Gå til innhold

Trenger hjelp , ang en av kollegiene mine

mittegetparadis

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette virker veldig rart. Politiet var vel involvert da dette skjedde? Virker også rart at du ikke ble sykemeldt etter en så alvorlig skade. Litt vanskelig å tro på denne historien.

(Forresten så er kollegier noe annet enn det jeg tror du mente, nemlig kolleger).

Anonymkode: 79ffd...cb4

Klart alt er bullshit. Hvilken bedrift kaller inn alle til et møte for å fortelle at en ansatt er blitt banka opp? Gdpr deluxe. Og fortelle hva som er riktig prossedyre? Jobber man i bht så er dette informasjon de bør sitte på. Er så mye hull her i historien. Men moro se folk biter på da :)

Anonymkode: 3342e...e74

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mittegetparadis skrev (5 timer siden):

Hei.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare dette men jeg prøver. Jeg er ansatt i en bedrifthelsetjeneste og har vært det i snart 4 år. Vi har et gordt arbeidsmiljø og jobber tett sammen. Vi har også vært på utenlands og innenlands reiser med ektefeller så alle kjenner hverandre godt, 

For noen dager siden var jeg i en av nabobyenen våre og der  ble jeg slått ned og fikk real skambank av ukjent person og jeg endte på legevakt. Jeg har da 2 ribbbeinsbrudd og også brudd i et av de småbeina  i ansiktet. Samt kvelemerker på halsen.  Jeg har sminket bort en del av merkene og ingen av de jeg jobber sammen med har kommentert noe til meg, og jeg har snakket med ene sjefen så han er klar over det. Så jeg tenkte ikke mer over det enn det. Jeg ønsket ikke gjøre noe mer ut a det enn det

Men her er det saken er litt kinkig. Og la meg si det sånn jeg forstår de men likevel litt usikker på hvordan jeg skal håndterer dette.

Håper derfor på innspill fra dere,

Jeg ble bedt om jeg kunne komme inn på et av møterommene våre i et møte og jeg gjorde  det, men der møtte det meg politi, og de ville snakke med meg, da det viser seg at en av de jeg  jobber sammen med var bekymret for at jeg var utsatt for partnervold. Enda de vet hvor mye mannen min hater vold, en av de jeg jobber sammen med , hennes mann jobber sammen med min mann og de kjenenr hverandre godt, mannen min jobber i en forening som driver å hjelper mennesker som har vært utsatt for partnervold, og vold i nære relasjoner. Jeg ble satt ut ,, og fikk forklart saken til politiet. Mannen min har også snakket med de. Og han hadde jo heldigvis vitner på hvor han var på den tiden. Den ansatte  hadde da i stedet for å snakke med meg først bare rett etter arbeidstarten kontaktet politiet som kom rimelig raskt og det ble ganske ekkel stemning men det løste seg

Jeg snakker med den ansatte og spør hvorfor hun ikke tok kontakt med meg direkte og spurte meg eller med sjefen da han var klar over dette. Men hun mente at jeg uansett ikke ville ha svart ærlig da ingen gjør det. Nå snakker hun bak min rygg med de andre og sier at jeg blir banket opp ofte og at jeg ikke tør å bo hjemme.  Noe som ikke stemmer. Noen tips?

Sånn foregår det ikke. Finn på noe bedre og mer troverdig å trolle om. 

Anonymkode: e8479...48b

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Klart alt er bullshit. Hvilken bedrift kaller inn alle til et møte for å fortelle at en ansatt er blitt banka opp? Gdpr deluxe. Og fortelle hva som er riktig prossedyre? Jobber man i bht så er dette informasjon de bør sitte på. Er så mye hull her i historien. Men moro se folk biter på da :)

Du er klar over at i en bht så er det mange ledd. Og det man skal snakke om er at hvis man har mistanke om at noe sånt skjer med dine medarbeidere så spør den det gjelder  eller snakk med sjefen og ikke bare anta. Hun som kontaktet politiet er ansatt men jeg har aldri sagt i hvilken stilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mittegetparadis skrev (5 timer siden):

Hei.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare dette men jeg prøver. Jeg er ansatt i en bedrifthelsetjeneste og har vært det i snart 4 år. Vi har et gordt arbeidsmiljø og jobber tett sammen. Vi har også vært på utenlands og innenlands reiser med ektefeller så alle kjenner hverandre godt, 

For noen dager siden var jeg i en av nabobyenen våre og der  ble jeg slått ned og fikk real skambank av ukjent person og jeg endte på legevakt. Jeg har da 2 ribbbeinsbrudd og også brudd i et av de småbeina  i ansiktet. Samt kvelemerker på halsen.  Jeg har sminket bort en del av merkene og ingen av de jeg jobber sammen med har kommentert noe til meg, og jeg har snakket med ene sjefen så han er klar over det. Så jeg tenkte ikke mer over det enn det. Jeg ønsket ikke gjøre noe mer ut a det enn det

Men her er det saken er litt kinkig. Og la meg si det sånn jeg forstår de men likevel litt usikker på hvordan jeg skal håndterer dette.

Håper derfor på innspill fra dere,

Jeg ble bedt om jeg kunne komme inn på et av møterommene våre i et møte og jeg gjorde  det, men der møtte det meg politi, og de ville snakke med meg, da det viser seg at en av de jeg  jobber sammen med var bekymret for at jeg var utsatt for partnervold. Enda de vet hvor mye mannen min hater vold, en av de jeg jobber sammen med , hennes mann jobber sammen med min mann og de kjenenr hverandre godt, mannen min jobber i en forening som driver å hjelper mennesker som har vært utsatt for partnervold, og vold i nære relasjoner. Jeg ble satt ut ,, og fikk forklart saken til politiet. Mannen min har også snakket med de. Og han hadde jo heldigvis vitner på hvor han var på den tiden. Den ansatte  hadde da i stedet for å snakke med meg først bare rett etter arbeidstarten kontaktet politiet som kom rimelig raskt og det ble ganske ekkel stemning men det løste seg

Jeg snakker med den ansatte og spør hvorfor hun ikke tok kontakt med meg direkte og spurte meg eller med sjefen da han var klar over dette. Men hun mente at jeg uansett ikke ville ha svart ærlig da ingen gjør det. Nå snakker hun bak min rygg med de andre og sier at jeg blir banket opp ofte og at jeg ikke tør å bo hjemme.  Noe som ikke stemmer. Noen tips?

Hvor ofte er partner voldelig mot deg?

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så du kjenner til alle type bth? Siden du kommer med dette her? Og at ikke alle går  frem på samme måte som andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mittegetparadis skrev (3 minutter siden):

Du er klar over at i en bht så er det mange ledd. Og det man skal snakke om er at hvis man har mistanke om at noe sånt skjer med dine medarbeidere så spør den det gjelder  eller snakk med sjefen og ikke bare anta. Hun som kontaktet politiet er ansatt men jeg har aldri sagt i hvilken stilling.

Antagelig så er jeg litt mer klar over hvordan bht fungerer enn deg, med tanke på hva jeg jobber med. Tror du virkelig at jeg hadde sagt at alt du sier er bullshit om jeg ikke hadde sittet på kunnskapen om hvordan en bht jobber? Og hva de skal kunne? Og hvordan ledelse fungerer? og gdpr? For ikke å snakke om rapporter opp mot politiet, legevakt osv? Chatgpt er en ai. Men den klarer ikke alltid sammenfatte informasjonen slik at den stemmer. Husk det til neste trolling.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Antagelig så er jeg litt mer klar over hvordan bht fungerer enn deg, med tanke på hva jeg jobber med. Tror du virkelig at jeg hadde sagt at alt du sier er bullshit om jeg ikke hadde sittet på kunnskapen om hvordan en bht jobber? Og hva de skal kunne? Og hvordan ledelse fungerer? og gdpr? For ikke å snakke om rapporter opp mot politiet, legevakt osv? Chatgpt er en ai. Men den klarer ikke alltid sammenfatte informasjonen slik at den stemmer. Husk det til neste trolling.

Okay, jeg vet ikke hvilken rolle du har i samfunnet eller hvordan du jobber opp mot BHT men det er mange ulike typer BHT, og når det er snakk om personvern som du nevner men da med forkortelsen gdpr så er den også ivaretatt her, da det ikke er videreført noen personopplysninger og da politiet kom var det ikke informert noen andre om hvorfor de kom, de skulle bare snakke med meg ang en sak. Det er ikke informert noe som helst fra legevakt til jobben min, nå visste jo sjefen min om dette siden han var på jobb den dagen så litt vanskelig. Men det er heller ikke nevnt et eneste sted at jeg jobber i en norsk BTH, men vi har avdelinger rundt om. Ja jeg skrev at jeg hadde vært på reise i inn og utland men hva er innland?

Du vet heller ikke hvilken jobb jeg har i BHT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være tull, det er alt for mye av det du skriver som ikke henger sammen. Hvis du faktisk hadde jibber med helse vet du at man alltid skal anmelde slikt både for å sikre spor, men også fordi det kan gi rettigheter senere. At du ikke anmelder og forsøker å sminke vekk spor etter vold skriker jo «mannen min slår meg». De flest av oss hadde enten ikke kommet på jobb med synlige skader, eller gått på jobb og forklart skadene fremfor å sminke dem vekk. Og at leder i en bht, som er det stedet udugelige leger jobber når de ikke får jobb andre steder, tilfeldigvis skal være legevaktslege i nabobyen akkurat den dagen du blir slått ned….. nei dette er bare tull og tøys. Politiet dukker heller ikke opp på arbeidsplassen fordi e kollega melder mistanke om partnervold, de kommer så vidt det er når man ringer etter dem fra sykehuset fordi en innkommet pasienter er skambanket. 

Anonymkode: dcf3c...343

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mittegetparadis skrev (3 minutter siden):

Okay, jeg vet ikke hvilken rolle du har i samfunnet eller hvordan du jobber opp mot BHT men det er mange ulike typer BHT, og når det er snakk om personvern som du nevner men da med forkortelsen gdpr så er den også ivaretatt her, da det ikke er videreført noen personopplysninger og da politiet kom var det ikke informert noen andre om hvorfor de kom, de skulle bare snakke med meg ang en sak. Det er ikke informert noe som helst fra legevakt til jobben min, nå visste jo sjefen min om dette siden han var på jobb den dagen så litt vanskelig. Men det er heller ikke nevnt et eneste sted at jeg jobber i en norsk BTH, men vi har avdelinger rundt om. Ja jeg skrev at jeg hadde vært på reise i inn og utland men hva er innland?

Du vet heller ikke hvilken jobb jeg har i BHT

Omg. Gi deg 90% av det du skriver der er bare bullshitt og jeg orker ikke dele dette opp igjen for deg. Og hva får deg til å tro at jeg ikke er kjent med reglene i andre land? Kanskje jeg jobber for et multinasjonalt selskap og vet at norge er et av de få landene som har bht? (I den formen)  men som sagt gi opp trollingen nå. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ble slått ned, men har kvelemerker på halsen? Knust bein i ansiktet, og vil ikke «lage en sak ut av det»? Dette er jo tekstbok offer for vold i hjemmet. Hvilken jobb mannen din har spiller jo null rolle. Din oppførsel her er mildt sagt merkelig! Ikke anmelde såpass grov vold? Hva om du får migrene e.l som senskade? Enda verre; hva om flere blir utsatt for dette, men at en anmeldelse kan gjøre at politiet forhindrer det? Du virker jo som du er i sjokk😔

Anonymkode: 4086d...a42

• Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lukter det dritt av… og ikke kollegaen din som faktisk bryr seg. Hele historien din stinker, fordi hvis du er så DUM at du ikke anmelder en kroppsskadesak, (flere brudd) og lar en voldsutøver gå løs uten å prøve å gi politiet en sjanse til å ta han… da fortjener du den lille ulempen dette innebar for deg. Nei, saken din hadde ikke blitt anmeldt. Blind vold er en prioritetssak, og det er din fordømte plikt å anmelde sånn at samfunnet kan gjøre noe med det. Brudd i ansikt og ribbein, men ikke anmelde fordi du har HØRT at sånt blir henlagt..? Jeg er ikke en som victim blamer, men hele denne historien høres helt teit ut. Kollegaen din virker nesten som den eneste fornuftige. 

Anonymkode: a0141...311

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette lukter det dritt av… og ikke kollegaen din som faktisk bryr seg. Hele historien din stinker, fordi hvis du er så DUM at du ikke anmelder en kroppsskadesak, (flere brudd) og lar en voldsutøver gå løs uten å prøve å gi politiet en sjanse til å ta han… da fortjener du den lille ulempen dette innebar for deg. Nei, saken din hadde ikke blitt henlagt. Blind vold er en prioritetssak, og det er din fordømte plikt å anmelde sånn at samfunnet kan gjøre noe med det. Brudd i ansikt og ribbein, men ikke anmelde fordi du har HØRT at sånt blir henlagt..? Jeg er ikke en som victim blamer, men hele denne historien høres helt teit ut. Kollegaen din virker nesten som den eneste fornuftige. 

