AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #1 Skrevet 23. september 2024 Tok blodprøve hos fastlegen for over 2 uker siden. Årsaken var at jeg de siste månedene har vært veldig svimmel, kraftløs og besvimt flere ganger. Ved tidligere blodprøver har jeg vært vant til å få ganske raskt svar fra legen og tilsendt blodprøvesvar. Dette er en ny lege og jeg har ikke tatt blodprøve hos henne før. Tenker at alt sikkert er i orden og at hun ikke sender noe svar hvis det ikke er noe unormale funn. Men blir også litt usikker. Er det innafor å ta kontakt for å purre på svar? Anonymkode: 9144d...ab4
AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #2 Skrevet 23. september 2024 Hvis du fortsatt er veldig svimmel og det ikke er blodtrykksfall så bør du jo bestille deg en ny time uansett, for eventuell videre utredning. Da får du gått igjennom blodprøvene når du er der. Anonymkode: 8807b...58d 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #3 Skrevet 23. september 2024 Ring legekontoret og be at det legges inn i helsenorge, evnt sjekk furstpasient for å se om det ligger der. Du hadde nok fått beskjed hvis det var avvik. Du bør uansett rekvireres til MR, så lurt å bestille ny time. Anonymkode: dfb91...eb0
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #4 Skrevet 24. september 2024 Dersom jeg ikke får blodprøvesvar via melding på Helsenorge innen en uke, så pleier jeg å ringe legekontoret og be om resultatet, såfremt det er kommet. Det kan jo være at legen er på etterskudd eller rett og slett har glemt at jeg vil ha verdiene selv om alt er "ok". Og uansett om prøvene er innafor eller ei, så må jo plagene dine følges opp videre. Anonymkode: 4d4ae...f6b
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #5 Skrevet 24. september 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Tok blodprøve hos fastlegen for over 2 uker siden. Årsaken var at jeg de siste månedene har vært veldig svimmel, kraftløs og besvimt flere ganger. Ved tidligere blodprøver har jeg vært vant til å få ganske raskt svar fra legen og tilsendt blodprøvesvar. Dette er en ny lege og jeg har ikke tatt blodprøve hos henne før. Tenker at alt sikkert er i orden og at hun ikke sender noe svar hvis det ikke er noe unormale funn. Men blir også litt usikker. Er det innafor å ta kontakt for å purre på svar? Anonymkode: 9144d...ab4 Leger kan glippe, men om det skjer her med å gi deg tilbakemelding eller om alle prøvene ikke er kommet tilbake med svar, eller om legens arbeidsbyrde er så stor at hun ikke har fått tid, hvem vet? Du får ringe og høre med hjelpepersonellet. Anonymkode: e3b09...cf5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå