Cezanne Skrevet 19. september 2024 #21 Del Skrevet 19. september 2024 Disse er bra. Sjekk ut gocleanco på insta for hvordan bruke den for å få det helt rent. Stikkordene er støvsug først, bruk lite vaskemiddel og nesten tørr mopp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #22 Del Skrevet 19. september 2024 Hvorfor skriver dere at det er en fordel med denne moppen at den tåler skikkelig varmt vann? Det gjør da de aller fleste mopper. Jeg bruker en mikrofibermopp som kan vaskes i maskin på 90 grader. Jeg vasker jo uansett ikke gulvet med kokende vann. Anonymkode: 3ad60...c46 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #23 Del Skrevet 20. september 2024 NOEN SOM HAR PRØVD STEAM MOPP FRA SAMME MERKE? OG SAMME BUTIKK ANYONE? Anonymkode: bcd21...b70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #24 Del Skrevet 20. september 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvorfor skriver dere at det er en fordel med denne moppen at den tåler skikkelig varmt vann? Det gjør da de aller fleste mopper. Jeg bruker en mikrofibermopp som kan vaskes i maskin på 90 grader. Jeg vasker jo uansett ikke gulvet med kokende vann. Anonymkode: 3ad60...c46 Fordi man slipper å ta hendene sine i det varme vannet. Anonymkode: eae2b...d2d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #25 Del Skrevet 20. september 2024 Kjøp heller en microfiber mopp, som du bruker tørr. Mye bedre. https://meny.no/varer/hus-hjem/renhold/vaskeredskaper/mopp/mikrofibermopp-7035620056901 Anonymkode: 50318...509 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #26 Del Skrevet 20. september 2024 Merket Vileda regnes som BMW'en i renholdsfaget, men mengden fukt som blir igjen i en mopp du dynker i vann er sjeldent fordelaktig for gulvet eller for bakterievekst både i mopp og på gulv. Anonymkode: 90f02...622 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #27 Del Skrevet 20. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Merket Vileda regnes som BMW'en i renholdsfaget, men mengden fukt som blir igjen i en mopp du dynker i vann er sjeldent fordelaktig for gulvet eller for bakterievekst både i mopp og på gulv. Anonymkode: 90f02...622 Gulv bør tørrmoppes generelt...spesielt parkett. Fuktig skal det være minst mulig av pga bakterier. Hjemme vasker jeg kun tørt, fjerner skitt/flekker med en micorfiber som er sprayet lett med vann....etterpå en tørr klut. Alt skal være tørt etter endt vask. Anonymkode: 50318...509 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #28 Del Skrevet 20. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gulv bør tørrmoppes generelt...spesielt parkett. Fuktig skal det være minst mulig av pga bakterier. Hjemme vasker jeg kun tørt, fjerner skitt/flekker med en micorfiber som er sprayet lett med vann....etterpå en tørr klut. Alt skal være tørt etter endt vask. Anonymkode: 50318...509 Det blir ikke ordentlig rent av kun tørrmopping. Anonymkode: 010b7...6b8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #29 Del Skrevet 20. september 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det blir ikke ordentlig rent av kun tørrmopping. Anonymkode: 010b7...6b8 Det kommer annpå utgangspunktet ditt da Anonymkode: 50318...509 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #30 Del Skrevet 20. september 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nei den er ikke det. Vi er mange her som er strålende fornøyd med den. Og det var det ts faktisk spurte om. Anonymkode: eae2b...d2d Smaken er som baken, den er delt! Slik er det med mange ting, derfor er folk uenige om mangt og mye. Anonymkode: 39858...92c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #31 Del Skrevet 20. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fordi man slipper å ta hendene sine i det varme vannet. Anonymkode: eae2b...d2d Men det er da bare å bruke hansker når man vrir opp moppen. Anonymkode: 3ad60...c46 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #32 Del Skrevet 20. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men det er da bare å bruke hansker når man vrir opp moppen. Anonymkode: 3ad60...c46 Vet du hvor mye bakterier som sitter inni sånne flergangshansker 🤢? Anonymkode: eae2b...d2d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #33 Del Skrevet 20. september 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Smaken er som baken, den er delt! Slik er det med mange ting, derfor er folk uenige om mangt og mye. Anonymkode: 39858...92c Tviler på at de som svarer og skal foreslå så mye annet, svarer fordi de har testet denne moppen og er misfornøyd. Anonymkode: eae2b...d2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #34 Del Skrevet 20. september 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men det er da bare å bruke hansker når man vrir opp moppen. Anonymkode: 3ad60...c46 Så ved å bruke en annen mopp så må man ha hansker, og bøye seg, eller sette bøtta på en krakk/ stol (som sikkert ender oppned på gulvet i hjemmet her). Nei takk. Jeg vil gjøre rengjøringen så enkel som mulig. Har brukt Vileda i 20 år, lignende mopp som ts henviser til men har jo blitt utviklet med tiden. Og tørrmopping? Vannet er kullsort her når jeg har våttmoppet til tross for at det så "rent" ut før.. Anonymkode: 03339...c97 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #35 Del Skrevet 20. september 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vet du hvor mye bakterier som sitter inni sånne flergangshansker 🤢? Anonymkode: eae2b...d2d Så vask hendene dine etterpå. Du kan ikke la fobier og angst hemme deg i livsutfoldelsen din. Anonymkode: 3ad60...c46 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #36 Del Skrevet 20. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så vask hendene dine etterpå. Du kan ikke la fobier og angst hemme deg i livsutfoldelsen din. Anonymkode: 3ad60...c46 Vet hva.. Jeg er strålende fornøyd med den løsningen jeg har, så hvorfor i alle dager er folk så opptatt med at man skal gjøre det så annerledes og finne løsninger på et problem som allerede er løst? ELSKER den moppen som ts linker til, så hvorfor skal folk her komme med en masse forslag til å løse det på en mer tungvint måte? Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine. Finn deg noen andre å krangle med! Anonymkode: eae2b...d2d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 20. september 2024 #37 Del Skrevet 20. september 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Gulv bør tørrmoppes generelt...spesielt parkett. Fuktig skal det være minst mulig av pga bakterier. Hjemme vasker jeg kun tørt, fjerner skitt/flekker med en micorfiber som er sprayet lett med vann....etterpå en tørr klut. Alt skal være tørt etter endt vask. Anonymkode: 50318...509 I teorien funker det. Jeg har dog kjørt godt oppvridde mopper, så gått over ekstra for å tørke. Vasket jevnlig. Men, så sjekket jeg med å stå på alle fire selv og bruke vanlige mikrofiberkluter+vaskemiddel (godt vridd altså) ifbm kjøp av robotvasker da bare for å sikre meg at startpunktet var OK rent. Det var lag på LAG med dritt overalt. Helt grå kluter i mangfold dobbelt runde, i stua hvor ingen går inn med sko/har ikke dyr osv. Så jo, best for parketten - men rent blir det virkelig ikke og vi tørrmoppet/støvsugde ofte også. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #38 Del Skrevet 20. september 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Gulv bør tørrmoppes generelt...spesielt parkett. Fuktig skal det være minst mulig av pga bakterier. Hjemme vasker jeg kun tørt, fjerner skitt/flekker med en micorfiber som er sprayet lett med vann....etterpå en tørr klut. Alt skal være tørt etter endt vask. Anonymkode: 50318...509 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Kjøp heller en microfiber mopp, som du bruker tørr. Mye bedre. https://meny.no/varer/hus-hjem/renhold/vaskeredskaper/mopp/mikrofibermopp-7035620056901 Anonymkode: 50318...509 Tørrmopping er ikke mulig med småbarn!!! Det er vel samme som støvsuging?? Hva om de flekkene på gulvet? Tørrmopping tar ikke flekker, samler kun hår og støv fra gulvet og det kan en støvsuger også gjøre Anonymkode: bcd21...b70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå