Gå til innhold

Kort tid mellom to uttak


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Vi har fått mulighet til å ha ett egguttak offentlig på oktober-mens hvor målet da er å få blasto på frys. Vi skal ha et forsøk privat med desember-mens (allerede betalt for i 3-pk).

Er det for kort tid med uttak så nærme hverandre? Noen med erfaring? 

Anonymkode: e21ba...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei. Vi har fått mulighet til å ha ett egguttak offentlig på oktober-mens hvor målet da er å få blasto på frys. Vi skal ha et forsøk privat med desember-mens (allerede betalt for i 3-pk).

Er det for kort tid med uttak så nærme hverandre? Noen med erfaring? 

Anonymkode: e21ba...6e7

Det kan gå, det kan være kort tid. Litt vanskelig å vite i forkant da hver kvinne responderer ulikt på stimulering, må stimuleres ulik lengde etc. 

Opplever man da f.eks overstimulering ved første uttak og stimulering, vil det bli vanskeligere med ny runde så raskt. 

Personlig ville jeg ikke hatt 2 så tette uttak basert på egen erfaring med stimulering, men det er jo individuelt. Ville snakket med klinikkene og hørt hva de anbefaler fra et profesjonelt ståsted. 

Anonymkode: 8fe16...0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oktober og desember hørtes helt ok ut dersom du ikke faller inn i katagorien kvinner som kan få OHSS.  Jeg hadde uttak i februar og april, det hadde ingenting å si for antall blasto på frys og formen var fin. Nå holder jeg på med duo-stim, hvor det hentes ut egg to ganger i samme syklus.

Anonymkode: 2367d...59d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

oktober og desember hørtes helt ok ut dersom du ikke faller inn i katagorien kvinner som kan få OHSS.  Jeg hadde uttak i februar og april, det hadde ingenting å si for antall blasto på frys og formen var fin. Nå holder jeg på med duo-stim, hvor det hentes ut egg to ganger i samme syklus.

Anonymkode: 2367d...59d

Hvor gjør du dette? Og hvordan gjøres det?

Anonymkode: 70ec4...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts. Takk for svar! Jeg har lav AMH og har (dessverre😅) aldri vært i nærheten av å bli overstimulert. Hatt to forsøk tidligere og kom meg i rute igjen syklusmessig ganske fort. Mensen etter uttak var vel ca en uke for sen, også var jeg i rute 

Anonymkode: e21ba...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor gjør du dette? Og hvordan gjøres det?

Anonymkode: 70ec4...a71

St.Olavs. duostim kan tilbys når det er ujevn vekst på folliklene, og man har noen få follikler som vokser mye kjappere enn de andre. F.eks hos kvinner som har lave eggreserver, som meg. Eller kvinner som skal til kreftbehandling og det haster med å hente ut egg.

Responderte dårlig denne runden, fikk bare ut noen få egg, og ble anbefalt duostim hvor vi skal hente ut de mindre folliklene et par uker senere. Forhåpentligvis har det også dukket opp noen nye. Sånn sett veldig likt et vanlig forsøk, bare at det skjer i luthealfasen, men man kan ikke få ferskt innsett. Bare fryse ned.

4 dager etter egguttak begynner man på sprøyter igjen, og tar medisin som utsetter menstruasjonen fram til det andre egguttaket er gjort.

Før pleide duostim å telle som to forsøk, men i sommer kom det en ny regel, slik at duostim nå telles som ett forsøk i det offentlige.

Anonymkode: 2367d...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

St.Olavs. duostim kan tilbys når det er ujevn vekst på folliklene, og man har noen få follikler som vokser mye kjappere enn de andre. F.eks hos kvinner som har lave eggreserver, som meg. Eller kvinner som skal til kreftbehandling og det haster med å hente ut egg.

Responderte dårlig denne runden, fikk bare ut noen få egg, og ble anbefalt duostim hvor vi skal hente ut de mindre folliklene et par uker senere. Forhåpentligvis har det også dukket opp noen nye. Sånn sett veldig likt et vanlig forsøk, bare at det skjer i luthealfasen, men man kan ikke få ferskt innsett. Bare fryse ned.

4 dager etter egguttak begynner man på sprøyter igjen, og tar medisin som utsetter menstruasjonen fram til det andre egguttaket er gjort.

Før pleide duostim å telle som to forsøk, men i sommer kom det en ny regel, slik at duostim nå telles som ett forsøk i det offentlige.

Anonymkode: 2367d...59d

Ts igjen. Har du prøvd priming istedenfor duostim? Jeg slet med masse ujevne follikler som førte til at selvom jeg hadde feks 12 follikler fikk vi bare ut 3 fordi det var 3 som var i riktig størrelse. Forsøket etter tok jeg østrogen tabletter i 7 dager før mens - såkalt priming - og alle folliklene vokste jevnt :) 

Anonymkode: e21ba...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...