Gå til innhold

Hvilken halvmaraton?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vurderer å melde meg på en halvmaraton høsten 2025, fordi jeg trenger noe å trene mot. Ikke løpt så mye siden sist jeg løp halvmaraton i 2020 (og alt jeg planla egentlig ble avlyst), så jeg trenger nok noen måneder på å komme meg opp på ønsket nivå før et eventuelt løp 😅Ønsker å være i stand til å klare slutt-tid på under 2 timer behagelig og kontrollert.

Kriterier:

• mange deltakere (noen tusen), slik at det er mange i løypa og alltid noen å løpe sammen med/ha rundt seg
  • alle slags folk, ikke bare elite/supermosjonister som løper på 1-1,5 time
  • god stemning, ikke superseriøst lengre bak i rekkene (dette henger sammen med "mange deltakere" og "alle slags folk")
  • løypeprofilen betyr ikke så mye, heller opplevelsesrikt (løpe forbi kjente steder, fine omgivelser) enn flatt
  • løpet bør være etter sommerferien, gjerne ca september
  • det bør helst være mulig å melde seg på, ikke loddtrekning/charity/kvalifiseringsløp
  • vil gjerne ha både medalje og finisher-t-skjorte fra løpet

Har dere forslag? Det aller enkleste er Trondheim eller Oslo (halv)maraton, men er det morsommere med Stockholm eller København? Andre storbyer?

Tar også imot forslag om halvmaraton som går på våren. Hadde vært skikkelig kult med for eksempel Berlin (utsolgt) eller et av løpene i London (charity-krav), men det blir altså ikke før tidligst i 2026...

Anonymkode: 958c1...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg slår et slag for Bergen City Marathon om våren. Jeg har løpt den tre ganger, og det er en veldig fin løype :) Ellers følger jeg for andre tips, da jeg ikke har løpt utenfor Norge selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hamburg i slutten på april.

veldig bra arrangert, fin trase og bra med publikum langs løypa.

Anonymkode: 89b01...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...