Gå til innhold

Jobbtilbud + et annet intervju..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får mest sannsynlig et jobbtilbud (jobb 1) på mandag uken som kommer, også skal jeg på et annet jobbintervju (jobb 2) fredag uken som kommer.

Jobb 1 gir mest sannsynlig en ganske kort svarfrist. Denne jobben frister veldig, er en stor nok stilling (er student), er et lite kontor med få ansatte, jeg er garantert jobb i fremtiden etter studiene og jobben er nærme der jeg bor.

Jobb 2 er en jobb jeg har ønsket lenge. Jeg har snakket med de i 1 år for å få lov til å komme på intervju. Problemet er at jobben er lengre vekke fra hjemmet mitt, jeg vet ikke hvor stor stillingen er (sannsynligvis mindre enn jobb 1), det er ikke sikkert jeg er garantert jobb der i fremtiden, men sjefen og folka virker utrolig hyggelige der.

problemet er: bør jeg takke ja til jobb 1 sitt tilbud med en gang? Jobb 2 har mest sannsynlig flere intervjurunder, så det kan ta flere uker før jeg får svar og da har nok fristen til jobb 1 gått ut.. og hva bør jeg evt si til jobb 2 når jeg er på intervju mtp tilbudet jeg evt har fått? dette er snakk om deltidsstillinger hvor det er maaange andre studenter som ønsker jobb. Jeg har prøvd å få jobb som dette i over 1 år nå.. 

Anonymkode: b6703...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ringt jobb 2 med en gang og sagt at du kommer til å få et tilbud med kort frist. Om de er interessert nok i deg vil de være raske med å avklare om du er riktig kandidat. Om de ikke ønsker å fremskynde prosessen er det et signal om at du ikke er deres toppkandidat fra start, og sjansen for at du får jobben til slutt er mindre.

Jeg tror ikke jeg ville bedt jobb nr 1 utsette fristen. Selv om det er forståelig at du vil ha tid til å ta et gjennomtenkt valg kan det fremstå som at du ønsker den andre jobben mer, og noen kan synes det er negativt. Så om du ikke har fått svar eller avklart ting med jobb 2 før fristens utløp ville jeg takket ja til jobb 1 (om det er en jobb du faktisk ønsker da).

Alternativet er å takke nei til jobb 1 og gamble på at du får jobb 2. Men da skal jobb 2 være himla bra! Det er vanskelig å vite på forhånd.

Anonymkode: f359f...9a1

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så eneste fordelen med jobb nr 2 er at du har hatt lyst på den lenge?

Du ramser opp så mye fordeler ved jobb 1 at det høres ut som drømmejobben for deg, og eneste du har å si positivt om jobb nr 2 er at du har drømt om den lenge og at folkene virker hyggelig, ellers så har du flere negative ting med den.

Hvis jobb nr 1 er i nærheten, gir deg nok jobb nå og itillegg fremtidsutsikter, så skjønner jeg ikke helt hvorfor det er noe å tenke på?

Anonymkode: 2a19a...bc0

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så eneste fordelen med jobb nr 2 er at du har hatt lyst på den lenge?

Du ramser opp så mye fordeler ved jobb 1 at det høres ut som drømmejobben for deg, og eneste du har å si positivt om jobb nr 2 er at du har drømt om den lenge og at folkene virker hyggelig, ellers så har du flere negative ting med den.

Hvis jobb nr 1 er i nærheten, gir deg nok jobb nå og itillegg fremtidsutsikter, så skjønner jeg ikke helt hvorfor det er noe å tenke på?

Anonymkode: 2a19a...bc0

Ramser lite opp om jobb 2 fordi jeg har ikke vært på intervju enda. Der får man jo ofte info om størrelse på stillingen, lønn, hvordan det blir med jobb i fremtiden + det kaaaan hende at jeg kan få en jobb som er nærmere.

så er det som er problemet. Jeg vet lite om jobb 2 og det er flere intervjurunder, så vet ikke om jeg bare skal si ja til jobb 1 med en gang eller om det er vits å dra på intervju med jobb 2 i det hele tatt hvis jeg uansett ikke får svar tidsnok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for 1. Bedre med en fugl i hånden enn ti på taket. 
Du kan fortelle jobb 2 du har et tilbud (om du får det da) 

Anonymkode: 81534...a28

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg får mest sannsynlig et jobbtilbud (jobb 1) på mandag uken som kommer, også skal jeg på et annet jobbintervju (jobb 2) fredag uken som kommer.

Jobb 1 gir mest sannsynlig en ganske kort svarfrist. Denne jobben frister veldig, er en stor nok stilling (er student), er et lite kontor med få ansatte, jeg er garantert jobb i fremtiden etter studiene og jobben er nærme der jeg bor.

Jobb 2 er en jobb jeg har ønsket lenge. Jeg har snakket med de i 1 år for å få lov til å komme på intervju. Problemet er at jobben er lengre vekke fra hjemmet mitt, jeg vet ikke hvor stor stillingen er (sannsynligvis mindre enn jobb 1), det er ikke sikkert jeg er garantert jobb der i fremtiden, men sjefen og folka virker utrolig hyggelige der.

problemet er: bør jeg takke ja til jobb 1 sitt tilbud med en gang? Jobb 2 har mest sannsynlig flere intervjurunder, så det kan ta flere uker før jeg får svar og da har nok fristen til jobb 1 gått ut.. og hva bør jeg evt si til jobb 2 når jeg er på intervju mtp tilbudet jeg evt har fått? dette er snakk om deltidsstillinger hvor det er maaange andre studenter som ønsker jobb. Jeg har prøvd å få jobb som dette i over 1 år nå.. 

Drømmejobb eller ikke drømmejobb det er spørsmålet. Eller spørsmålet er vel mer. Foten innafor drømmejobben? eller jobbe med noe man ikke brenner for?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan virke som jobb 1 er best og triveligst, men muligens det ligger litt status bak og kunne si du jobber i jobb 2? 🤔🤷‍♀️

Anonymkode: c5bcb...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg ville ringt jobb 2 med en gang og sagt at du kommer til å få et tilbud med kort frist. Om de er interessert nok i deg vil de være raske med å avklare om du er riktig kandidat. Om de ikke ønsker å fremskynde prosessen er det et signal om at du ikke er deres toppkandidat fra start, og sjansen for at du får jobben til slutt er mindre.

Jeg tror ikke jeg ville bedt jobb nr 1 utsette fristen. Selv om det er forståelig at du vil ha tid til å ta et gjennomtenkt valg kan det fremstå som at du ønsker den andre jobben mer, og noen kan synes det er negativt. Så om du ikke har fått svar eller avklart ting med jobb 2 før fristens utløp ville jeg takket ja til jobb 1 (om det er en jobb du faktisk ønsker da).

Alternativet er å takke nei til jobb 1 og gamble på at du får jobb 2. Men da skal jobb 2 være himla bra! Det er vanskelig å vite på forhånd.

Anonymkode: f359f...9a1

Jeg støtter denne. Dette er den mest ryddige måten å gjøre ting på. Og aldri takk nei til en jobb fordi du har fått et muntlig jobbtilbud et annet sted. Før du har signert kontrakt så er ikke jobben din. Er en del som har brent seg på dette.

Anonymkode: 9e538...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg hadde tatt jobb 1. Hvis det tok 1 år å komme til intervju til jobb 2, så kan det være at du er ferdig utdannet når du får tilbud fra nr 2. Men jeg kan være litt kynisk 

Anonymkode: 55245...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...