Saken din hadde ikke blitt henlagt**

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støtter de over meg her. Og selv om politiet evt ikke får tatt gjerningspersonen så har du faktisk krav på voldsoffererstatning fra det offentlige. Helt tullete å ikke anmelde blind vold av flere grunner.

Anonymkode: 8ef8a...d92

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mittegetparadis skrev (1 time siden):

Som jeg skrev , jeg jobber i bedrifthelsetjenesten og eneste grunnen til at sjefen min vet det er fordi han var legevaktslege, og han spurte meg rett ut om dette var mannen min men han kom jo på at han ikke en gang var i Norge.

Jeg har sagt at jeg ikke anmeldte men det er ikke dermed sagt at ikke jeg har vært i kontakt med politiet, men hvis man ikke anmelder blir det ikke noe mer ut av det.

Så du ville ha satt deg ned med alle kollegiene dine, hos oss er vi rundt 200-400 ansatte i inn og utland, og sagt at hør jeg, jeg var der og der og ble utsatt for voldhendelse, og nei det er ikke mannen min.???

Denne ansatte som kontaktet politiet er gode omgangsvenner med oss, men jeg valgte å ikke si noe til noen, da det ikke var noe behov egentlig at hun skulle vite det.  Og man skulle uansett ha spurt eller tatt det via ledelsen, men i steder gikk hun bare rett til politiet, hallo.... 

Jeg regner med at dersom du var i kontakt med politi og du ikke anmeldte, så anmeldte de det.

Mye som skurrer i historien. Særlig at du ikke ser verdien av å anmelde selv om saken blir henlagt. 

Anonymkode: 77a14...8af

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du ble slått ned, men har kvelemerker på halsen? Knust bein i ansiktet, og vil ikke «lage en sak ut av det»? Dette er jo tekstbok offer for vold i hjemmet. Hvilken jobb mannen din har spiller jo null rolle. Din oppførsel her er mildt sagt merkelig! Ikke anmelde såpass grov vold? Hva om du får migrene e.l som senskade? Enda verre; hva om flere blir utsatt for dette, men at en anmeldelse kan gjøre at politiet forhindrer det? Du virker jo som du er i sjokk😔

Anonymkode: 4086d...a42

Dette!!!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forøvrig er det ekstremt rart at mannen din ikke har overtalt deg til å anmelde en så alvorlig blind vold-sak🤨 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Forøvrig er det ekstremt rart at mannen din ikke har overtalt deg til å anmelde en så alvorlig blind vold-sak🤨 

Det hadde jeg ikke tenkt på en gang, men det er faktisk helt sykt rart. Det undergraver jo hele jobben hans om kona ikke en gang anmelder blind vold. Nei, du TS. Her er det bare å snøre inn uten napp.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Spesielt siden han liksom jobber med å hjelpe voldsoffer. 😂

Enten troller TS, og det er et elendig forsøk. Eller så har TS blitt utsatt for vold av ektemannen, men har kokt sammen denne tullehistorien her på KG fordi hun vet at en eller flere «kollegier» leser her inne, og hun tror hun kan lure dem til å tro denne oppdiktete historien (for å beskytte ektefellen). Jeg tipper på trolling. 

Anonymkode: 61c6b...819

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mittegetparadis skrev (1 time siden):

Til dere som nevner Pts, traumer, etterskader osv... Jeg blir godt i varetatt av de som jobber med meg i helse, da ikke som denne kollegia min som jobber lengre ned i rekkene av helsepersonell,  men psykolog, lege, annen helsehjelp. 

Jeg snakket med politiet men ikke noe som ble til anmeldelse, men det er fortsatt mulig, de presset på men jeg ønsket ikke det.

Det er bra du får god oppfølging,  men du vet ikke hvordan dette vil utarte seg. Fikk selv ptsd etter en voldshendelse på arbeid. Symptomene kom senere når stormen hadde lagt seg. 

Anonymkode: 4428a...22b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...