Gå til innhold

Herrenes tale?


Fakse

Anbefalte innlegg

:redd::sjokkbla::sjokkert:

Ja, så har jeg altså sagt ja til å holde herrenes tale. Tenkte meg muligens ikke godt nok om da jeg sa ja, så her sitter jeg og lurer på hva jeg skal si. Jeg kjenner ikke sjangeren "herrenes tale" veldig godt, eller "damenes tale" for den saks skyld, så noen generelle råd hadde vært fint. Dessuten vil jeg gjerne si noe som "treffer" forsamlingen, som stort sett vil besttå av av IT-folk. Men hva??? Hjelp!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

he he... *lol*

Jeg ler ikke av deg, men av dilemmaet...

Min datter ble konfirmert borgelig, og da var det PÅLAGT faren å holde tale... (det huska han jo ikke... så jeg måtte holde den, og alle begynte å le, også eksen min - min datters far...)

...Alle har scenenerva, og det er sunt...talen bilr litt bedre da...

jeg tror ikke det er noen som ønsker å tale høyt i forsamlinger. Ikke noen jeg kjenner i alle fall...

Lek/play comedian/ stand up, ta det på sparket, innrøm at du ikke er tilfreds - da ler de, jeg lover det! Og da går resten av seg selv.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte si en ting... du må huske på å puste dypt, med magen.

Og du må også vite at de fleste skuespillere er kvalm før de går på scenen, så du er ikke alene.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :)

Jeg er egentlig ikke nervøs altså, har snakket mye i forsamlinger før, så den biten skal nok gå bra. Det jeg tenker mer på er hva jeg skal si. Jeg tror ikke det blir veldig bra om jeg tar det på sparket, det er de færreste som har den gaven at de kan tale uten å planlegge. Så om noen har forslag til en grei oppbygging av talen, eller bra poenger som jeg kan ta med er jeg fortsatt veldig taknemlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :)

Jeg er egentlig ikke nervøs altså, har snakket mye i forsamlinger før, så den biten skal nok gå bra. Det jeg tenker mer på er hva jeg skal si. Jeg tror ikke det blir veldig bra om jeg tar det på sparket, det er de færreste som har den gaven at de kan tale uten å planlegge. Så om noen har forslag til en grei oppbygging av talen, eller bra poenger som jeg kan ta med er jeg fortsatt veldig taknemlig :)

Jeg gjorde stor suksess en gang med å sammenlikne kvinners forhold til menn, med kvinners forhold til sjokolade. Et virkelig hat-kjærlighetsforhold. Og du har mange typer menn - og mange typer sjokolade. Stratosmannen (oppblåst), Smilmannen (skapt for å deles), Crispomannen (helsprø), melkesjokolademannen (rotnorsk) osv. osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruksanvisning for menn var morsom, nede i kommentarene var det en som hadde lagt inn "82 gode grunner til å være mann" - det var enda morsommere :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.nesteklikk.no/20051007/68860.html

Nederst i saken er det en bruksanvisning på mannen... jeg vet ikke om det kan være noe, jeg synes den er nokså vittig, og kan kaskje passe?

Oi, den skulle jeg ha sett litt før, men jeg får ta vare på den til neste gang det blir behov :)

Talen gikk greit. Jeg var nok ikke hysterisk morsom, men det hadde jeg heller ikke ventet. Takk for hjelp alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Bruksanvisningen kunne likegjeren (nesten i alle fall) vært skrevet om kvinner.

2 Ca halvparten av det som stod på lista "83 grunner til å være mann" kunne likegjerne vært skrevet om kvinner.. Og de resterende er det (heldigvis!!!) få menn som skriver under på.. (hvor mange menn liker f.eks å sparke til hunder?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...