AnonymBruker Skrevet 22. september #1 Del Skrevet 22. september Hvor lenge synes folk at en 1. klassing på 6 år kan være alene hjemme? Og er det greit å være hjemme alene på kvelden? Anonymkode: 52c2f...fc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #2 Del Skrevet 22. september Da mine var 6 år kunne de fint være alene hjemme etter skoletid og til jeg var ferdig på jobb. Og type 1 time om ettermiddagene mens jeg handlet, gikk en tur eller noe lignende. Alene på kvelden var de ikke i den alderen. Anonymkode: 84652...7db 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #3 Del Skrevet 22. september Jeg ville ikke latt en 6-åring være alene særlig lenge. Maks 10-15 minutter mens jeg dro på butikken. Man vet aldri om noe skjer. Anonymkode: 3d5d3...fed 8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 22. september #4 Del Skrevet 22. september Hva som er greit handler først og fremst om hva barnet er komfortabel med (og du som forelder tenker at barnet er klar for). Jeg kunne og ville være alene hjemme mye tidligere og lenger enn broren min, det hadde lite med alder å gjøre. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 22. september #5 Del Skrevet 22. september Min 6-åring er ikke alene hjemme, tanken har ikke en gang falt meg inn. Og jeg vil si han er moden og veldig fornuftig for alderen. Men tror ikke han ville likt det. Og jeg hadde ikke stolt på at han ville visst hva han skulle gjøre i tilfelle brann. Ikke har han telefon eller smartklokke heller. Men jeg lar ham være alene med storebrødrene (men ikke etter leggetid). 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #6 Del Skrevet 22. september For tidlig å være alene hjemme, Anonymkode: 6c299...ae2 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 22. september #7 Del Skrevet 22. september På kvelden? Absolutt nei. 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #8 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hvor lenge synes folk at en 1. klassing på 6 år kan være alene hjemme? Og er det greit å være hjemme alene på kvelden? Anonymkode: 52c2f...fc5 I hvilken sammenheng? Barn alene hjemme på kvelden, annet enn når vi går en rask tur ned i butikken er ikke aktuelt. Men det spørs jo hvor du bor, og hvem naboene er og om de er i nærheten om noe skjer, om dere har telefon hjemme for barnet og tlf med dere. At en seksåring som er komfortabel med å være hjemme alene en liten stund etter skole/sfo bør være greit, men ikke i timevis. Anonymkode: 29dcc...6e5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macaron Skrevet 22. september #9 Del Skrevet 22. september Enig. Ikke lenge. Kun ved henting av annet søsken, kort tur med hunden. Mine var ikke hjemme alene utover det i den alderen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #10 Del Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): For tidlig å være alene hjemme, Anonymkode: 6c299...ae2 Nope det er det ikke Anonymkode: 5f8f8...faa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #11 Del Skrevet 23. september Min var alene inntil 1 t, ønsket det veldig selv Anonymkode: 5f8f8...faa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #12 Del Skrevet 23. september Han kan være hjemme alene rundt 1 time på dagtid men aldri på kvelden Anonymkode: 33f39...75c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #13 Del Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nope det er det ikke Anonymkode: 5f8f8...faa Jo det er for tidlig Anonymkode: ad63c...48c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #14 Del Skrevet 23. september Typen 15 min til 30 min når det har vært noe jeg skulle hente på butikken eller plukke opp eldre søsken. Sånn som i kjeller eller når jeg rydder i hagen er det annerledes men jeg synes ikke det er en ønsket situasjon. Barnet følte seg voksen og det gikk bra, men seksåringer kan ikke passe seg selv. Anonymkode: 0995b...31f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #15 Del Skrevet 23. september Kommer an på seksåringen, men generelt bør de ikke være veldig lenge alene og jeg vil si heller ikke på kveldstid. Min yngste på seks er alene toppen 20-30 min, hvis jeg skal handle eller kjøre/hente eldre søsken og hun absolutt ikke vil være med. Kunne sikkert vært lenger alene hadde jeg stolt på at hun ikke fant på noe veldig kreativt som å male kjøkkenet med neglelakk. Som regel ser hun på tv hvis jeg skal ut en liten tur. Anonymkode: 14b41...4c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #16 Del Skrevet 23. september Tror ikke min var noe særlig alene da han var 6. Måtte i såfall ha vært mens jeg var en snartur på butikken. Men fra han var 8 var han litt alene, uten problem, for da ville han ikke på SFO lenger. På kveldstid ville jeg ikke latt en 6-åring være noe alene. Er liksom litt verre å være alene på kvelden. Dessuten la han seg kl 19, og da ville jeg i hvertfall ikke gått fra et lite barn. Anonymkode: f090a...b61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #17 Del Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvor lenge synes folk at en 1. klassing på 6 år kan være alene hjemme? Og er det greit å være hjemme alene på kvelden? Anonymkode: 52c2f...fc5 Tuller du??? De skal IKKE være alene i det hele tatt..... Om du går ned i posten ok, men ditt ansvar du er hjemme med barnet!!! Anonymkode: 5ebd3...044 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #18 Del Skrevet 23. september Det kommer an på om barnet selv synes det er ok. Min yngste på nå seks liker ikke å være alene, så han er aldri alene hjemme. Mens søsteren som er to år eldre syntes det var stas å være litt alene da hun var på samme alder, så hun fikk være alene en halvtime her og der. Men de har aldri vært alene uten å kunne kontakte meg og at jeg kunne komme hjem igjen innen 5-10 min. Etter at det har blitt mørkt/etter leggetid bør et så lite barn ikke være hjemme alene. Anonymkode: 0d0a2...324 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #19 Del Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo det er for tidlig Anonymkode: ad63c...48c Nei det kam du ikke si sp bastant Anonymkode: 5f8f8...faa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #20 Del Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tuller du??? De skal IKKE være alene i det hele tatt..... Om du går ned i posten ok, men ditt ansvar du er hjemme med barnet!!! Anonymkode: 5ebd3...044 Selvsagt kan de være alene litt på dagtid Anonymkode: 5f8f8...faa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå