Gå til innhold

Ufør, uten utdanning. Men ønsker å jobbe hjemmefra/hjemmekontor. Hvilke jobber kan jeg se etter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Alle som har såpass med restarbeidsevne at de etterspør jobb med hjemmekontor klarer en slik jobb ja. Om man liker det er naturligvis noe annet, men det er mange som ikke liker jobben sin.

Anonymkode: 88d6d...212

Fortsatt ikke noe særlig godt forslag. Med mindre du kjenner ts personlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan prøve å jobbe på kundeservice :) 

Anonymkode: bb491...522

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg er ikke den mest sosiale, men er oppegående og har et «godt» hode. Jeg er ufør, grunnet både sykdom og oppvekst, men er likevel ei dame med pågangsmot. Jeg KAN jobbe, men ikke vært heldig hittil, med manglende utdannelse har jeg havnet i feks butikk. Det passer jeg ikke til, ikke i lengden iallefall. Er glad i å både lese og skrive, så har alltid «drømt» litt om dette «hjemmekontoret» mange snakker om. 

Men hva kan jeg bidra med? Finnes det en jobb for meg der ute? 

Anonymkode: 72c23...a99

Hvorfor er du ufør hvis du kan jobbe??

Anonymkode: f3fc3...223

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (31 minutter siden):

Fortsatt ikke noe særlig godt forslag. Med mindre du kjenner ts personlig. 

Det er vel strengt tatt det eneste realistiske forslaget i hele tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er vel strengt tatt det eneste realistiske forslaget i hele tråden.

Vel, det kan nå diskuteres 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hva med å studere eller skape egen arbeidsplass? 

Jeg driver eget firma nå. Tok nettkurs i design, designet digitale maler av ymse slag, plakater og litt diverse på epla/etsy. Tok etter hvert steget og opprettet eget foretak og egen nettside, jobber nå med profilering opp mot små firma. Samarbeider med et litt større firma som har med bredde i kompetansen enn det jeg har alene, det gjør at jeg etter hvert kunne jobbe med større kunder også. 

Lot seg fint kombinere med uføretrygd. Jeg har et fysisk handikap, avhengig av rullestol og litt smertepreget. Fungerer fint i det store løp, men er avhengig av å kunne styre dagene selv i forhold til å hvile ved smerter. Så liker veldig godt å jobbe for meg selv. Har forøvrig sagt fra meg trygden nå.

Anonymkode: 7ced7...684

Kan du kontaktes på et vis?

Anonymkode: c966b...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Takk for mange gode svar! 😊 jeg skal undersøke litt, utdanning har jeg tenkt på, men vet ikke om jeg får det til.. 

Men det med å feks lese korrektur på bøker er jo virkelig noe jeg kunne like. Er verdt er forsøk å kontakte forlag ❤️

Uten utdanning eller erfaring tror jeg helt ærlig at det er bortkastet tid å kontakte et forlag. 

Anonymkode: 5e7fa...697

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørreundersøkelser kanskje? Altså, ringe og intervjue mennesker

Anonymkode: 9dca0...b91

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du god med data? En eller annen form for kundesupport kanskje?

Anonymkode: dd9af...430

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også kundesupport, typ førstelinje. Kreditorer sliter med å få tak i folk, så du kan kanskje jobbe som innkrever? 

Kreditorer, forsikringsselskap, mobilselskap… alt som krever kundeservice.

Og støtter de som sier oversettelse/språkvask bare er å glemme som ufaglært. Oversetting er et fag i seg selv, det er ikke bare å oversette ord for ord.

Anonymkode: 9418d...ce9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (På 19.9.2024 den 20.11):

Går det ikke ann å være litt seriøs i tråder som dette? 🙄 Dette er virkelig ikke et godt forslag 🙄

Men dessverre er det sånn det er. Jeg har selv hjemmekontor, og alle de jeg vet om som har det har høyere utdanning.

Har du TS vurdert å ta en utdanning, f.eks.et nettstudium? 

Anonymkode: d128e...45b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men dessverre er det sånn det er. Jeg har selv hjemmekontor, og alle de jeg vet om som har det har høyere utdanning.

Har du TS vurdert å ta en utdanning, f.eks.et nettstudium? 

Anonymkode: d128e...45b

Enig. Det har vært mange lignende tråder. Noen skal ha maks jobb/output (hjemmekontor, god lønn, interessante arbeidsoppgaver ++) med minimalt input (ikke utdanning, ikke erfaring, ingen spesiell kompetanse, ikke jobbe spesielt hardt ++). Det er bare ikke sånn det funker. Jeg kjenner heller ikke noen som har hjemmekontor - helt eller delvis - som ikke har minst en bachelor. 

Anonymkode: 5e7fa...697

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (På 19.9.2024 den 20.11):

Går det ikke ann å være litt seriøs i tråder som dette? 🙄 Dette er virkelig ikke et godt forslag 🙄

Vel det er et seriøst svar. Det er betalt lovlig arbeid som kan gjøres hjemmefra og som det ikke trenges utdanning for. Viss det fantes masse gode jobber å gjøre på hjemmekontor uten utdanning så hadde mange flere hatt disse jobbene og de hadde ikke blitt gitt til en med helseproblemer.

Det er også mulig å tjene litt penger på å svare på ulike undersøkelser. Noen ganger får mann også produkter hjem for å teste.

Viss du er villig til å lære deg forskjellige programvarer så er det mulig å jobbe som Freelance innenfor en spesefik program vare. Innenfor content, bildebehandling, videoredigering, cgi, animasjon, vfx. Men det krever investering i utstyr, programvare og tid i forkant. De mest avanserte programmene som houdini er det behov men det kreves 2 år å bli god.

Anonymkode: 6d6c2...215

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vel det er et seriøst svar. Det er betalt lovlig arbeid som kan gjøres hjemmefra og som det ikke trenges utdanning for. Viss det fantes masse gode jobber å gjøre på hjemmekontor uten utdanning så hadde mange flere hatt disse jobbene og de hadde ikke blitt gitt til en med helseproblemer.

Det er også mulig å tjene litt penger på å svare på ulike undersøkelser. Noen ganger får mann også produkter hjem for å teste.

Viss du er villig til å lære deg forskjellige programvarer så er det mulig å jobbe som Freelance innenfor en spesefik program vare. Innenfor content, bildebehandling, videoredigering, cgi, animasjon, vfx. Men det krever investering i utstyr, programvare og tid i forkant. De mest avanserte programmene som houdini er det behov men det kreves 2 år å bli god.

Vel, jeg tar ikke sånne svar seriøst. Dessuten er det ikke en jobb som passer for alle, ufør eller ikke. Jeg kunne aldri jobbet med noe sånn. 

Men det får bli opptil ts uansett. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (2 timer siden):

Vel, jeg tar ikke sånne svar seriøst. Dessuten er det ikke en jobb som passer for alle, ufør eller ikke. Jeg kunne aldri jobbet med noe sånn. 

Det er da mange jobber som ikke passer for alle. Viss jeg spør på KG om jobb tips hvor man kan ha laaaaang sommerferie og noen skriver lærer så er da det et seriøst svar selv om det yrke ikke passer alle og absolutt ikke for meg.

TS får svar basert på infoen TS har oppgitt om seg selv og hvilke ønsker hun har til yrke. Det er ikke som om det kryr av jobbmuligheter med hjemmekontor for ufaglærte.

De fleste i sex chatt bransjen er ikke i den bransjen fordi de elsker å sex chatte med fremmede menn. De jobber den jobben fordi det er lett tjente penger som de kan gjøre på hjemmekontor uten utdanning. At det er et yrke mange ser ned på er helt riktig. At det for mange føles feil er nok også helt riktig. Men når mann egentlig ikke har noen kompetanse å tilby arbeidsgiver annet en tiden sin, sannsynligvis ikke jobbe 100% fordi vedkommende er ufør. I tillegg bortfaller alt fysisk arbeid med fysisk oppmøte, så er mann ikke akkurat verdifull på arbeidsmarkedet. TS har selvsagt mulighet til å tilegne seg kunnskap som det er etterspørsel etter da stiller mann med en gang sterkere.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (7 timer siden):

Men da får du sikkert nok penger fra staten. Sliter man med å få økonomien til å gå rundt tar man de mulighetene som byr seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har styrt bedriftsider på Fb. For bedrifter som er litt skeptisk til  internett. 

Fikk da fast pris forplanlagte innlrgg hver uke

Anonymkode: 412fe...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.9.2024 den 15.31):

Jeg er ikke den mest sosiale, men er oppegående og har et «godt» hode. Jeg er ufør, grunnet både sykdom og oppvekst, men er likevel ei dame med pågangsmot. Jeg KAN jobbe, men ikke vært heldig hittil, med manglende utdannelse har jeg havnet i feks butikk. Det passer jeg ikke til, ikke i lengden iallefall. Er glad i å både lese og skrive, så har alltid «drømt» litt om dette «hjemmekontoret» mange snakker om. 

Men hva kan jeg bidra med? Finnes det en jobb for meg der ute? 

Bli en korrekturleser og frilans-skribent. 

Anonymkode: c44a1...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.9.2024 den 22.02):

Takk for mange gode svar! 😊 jeg skal undersøke litt, utdanning har jeg tenkt på, men vet ikke om jeg får det til.. 

Men det med å feks lese korrektur på bøker er jo virkelig noe jeg kunne like. Er verdt er forsøk å kontakte forlag ❤️

I følge google er det vanlig å ha fullført vgs bare. 

Anonymkode: c44a1...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Synes HI er ganske representativt for det som ofte skrives her inne. Stadig vekk er det innlegg her uføre som ønsker seg en hjemmekontorjobb.

Er det så rart? Uføre er syke, å kunne jobbe hjemme er en annen verden enn det å måtte synkronisere med omverdenen, om det er fysiske og psykiske sykdommer. 

Dette er ikke en jobb i sammerbeid med noen og handler også om interesse. Men kreative yrker som forfatter, musiker(Du kan lage og gi ut uten plateselskap og uten konserter, om du ikke vil eller kan) foto, kunst kan jo føre til noe om du er heldig. 

Anonymkode: edf0f...ada

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...