Gå til innhold

Hva har du av basisvarer i hus?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har omtrent alltid mel,sukker, egg, smør og oljer.

Anonymkode: 49d9b...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har du nok basisvarer så du kan smelle sammen et brød , en kake, en suppe eller noe uansett om du ikke har handlet de siste dagene? Mel, egg, smør/olje, bakepulver, kakao, løk, poteter, gulrøtter , krydder osv. Jeg blir litt overrasket når folk ikke har slik og tenker at da er det ikke rart det blir dyrt og leve for de. For meg er det utenkelig og ikke til enhver tid ha slik i skap, kjøleskap og kjeller. 

Anonymkode: 39271...db1

Enig med deg. Mye å spare på å unngå småhandling hele tiden. Handler en gang i uken og vi har alltid nok sv slt. Enkelte uker trenger vi kun å handle frukt og melk. En tur på butikken for en pose mel e der ofte med impulskjøp for veldig mange. Istedet for å betale 25,- for mel betaler de 250 for annet rask de ikke trenger. For ikke å snakke om tidstyveriet. Tar 5 min for oss å kjøre til sentrum å handle. Ukeshandelen tar max 1 time fra vi drar til varene er i skapet. En xtratur for en pk mel ville fort tatt en halvtime bare det. Men ikke alle er like god på å planlegge, og bruker 3 timer på butikken i uka.

Anonymkode: 798ca...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er alltid tørrvarer og masse hjemmelaget mat i fryseren, men det hender jo at kjøleskapet blir tomt. Jeg spiser veldig masse grønnsaker nå i den beste sesongen, så i dag må jeg handle inn igjen, både poteter, løk, kål og gulrøtter, blomkål, brokkoli og paprika. Nok til å fylle grønnsaksskuffen + to ekstra hodekål til å koke surkål av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det meste jeg trenger, ja, uten at jeg av den grunn behøver å se ned på de som velger annerledes enn meg. 😉

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så god plass på kjøkkenet, så har ikke overflod av varer. Har stort sett mel, egg, gjær, sukker, salt, olje osv. Har også stort sett litt grønnsaker, men har lite kjøleskap også, så prøver å ikke kjøpe inn ting før det nesten er tomt.

Anonymkode: d7448...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kan bake en kake eller et brød helt spontant. Men, jeg har ofte tenkt at jeg bør tømme skapene for en del ingredienser og basisvarer. Jeg "glemmer" liksom at jeg bor alene nå, og baker veldig sjeldent. Har mange ymse ingredienser som jeg av og til kaster et tilfeldig blikk på og ser at utløpsdatoen ligger et par år tilbake i tid. Det hender jeg kjøper ting på autopilot, nettopp fordi det er slikt man "bør" ha i hus. Også bruker jeg det aldri. 🤷‍♂️

Ekstra irriterende er det siden jeg har lite skapplass og siden de er stappfulle må jeg alltid være forsiktig når jeg fisker ut og setter inn de produktene jeg faktisk bruker. 🙄

Anonymkode: 1b833...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg passer på å alltid ha det det går mest av i hus, som yoghurt, knekkebrød, litt pålegg, melk, ris, pasta og havregryn. Slenger aldri bare sammen en kake, det skjer bare når det er bursdag og da klarer jeg planlegge innkjøpene. Er da måte på hvor mye kake 2 personer trenger.. Har ikke barn og familie og venner sier fra på forhånd om de kommer på besøk, så der kan jeg også planlegge. Handle det meste en gang i uken, men hender jeg fyller på med grønnsaker ellers også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...