Gjest Maddy Skrevet 23. februar 2006 #21 Skrevet 23. februar 2006 Man får ikke igjen permisjonen fordi man føder tidligere enn terminen. Har flere venninner som har opplevd det. Surt ja, men sånn er det desverre.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2006 #22 Skrevet 24. februar 2006 Ja, det er dessverre sånn at man mister resten av permisjonsukene før fødsel om man føder for tidlig. Derfor er det ganske irriterende at ul i uke 18 uansett er den eneste som avgjør termin og permisjonsdato. Jeg mistet også to uker sist. Til tross for at jeg hadde klare indikasjoner på at gjeldende termin var satt feil. (to uker etter menstermin, og jeg fødte på menstermin. ) ← Du har full mulighet til å gå ut i permisjon før 3 uker før termin. Tror du kan gå ut i permisjon et par mnd før om du vil (husker ikke eksakt hvor lenge før, men det er ganske lenge). Men uansett har du det samme antall uker. Men hvis du er "sikker" på å føde en uke før termin kan du fint gå ut i permisjon 4 uker før (slik at du ikke mister noe tid). Om man tror man går over termin er det derimot lite å gjøre med det - hvis man ikke går ut 3 uker før termin, så er det bare tapte fridager.
Isa Naemi Skrevet 24. februar 2006 #23 Skrevet 24. februar 2006 Jeg fødte min sønn to uker for tidlig, den 17 juni. Jeg gikk derfor ut i permisjon bare en uke før jeg fikk han. Jeg skrev på papirene ang fødselspermisjon og penger at jeg skulle ha 100% lønn og dermed 42 uker permisjon. Men nå etter mye frem og tilbake ang at pappa'n egentlig burde ha permisjon osv har trygdekontorfolkene funnet ut at jeg bare skal ha permisjon frem til 17 mars, dvs at jeg da har hatt 32 (om jeg ikke har regnet HELT feil) uker permisjon. mvh Luna ← Nå har jeg ikke helt peiling på dette, men kan du faktisk ha regnet feil? Dersom det er slik at du følger de "gamle" reglene og har 42 uker, blir det 3 uker før termin og 39 uker etter. Dersom man føder før termin faller de resterende ukene/dagene av de tre ukene bort, og man regner da 39 uker fra barnet er født, og føder man etter termin regnes de 39 ukene fra termin - stemmer det? Det er da 39 uker fra 17.juni til 17.mars? Og da lurer jeg på hvor "fars" uker har blitt av?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå