Forvirret23 Skrevet 23. september #101 Del Skrevet 23. september Jeg blir så oppgitt av sånne tråder, der de som er så heldige å få være friske nok til å dra på jobb hele tiden tror det er en bragd og at de har så mye bedre moral enn andre. Immunforsvaret mitt kan de fint få, men det er kanskje de da som smitter meg. Dere er HELDIGE med helsen, dere er ikke bedre enn andre mennesker. Jeg elsker jobben min, kollegaene min og kundene. Jeg skulle ønske jeg kunne ha jobbet 150%, det kan jeg ikke. Jeg har nedsatt immunforsvar, er kronisksyk og har vel til i år vært sykemeldt i 3 måneder og brukt 4-5 egenmeldinger, samt har er kronisksykt barn som jeg har brukt 6 dager på! Jeg er verdens verste arbeidstaker, og arbeidsgiver angrer nok vel mye på at jeg fikk jobb den gangen hef var frisk,men moralen min skal ingen ta fra meg 2 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #102 Del Skrevet 23. september 0. Er vanligvis aldri borte fra jobb. Var borte nesten en time forrige uke pga en undersøkelse på samme sykehus jeg jobber på (var ventetiden som tok lengst tid), og synes det var helt grusomt (men den var strengt nødvendig). Anonymkode: a38f5...587 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 23. september #103 Del Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (9 timer siden): Så fint da! Jeg elsker når syke kommer på jobb og sprer smitten sin overtalt. Noen ganger er det lurt å holde seg hjemme for andres skyld. Anonymkode: 2febc...11c Det er da ikke sikkert hun har vært syk og smittsom på jobb, så den kommentaren synes jeg var unødvendig dømmende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #104 Del Skrevet 23. september 1 dag de siste 30 årene. Anonymkode: 2d82a...ad4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #105 Del Skrevet 23. september Ingen egenmeldinger , men har vært sykmeldt 2 uker etter operasjon . Hvert år er ulikt. Noen år har man null fravær, så kan det komme et vondt år. Gikk tur i fjor med en nabo som skrøt av og ikke ha fravær på 5 år, 2 minutter etter falt hun på isen og brakk lårhalsen .. ble langt fravær det året for og si det sånn. altså hvis det finnes noe fasitsvar på overskriften - hvor mange egenmeldinger er for mange - må jo være om alle er brukt lenge før det har gått et år. Når det gjelder syk / sykmelding kan jo den friskeste friskusen plutselig bli alvorlig syk eller havne i en ulykke og hele året bli fravær . Anonymkode: bd8be...f96 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 23. september #106 Del Skrevet 23. september Én. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #107 Del Skrevet 23. september Jeg har vel hatt rundt 6 dager i år. Tenker de som møter opp omtrent hver dag uten sykdom skulle fått noe ekstra, har heller ikke noe i mot at andre får noe ekstra for å holde seg oftere frisk. Synd vi har et system som nesten lønner folk å sykemelde seg. Anonymkode: 347ce...f5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #108 Del Skrevet 23. september 1 sykedag grunnet hodetraume. Anonymkode: 4cede...173 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #109 Del Skrevet 23. september 0 de 10 siste årene. Er aldri syk eller borte fra jobb. Uvaksinert og ikke syk en dag under pandemien. De vaksinerte hos oss er kronisk syke, mye fravær og 3 av dem fortsatt langtidssykemeldt. Anonymkode: d5d6a...d67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #110 Del Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har hatt 4 dager fra januar til nå. En gang på grunn av isjias og en gang på grunn av omgangssyke. Hvor mange har du hatt? Og hvor mange er for mange? Anonymkode: 645eb...daf "En isjias" tar vel en del mer enn en dag? 🙄🤔 jeg regner med at omgangssyken tok i hvertfall to dager? Hvis det er ordentlig omgangssyke? Så da har du hatt "isjas" i Max to dager? 🙄 er det virkelig en lege som har sagt dette til deg, eller er det noe du kanskje finner på selv…. 🤔😂?? 🤷♀️ Anonymkode: d4755...480 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #111 Del Skrevet 23. september Er sikker dum som spørr, og skal spør for å lage inntrykk.. kun for at familen skam få virkelig snak på d vi kaller lefser (utenat) men vil fjerne den dere lager , der alle spiser sanmen.. er muligens dum og naiv.. menhåper dere er villig til å lære meg, selvsagt når d passer dere Anonymkode: aff50...5ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #112 Del Skrevet 23. september Én de siste fem årene, men jeg har vært sykmeldt ca. to uker i løpet av de årene også. Anonymkode: bb7df...ae4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #113 Del Skrevet 24. september Syns egentlig også det er verre med folk som går til legen i arbeidstiden ukentlig når vi er avhengig av et visst antall folk på jobb. Anonymkode: cddb2...8ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #114 Del Skrevet 24. september 1 dag i år Anonymkode: 520b5...8ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #115 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Syns egentlig også det er verre med folk som går til legen i arbeidstiden ukentlig når vi er avhengig av et visst antall folk på jobb. Anonymkode: cddb2...8ee Jobber dere skift? Ellers så er jo ikke legekontorene åpne utenom vanlig arbeidstid Anonymkode: 520b5...8ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #116 Del Skrevet 24. september Jeg er usikker, men kanskje 2 stykker. Hvis ikke det var i fjor da. Men jeg har brukt 10 omsorgsdager. Anonymkode: 0489f...6d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 24. september #117 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er ingenting som heter forhåndsregler Anonymkode: b0aff...16f hahaha Det har du helt rett i. Ikke bare er det feil, det er en feil som gir null mening. Tar ikke meg selv så høytidelig at jeg ikke klarer å le av meg selv litt her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 24. september #118 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hva er poenget med å legge til grunn noe som er så tindrende urealistisk? Anonymkode: f483f...c2e Fordi fremtidens velferdsstat er urealistisk om vi ikke tar samfunnsmessig grep. Og et potensielt grep er at enkeltindivider i større grad må ta ansvar for å forebygge dårlig helse. Jeg håper/ønsker ikke at fremtiden er privatisert helsetilbud og at det er de med god råd som får tilgang til helsetjenester. Så ja... Jeg la til grunn noe som oppleves som urealistisk. Men det bør ikke være urealistisk, og hvis ikke vi gjør noe drastisk frykter jeg for finansieringen av fremtidens velferdstjenester. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forvirret23 Skrevet 24. september #119 Del Skrevet 24. september c_buk skrev (4 minutter siden): Fordi fremtidens velferdsstat er urealistisk om vi ikke tar samfunnsmessig grep. Og et potensielt grep er at enkeltindivider i større grad må ta ansvar for å forebygge dårlig helse. Jeg håper/ønsker ikke at fremtiden er privatisert helsetilbud og at det er de med god råd som får tilgang til helsetjenester. Så ja... Jeg la til grunn noe som oppleves som urealistisk. Men det bør ikke være urealistisk, og hvis ikke vi gjør noe drastisk frykter jeg for finansieringen av fremtidens velferdstjenester. Om vi skal følge rådene dine for å ikke bli syke, så har vi ikke helsetjenester for de som jobber der må være hjemme å sove natten, han rutiner, spise riktig for at de ikke skal bli syke. Elsker at det er så enkelt, så nå skal jeg begynne med dette. Må bare informere jobb at jeg heretter kun jobber mellom 8-16 for de blir jeg frisk😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #120 Del Skrevet 24. september 7. Har ei som har startet i barnehagen, og når jeg i tillegg er gravid er ikke immunforsvaret helt der det vanligvis er. Anonymkode: b1292...8d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå