Gå til innhold

Han har hunden på soverommet om natta

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Herregud for et mas om at hunden skal få styre og ta over hele huset. Folk som er så besatt av hundene sine passer best som single. Så kan de styre med de istedet for å sette de foran partneren.

Anonymkode: 83d51...876

Har du møtt folk med barn?? 
ja, hunden blir ofte en del av familien , og de som skaffer seg hund liker jo ofte hunder. Tar over hele huset faktisk .. vel de blir jo tatt med dit som skal være sitt hjem , så skal de ikke få eksistere? Igjen , prøv og si dette til folk med barn som « tar over hele huset « . Egentlig veldig hvis du ikke liker hunder la være og bli sammen med en med hund, på samme måte som at folk som hater barn lar være og bli sammen folk som har barn. Ja, man kan heller være single med hunden , eller møte ei som liker hunder og blir glad i hunden . 

Anonymkode: 4792e...554

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 19.9.2024 den 11.18):

Jeg har sovet over hos typen noen ganger nå. Og jeg sover mye dårligere enn hjemme. Fordi han har hunden sin på soverommet. Den lager lyd, flytter seg flere ganger ila natta, men det verste er at den lukter så stramt😫 Og rommet er lite. Første natta jeg var der, prøvde typen å ha hunden på gangen, men da ble det piping. Har ikke fortalt han HVOR mye søvnen min blir påvirka, har bare tatt det igjen når jeg er hjemme. 

Skal jeg bare reise hjem og sove? Tvinge typen til å lære hunden å sove et annet sted?

Anonymkode: d5157...feb

Han høres kul ut. Kan ta han jeg

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.9.2024 den 11.41):

Synes det er en merkelig holdning å være så bastant på at et dyr skal sove på rommet når en ny partner ikke er vant til det og synes det er vanskelig. Er det for din del eller hundens del? Eller for å markere at en ny partner ikke skal komme inn og «lage nye regler»?

ts

Har ikke lest hele tråden, men dere har jo forsøkt å ha den utenfor rommet. Resultatet ble piping og mas. Altså er det ikke bare å endre vanene på et blunk. Det hadde vært en veldig, veldig stor jobb å få hunden min til å sove et annet sted enn på rommet mitt om natten. Den jobben tror jeg ikke at jeg gidder å ta. 

Anonymkode: c90fe...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg datet en kjekk og grei mann i en periode. 
Han hadde hund , og hunden var grei den. 
Men første gangen jeg satt meg inn i bilen hans så ble jeg uvel av den innestengte hundelukta. Det stinket ! 
Jeg er oppvokst med hund, men jeg forstår jo at en hund har ingenting på et soverom å gjøre , i hvertfall om en skal ha en partner. 
Og nei, det er ingen menneskerett å ha hunden på soverommet om en ønsker å bo sammen med noen . 

Anonymkode: 070e4...5bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg datet en kjekk og grei mann i en periode. 
Han hadde hund , og hunden var grei den. 
Men første gangen jeg satt meg inn i bilen hans så ble jeg uvel av den innestengte hundelukta. Det stinket ! 
Jeg er oppvokst med hund, men jeg forstår jo at en hund har ingenting på et soverom å gjøre , i hvertfall om en skal ha en partner. 
Og nei, det er ingen menneskerett å ha hunden på soverommet om en ønsker å bo sammen med noen . 

Det er ikke snakk om at det er en menneskerett. Det er snakk om at vi mennesker tydeligvis er svært todelt når det gjelder dette temaet, for mange er jo uenig med deg: og mener at hunder absolutt har noe på soverommet å gjøre.

Dermed er det snakk om hvorvidt en ønsker denne livsstilen eller ikke, og heller velge bort partnere som ikke ønsker det samme.

Anonymkode: 6fa06...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er ikke snakk om at det er en menneskerett. Det er snakk om at vi mennesker tydeligvis er svært todelt når det gjelder dette temaet, for mange er jo uenig med deg: og mener at hunder absolutt har noe på soverommet å gjøre.

Dermed er det snakk om hvorvidt en ønsker denne livsstilen eller ikke, og heller velge bort partnere som ikke ønsker det samme.

«Velge bort partnere», som om det er en slags forretningstransaksjon. Vi snakker om mennesker og følelser her, som ikke så ofte kommer rekendes på ei fjøl - eller kan kjøpes av en oppdretter som en hund kan. Faen til følelseskalde og aggressive folk dere «hundeelskere» er. Hund foran barn, kjærester, familie, alt 🤮

Anonymkode: d3976...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 19.9.2024 den 11.41):

Synes det er en merkelig holdning å være så bastant på at et dyr skal sove på rommet når en ny partner ikke er vant til det og synes det er vanskelig. Er det for din del eller hundens del? Eller for å markere at en ny partner ikke skal komme inn og «lage nye regler»?

ts

Hunder er flokkdyr som vi mennesker tvinger til å være alene store deler av dagen. Det er helt klart best for hunden å få sove med flokken sin. Det finnes til og med studier på dette. Jeg er kvinne og hadde dumpet hvis daten min hadde kommet med slike urimelige krav som går direkte på livskvalitet og samhold med flokken min. Jeg har heldigvis funnet en mann som elsker dyr like høyt som meg og han så det som en selvfølge at hunden sov med oss. Hadde han hintet om at hunden måtte ut av soverommet hadde jeg sendt han på dør. 

Anonymkode: 96856...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hunder er flokkdyr som vi mennesker tvinger til å være alene store deler av dagen. Det er helt klart best for hunden å få sove med flokken sin. Det finnes til og med studier på dette. Jeg er kvinne og hadde dumpet hvis daten min hadde kommet med slike urimelige krav som går direkte på livskvalitet og samhold med flokken min. Jeg har heldigvis funnet en mann som elsker dyr like høyt som meg og han så det som en selvfølge at hunden sov med oss. Hadde han hintet om at hunden måtte ut av soverommet hadde jeg sendt han på dør. 

Vil legge til at en velstelt hund hverken høres eller luktes, så her har du jo litt å ta tak i hvis du vil bedre situasjonen, uten å prøve å komme mellom typen og hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gjelder dette hamstere, barn, besteforeldre, katter, kjælegriser, undulater og alle slags andre medlemmer av flokken også, eller gjelder det bare hunder ? Skal alle «sove med flokken sin» ? Ser du ikke selv at du har en diagnose ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vil legge til at en velstelt hund hverken høres eller luktes, så her har du jo litt å ta tak i hvis du vil bedre situasjonen, uten å prøve å komme mellom typen og hunden.

Det er direkte løgn. Hunder lukter, det er en kjensgjerning. Mulig din luktesans er ødelagt, eller du fortrenger det. Spesielt gamle hunder lukter. De spiser også sin egen og andres avføring. Pusser du tennene på den og skyller munnen dens før du lar den slikke deg i ansiktet ? Dusjer du den hver kveld før du skal legge deg ? Dusjer du sammen med hunden din ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Gjelder dette hamstere, barn, besteforeldre, katter, kjælegriser, undulater og alle slags andre medlemmer av flokken også, eller gjelder det bare hunder ? Skal alle «sove med flokken sin» ? Ser du ikke selv at du har en diagnose ? 

De dyrene du nevner er vell i all hovedsak ikke flokkdyr, så det blir noe annet. Jeg har flere diagnoser jeg, men ingen som går på psyken hvis det var det du lurte på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er direkte løgn. Hunder lukter, det er en kjensgjerning. Mulig din luktesans er ødelagt, eller du fortrenger det. Spesielt gamle hunder lukter. De spiser også sin egen og andres avføring. Pusser du tennene på den og skyller munnen dens før du lar den slikke deg i ansiktet ? Dusjer du den hver kveld før du skal legge deg ? Dusjer du sammen med hunden din ? 

Javell. Jeg ligger her akkurat nå med en hund, og jeg lukter den ikke. Takk for at du er bekymret for luktesansen min, jeg kan forsikre deg om at den er helt i orden, i overkant sensitiv faktisk. Selvfølgelig både pusser jeg tenner på hunden og dusjer den. Dusjer den riktig nok ikke hver kveld, men det gjør ikke jeg heller. Den spiser ikke avføring og slikker meg ikke i ansiktet. Slapp av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De dyrene du nevner er vell i all hovedsak ikke flokkdyr, så det blir noe annet. Jeg har flere diagnoser jeg, men ingen som går på psyken hvis det var det du lurte på. 

Joda, alle de dyrene og menneskene er flokkdyr. Det er ikke noe spesielt med hunder som kjæledyr, men det er definitivt noe spesielt med enkelte hundeeiere som behandler hundene som bortskjemte barn som aldri kan gjøre noe galt. Evt. handler det om zoofili. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 19.9.2024 den 12.39):

Det hjelper ikke alltid det. Hunden vår stinker gammel sur kamelballe selv om den er nyvasket. Gamle hunder er ofte slik. 11 år gammel. 

🤭🤭🤭 Jeg ler høyt av beskrivelsen din her, tidenes kommentar. 

Anonymkode: 2392a...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes enkelte overdriver det her helt unødig. Hvorfor så dramatisk, bastante prinsipper og sort/hvit tankegang. 

Hans hus og hund, han velger selvfølgelig reglene i sitt hjem, det har vel vært slik før du kom inn i bildet. Det er allikevel mulig å ta hensyn eller tilpasse. Hvis det er uaktuelt å ha hunden et annet sted enn soverommet, da sover du hjemme enn så lenge. Man trenger jo ikke hause seg opp over at en ikke sover godt med hund i seng og en annen ikke vil endre innarbeidede rutiner for en godt voksen hund. Hunden er 6-7 år og kommer ikke til å leve evig. Dere kommer lengst ved å prate sammen, man trenger ikke sette ultimatum, det går fint å leve med situasjonen slik den er i dag. Er han den rette, så finner dere nok ut av det. 

Anonymkode: 2392a...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hund selv, men en hund er ikke sidestilt med et barn eller et familiemedlem, er en grunn til at mange hunder er aggressive og uoppdragne fordi eiere greier ikke å se at dette er en hund og trenger å bli behandlet som en hund. 
Jeg synes det er trist når jeg ser hunder ikke får den stimuleringen den trenger, men de skal heller behandle den som et barn som ikke tåler noen ting. 
Huff nei hunden må jo få i sofaen, nei hunden må sove i sengen med meg, nei hunden må få samme mat som oss også få samtidig som oss. 
Vi kan ikke kjefte på hunden for da blir den lei seg, hunden biter og det er fordi den føler seg utelatt og blir sjalu osv, så mange som virkelig ikke burde hadd hund. 

Anonymkode: 86f66...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvis en ikke greier seg uten en hund på soverommet så bør det ringe en bjelle. 
Vil du ha en partner bør du legge til rette for at det skal kunne være mulig å ha et privatliv på det soverommet. 
Frisk luft uten hundefjert og stinkende hundepels. 
Hunden sover bra på et annet rom, garantert 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be han ha hunden på gangen neste gang. Men ta med øreplugger 😅😅😅

Jeg testet litt rundt her ang hunden. Han sov på stua, våknet og ulte. Etter 1 mnd var jeg lei. Han fikk seng på rommet, og vi begge sov gjennom natta. At man flyttet på seg i løpet av natta - gjør ikke alle det?

Anonymkode: 466cd...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg har hund selv, men en hund er ikke sidestilt med et barn eller et familiemedlem, er en grunn til at mange hunder er aggressive og uoppdragne fordi eiere greier ikke å se at dette er en hund og trenger å bli behandlet som en hund. 
Jeg synes det er trist når jeg ser hunder ikke får den stimuleringen den trenger, men de skal heller behandle den som et barn som ikke tåler noen ting. 
Huff nei hunden må jo få i sofaen, nei hunden må sove i sengen med meg, nei hunden må få samme mat som oss også få samtidig som oss. 
Vi kan ikke kjefte på hunden for da blir den lei seg, hunden biter og det er fordi den føler seg utelatt og blir sjalu osv, så mange som virkelig ikke burde hadd hund. 

Anonymkode: 86f66...495

Åh, endelig. Takk, jeg tror jeg elsker deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...