og han får ikke være der alene.
Gjest lillelou Skrevet 23. februar 2006 #9 Skrevet 23. februar 2006 I sofaen får hun ligge, og senga får hun komme opp i når det er helg.
Gjest Fruktfat Skrevet 23. februar 2006 #10 Skrevet 23. februar 2006 (endret) ja, vi har en liten tass som ligger i sofa og seng. kjempe koselig! ligger ved fotenden om natta, og kryper opp til meg på morgenen, borrer snuta ned i håret mitt og snuser, gir meg en nuss og legger seg helt inntil meg for å kose Endret 23. februar 2006 av Fruktfat
Gjest camillo Skrevet 23. februar 2006 #11 Skrevet 23. februar 2006 ligger ved fotenden om natta, og kryper opp til meg på morgenen, borrer snuta ned i håret mitt og snuser, gir meg en nuss og legger seg helt inntil meg for å kose ←
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2006 #12 Skrevet 23. februar 2006 Hvordan er hunden når dere er på besøk hos andre? Vil den da også opp i sofa?
Gjest camillo Skrevet 23. februar 2006 #13 Skrevet 23. februar 2006 Hvordan er hunden når dere er på besøk hos andre? Vil den da også opp i sofa? ← Nå har riktignok ikke jeg hunden min i sofaen, men hadde jeg hatt det hjemme, hadde jeg vel bare bedt ham om å gå og legge seg et annet sted når vi var borte på besøk.
Seigdama Skrevet 23. februar 2006 #14 Skrevet 23. februar 2006 Jeg har ikke hund selv, men har et vennepar med hund. Han (hunden altså) vil gjerne ligge i sofaen, men får ikke lov til det hos meg. Dette er ikke en liten kosehund altså, men en sværing som tar en to-seter alene. Uten at jeg er frekk med dette spørsmålet, men synes dere ikke at det er uhygienisk å ha hund i senga? Den er jo tross alt ute "i søla" og blir møkkete. Og så vidt jeg vet blir ikke hunder dusjet hver dag før leggetid.
Gjest camillo Skrevet 23. februar 2006 #15 Skrevet 23. februar 2006 Uten at jeg er frekk med dette spørsmålet, men synes dere ikke at det er uhygienisk å ha hund i senga? Den er jo tross alt ute "i søla" og blir møkkete. Og så vidt jeg vet blir ikke hunder dusjet hver dag før leggetid. ← Nei, jeg synes ikke det er spesielt uhygienisk. Når man har hund går man som regel rundt med "hund" på seg hele tiden uansett. Ellers legger jeg selvfølgelig ikke en sølete hund i senga. Jeg skifter selvfølgelig også oftere på senga enn jeg ville gjort om han aldri var der. Han ligger også oppå dyna.
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2006 #16 Skrevet 23. februar 2006 For min del er det med sand og søle ikke noe problem. Hunden er korthåret, og jeg tørker av henne på labber og der hun evt. ellers måtte være skitten etter at vi har vært ute. Jeg har også trua på at hun vasker seg selv i tillegg. Ja, hun ligger i både seng og sofa. Vi synes det er bare koselig, tror ikke jeg hadde fått sove uten henne jeg. Hun er ikke lite søt når jeg våkner opp og hun ligger på armen min med hodet på puten. Forøvrig er hun vel en mellomstor hund, 25 kilo.
Gjest vimse Skrevet 23. februar 2006 #17 Skrevet 23. februar 2006 Nå har riktignok ikke jeg hunden min i sofaen, men hadde jeg hatt det hjemme, hadde jeg vel bare bedt ham om å gå og legge seg et annet sted når vi var borte på besøk. ← Er vi på besøk, og hundene er med inn, ligger de på gulvet, bortsett fra to plasser, hvor det er lov å ligge i sofaen.
Gjest Gjesta Skrevet 23. februar 2006 #18 Skrevet 23. februar 2006 Våre har egentlig aldri fått lov, men så slapp vi opp litt og lot de komme opp hvis vi satt der. Nå sniker den yngste seg oppi når vi ikke ser, så ja, i sofaen ligger de. (Den eldste klarer vel ikke å gå oppi der lengre ) Når vi er på besøk er hundene hjemme, de er aldri med til folk
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2006 #19 Skrevet 23. februar 2006 Når vi er på besøk er hundene hjemme, de er aldri med til folk ← Er dette etter ønske fra andre eller noe dere har bestemt selv?
Gjest Donna Skrevet 23. februar 2006 #20 Skrevet 23. februar 2006 Nei, aldri i sengen og aldri i sofaen -jeg vil ha en sofa som gjester kan sitter i uten å bli fulle av hundehår. Om natten ligger hunden i sin egen hundeseng på gangen ... aldri i sengen. En liten digresjon: jeg dusjer bena til hunden min hver gang vi har gått tur - og dere skulle sett hvor skitten den er Folk som skyller hundens ben i et hvitt badekar hadde aldri tatt hunden opp i sengen uten å ha dusjet ham først. Jeg vil nesten sammenligne det med å legge seg i sengen eller sofaen med uteskoene på - hvem hadde gjort det ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå