Gå til innhold

Tips til overmadrass og pute av god kvalitet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en vond pute som har mistet fasongen og overmadrassen får jeg vondt i ryggen og overalt av. Dette på grunn av at jeg ville bruke minst mulig penger på det og da har det tydeligvis ikke noe god kvalitet. Har hatt disse en stund og nå vil jeg bytte og legge mer penger i det.

Så noen som har noe tips om overmadrass og pute som er bra? Trenger noe som ikke ikke gir smerter overalt, og en pute som holder fasongen.

Anonymkode: 068eb...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er hovedmadrassen dårlig, så bør du bytte denne også. Fint hvis du gir hint om budsjett, for det er store forskjeller i pris. Jeg har sleep 2 fra Jensen og elsker den, men har jensen madrass under. 

Sverger til ergonomisk pute fra tempur, men det er jo smak og behag hva folk liker. Liker også puten fra Wonderland, men den er litt for høy for nakken min til at den fungerer godt nok. 

Anonymkode: 56296...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er hovedmadrassen dårlig, så bør du bytte denne også. Fint hvis du gir hint om budsjett, for det er store forskjeller i pris. Jeg har sleep 2 fra Jensen og elsker den, men har jensen madrass under. 

Sverger til ergonomisk pute fra tempur, men det er jo smak og behag hva folk liker. Liker også puten fra Wonderland, men den er litt for høy for nakken min til at den fungerer godt nok. 

Anonymkode: 56296...64f

Hovedmadrassen er ok, men mulig jeg burde bytte den ut likevel. Det er en Ikea seng kjøpt i 2018.

Tenkte ca 12000 på overmadrass og pute.

 

Anonymkode: 068eb...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hovedmadrassen er ok, men mulig jeg burde bytte den ut likevel. Det er en Ikea seng kjøpt i 2018.

Tenkte ca 12000 på overmadrass og pute.

 

Anonymkode: 068eb...18a

For 12 0000 kr ville jeg ventet på tilbud hos møbelbutikkene, og kjøpt ny madrass og overmadrass. Men kommer an på str på madrassen du skal ha så klart. Ikea sine madrasser tar knekken på min rygg, har prøvd flere av dem. 

Anonymkode: 56296...64f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at det er overmadrassen som gjør at du får ryggplager, og ikke madrassen/senga i seg selv? 

Jeg har en tempur-lignende overmadrass fra ikea på min ikea-seng, og den er fortsatt like god nå etter 8-9 års bruk. Betalte vel under 10 000 kr for hele kontinental-dobbeltsengen, inkludert alt av madrasser, bein og sengegavl. 12k for bare overmadrass og pute høres insane ut, er det virkelig så overpriset nå til dags? 

Anonymkode: 217b6...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...