AnonymBruker Skrevet 23. september #1 Del Skrevet 23. september Ungen min har to navn, hvor kun navn nummer to brukes. Første navnet var kun gitt for å glede ei døende bestefar. Problemet er at barnet er 11 år, og reagerer ikke på navn 1 - som blir problematisk ifm sykehus, og andre offentlige instanser. La oss si han heter Knut Albert, og vi kommer på sykehuset og Knut blir ropt opp. Vi sitter der begge uten reaksjon helt frem til de sier hele navnet eller bare etternavnet. Hver gang barnet starter på ny aktivitet eller begynte på ny skole så står det igjen bare "Knut" på hylla og han føler seg ikke så velkommen. Jeg gir jo selvfølgelig beskjed på forhånd at vi kun bruker navn 2. Noen som har vært i samme situasjon? Stokke om på de, fjerne eller fortsette å alltid informere? Anonymkode: 36ed1...121 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #2 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (10 timer siden): Stokke om på de, fjerne eller fortsette å alltid informere? Sistnevnte eller førstnevnte Anonymkode: 3578a...ce0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #3 Del Skrevet 24. september Fjerne. Hvorfor ha et navn som ikke brukes? Tullete og kan være tungvint for andre å forholde seg til, på skolen feks er det nok andre hensyn å ta. Hilsen lærer Anonymkode: bcda6...979 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #4 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fjerne. Hvorfor ha et navn som ikke brukes? Tullete og kan være tungvint for andre å forholde seg til, på skolen feks er det nok andre hensyn å ta. Hilsen lærer Anonymkode: bcda6...979 Til heder og ære, til minne om noen da... Anonymkode: 36ed1...121 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ATV-Videre Skrevet 24. september #5 Del Skrevet 24. september Fjern det med en gang. Så slipper han og dere mer styr, og vitnemål og sertifikat osv stemmer i fremtiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #6 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ungen min har to navn, hvor kun navn nummer to brukes. Første navnet var kun gitt for å glede ei døende bestefar. Problemet er at barnet er 11 år, og reagerer ikke på navn 1 - som blir problematisk ifm sykehus, og andre offentlige instanser. La oss si han heter Knut Albert, og vi kommer på sykehuset og Knut blir ropt opp. Vi sitter der begge uten reaksjon helt frem til de sier hele navnet eller bare etternavnet. Hver gang barnet starter på ny aktivitet eller begynte på ny skole så står det igjen bare "Knut" på hylla og han føler seg ikke så velkommen. Jeg gir jo selvfølgelig beskjed på forhånd at vi kun bruker navn 2. Noen som har vært i samme situasjon? Stokke om på de, fjerne eller fortsette å alltid informere? Anonymkode: 36ed1...121 vi har 3 stk og vi brukte navn som fint kan brukes sammen Anonymkode: d832f...900 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 24. september #7 Del Skrevet 24. september Han og dere må bare bli vant med at begge navnene brukes. Både hver for seg og sammen. Det er tullete å forvente at folk tar hensyn til dette. En kan fint foretrekke navn nr to, og bruke det i dagligtale og be de man omgås daglig om å bruke kun dette navnet. Men man kan ikke forvente at folk vet dette intuitivt, spør selv eller alltid kommer på å vise hensyn til dette. Så dersom navnet uansett ikke blir brukt ville jeg spart dere og han mye styr frem i tid med å bare fjerne det navnet som ikke er i bruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå