Gå til innhold

Han har hunden på soverommet om natta

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Synes det er en merkelig holdning å være så bastant på at et dyr skal sove på rommet når en ny partner ikke er vant til det og synes det er vanskelig. Er det for din del eller hundens del? Eller for å markere at en ny partner ikke skal komme inn og «lage nye regler»?

ts

Anonymkode: d5157...feb

Da får du sove hjemme da🤷‍♀️

Anonymkode: 3801b...e48

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er tydelig at du ikke er et hundemenneske TS, og det er jo helt greit det. Men da er det ikke sikkert du og denne mannen klaffer så godt. 

For min del er hunden et familiemedlem. Jeg ville aldri ha gått med på å forvise den ut på gangen, når den er vandt til å sove med meg. 

For å sette det litt på spissen: Hvis du hadde blitt kvalm og uvel av smattelyder, forventer du da at jeg skulle nektet barna mine å sitte til bords med oss?

Anonymkode: 6483e...9a8

Jeg sidestiller ikke barn og dyr, så problemstillingen blir ikke relevant for meg. Jeg er glad i dyr, men behandler de ikke som mennesker. Men du har rett i at det ikke klaffer mellom meg og typen når det gjelder dette.

Ts

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundefolk er skikkelig spesielle 😂😂

Du får sette ett ultimatum TS, hunden på gangen eller så kan dere ikke sove sammen. Søvn er kjempeviktig!

Anonymkode: b4a87...52a

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry hunden var der før deg.

Har selv hunden på rommet. Mannen har prøvd seg med at den burde nå i en alder av 6 sove på gangen.....sa til mannen at da kan han flytte til gjesterommet heller. :) Sånn er det å være sammen med hundemenneske. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hundefolk er skikkelig spesielle 😂😂

Du får sette ett ultimatum TS, hunden på gangen eller så kan dere ikke sove sammen. Søvn er kjempeviktig!

Anonymkode: b4a87...52a

Ja ikke sant😱 Søvn er viktig, klarer ikke fungere ordentlig sånn som det er nå..

ts

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiominMio skrev (3 minutter siden):

Sorry hunden var der før deg.

Har selv hunden på rommet. Mannen har prøvd seg med at den burde nå i en alder av 6 sove på gangen.....sa til mannen at da kan han flytte til gjesterommet heller. :) Sånn er det å være sammen med hundemenneske. 

Jeg skjønner virkelig ikke at du setter hundens behov foran mannens. 
ts

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Synes det er en merkelig holdning å være så bastant på at et dyr skal sove på rommet når en ny partner ikke er vant til det og synes det er vanskelig. Er det for din del eller hundens del? Eller for å markere at en ny partner ikke skal komme inn og «lage nye regler»?

ts

Hunden var der før deg. Du kan ikke komme hjem til ham og forlange egne regler. Dere er ikke gift, dere er ikke samboere. Dere dater. 

Anonymkode: b9fb4...bcb

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg har sovet over hos typen noen ganger nå. Og jeg sover mye dårligere enn hjemme. Fordi han har hunden sin på soverommet. Den lager lyd, flytter seg flere ganger ila natta, men det verste er at den lukter så stramt😫 Og rommet er lite. Første natta jeg var der, prøvde typen å ha hunden på gangen, men da ble det piping. Har ikke fortalt han HVOR mye søvnen min blir påvirka, har bare tatt det igjen når jeg er hjemme. 

Skal jeg bare reise hjem og sove? Tvinge typen til å lære hunden å sove et annet sted?

Sorry men det er hund foran dama. 
Men da jeg hadde hund så hadde jeg den på soverommet. 
Det ble litt for mye lyd så han ble flyttet til gangen. Gikk ikke lange tiden før han ble vant med det. 
Så hvis dette er ekte kjærlighet så går det Ann med kompromisser. 
K. 

Anonymkode: 9ef1c...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg har sovet over hos typen noen ganger nå. Og jeg sover mye dårligere enn hjemme. Fordi han har hunden sin på soverommet. Den lager lyd, flytter seg flere ganger ila natta, men det verste er at den lukter så stramt😫 Og rommet er lite. Første natta jeg var der, prøvde typen å ha hunden på gangen, men da ble det piping. Har ikke fortalt han HVOR mye søvnen min blir påvirka, har bare tatt det igjen når jeg er hjemme. 

Skal jeg bare reise hjem og sove? Tvinge typen til å lære hunden å sove et annet sted?

Det ble litt for mye lyd så han ble flyttet til gangen. Gikk ikke lange tiden før han ble vant med det. 
K. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hunden var der før deg. Du kan ikke komme hjem til ham og forlange egne regler. Dere er ikke gift, dere er ikke samboere. Dere dater. 

Anonymkode: b9fb4...bcb

Var ikke planen å forlange. Kan også hende at jeg kan bli mer vant til det. Ellers må jeg jo bare si at jeg er nødt til å sove hjemme. Så får han enten gjøre noe med hundesituasjonen eller så blir det få netter sammen.

ts

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er hunden? 

Har den vært vant til å sove på soverommet i mange år, blir det nok ikke lett å forvise han fra rommet. Du får jo ikke sove om den står utenfor og piper heller. 

Også må jeg bare spørre, har dere hatt sex der? Vi har nemlig hunden på soverommet og det begrenser faktisk sexlivet. Hunden blir helt på styr hvis vi romsterer i senga, og jeg får litt avtenning av at en hund plutselig stirrer på meg midt i akten gitt 🙈

Anonymkode: d0727...8ad

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

K. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

ts

Det blir for svart/hvitt å se slik på det, for det det egentlig er snakk om, er dine behov vs hans livsstil. Å ha hund er en livsstil, og de av oss som elsker hunder, vil ha hundene våre så.tett på oss som mulig til enhver tid. Vi omlegger hele vårt liv for dyrets beste. Det er klin umulig å få et dyremenneske som ser på dyr som familiemedlemmer til å bli overbevist om å "depromoted" til en lavere rang, for å si det slik.

Jeg er vant til, og ønsker, å sove med hundene mine i sengen. Dermed kunne jeg selvsagt aldri funnet på å bli sammen med et menneske som har din tankegang, hvor hundene må sove utenfor soverommet. Hundene gir meg så stor lykke, at det ville jeg aldri ha ofret. Det finnes mange mennesker som kan være kompatible med oss og elske oss på fantastiske måter, men man er ikke kompatible nok hvis man er ulike på dyrehold - fordi det er en livsstil som dikterer mye i hverdagen.

Anonymkode: 6fa06...f27

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

ts

Når man har valgt å ha ansvaret for et dyr er man også pliktig til å tilrettelegge for at dyret skal ha det så optimalt som overhodet mulig. For hunder er det naturstridig å ikke få sove sammen med andre, og hunder krever mye for å ha det godt og skal bli overlatt alene så lite som mulig. 

Selv har jeg en gang i tiden datet med hund, og det er helt essensielt at en partner liker hunden og har noe samme syn på at dette er et fullverdig familiemedlem. Håper du er ærlig med han om ditt syn, det er lettere nå enn om ditt syn heller kommer frem senere.

Anonymkode: 1da52...36c

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

K. 

Hundens behov foran damas behov? Hvis det er dette typen min og tenker så får han jo heller bare sove alene da.

ts

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er hunden? 

Har den vært vant til å sove på soverommet i mange år, blir det nok ikke lett å forvise han fra rommet. Du får jo ikke sove om den står utenfor og piper heller. 

Også må jeg bare spørre, har dere hatt sex der? Vi har nemlig hunden på soverommet og det begrenser faktisk sexlivet. Hunden blir helt på styr hvis vi romsterer i senga, og jeg får litt avtenning av at en hund plutselig stirrer på meg midt i akten gitt 🙈

Anonymkode: d0727...8ad

Den er vel 6-7 år, regner med den har sovet der på soverommet for det meste. Men typen har en bror som har hunden innimellom, da vet jeg den sover for seg selv. Så den kan jo. 

Yes, har hatt sex der. Og dette er også litt kleint. Men hunden ligger forsåvidt i ro på gulvet og virker ikke spesielt påvirka.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundens behov foran damas behov? Hvis det er dette typen min og tenker så får han jo heller bare sove alene da.

ts

Et familiemedlems behov over en date er en selvfølge håper jeg, ellers fortjener man ikke å ha hund.

Anonymkode: 1da52...36c

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det blir for svart/hvitt å se slik på det, for det det egentlig er snakk om, er dine behov vs hans livsstil. Å ha hund er en livsstil, og de av oss som elsker hunder, vil ha hundene våre så.tett på oss som mulig til enhver tid. Vi omlegger hele vårt liv for dyrets beste. Det er klin umulig å få et dyremenneske som ser på dyr som familiemedlemmer til å bli overbevist om å "depromoted" til en lavere rang, for å si det slik.

Jeg er vant til, og ønsker, å sove med hundene mine i sengen. Dermed kunne jeg selvsagt aldri funnet på å bli sammen med et menneske som har din tankegang, hvor hundene må sove utenfor soverommet. Hundene gir meg så stor lykke, at det ville jeg aldri ha ofret. Det finnes mange mennesker som kan være kompatible med oss og elske oss på fantastiske måter, men man er ikke kompatible nok hvis man er ulike på dyrehold - fordi det er en livsstil som dikterer mye i hverdagen.

Anonymkode: 6fa06...f27

Takk for et fint og reflektert svar. Jeg skjønner jo at det er en grunnleggende holdning her som kolliderer litt.

ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...