Gå til innhold

Ubestemmelig engelsk aksent

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg får høre hele tiden at min engelske aksent er rar. Jeg trodde det var vanlig norsk engelsk som vi nordmenn har en tendens til å snakke. Jeg tenker ikke over det når jeg snakker og har ingen dreining mot verken amerikansk eller britisk aksent. 

Jeg kan gå inn for California engelsk eller Birmingham engelsk om jeg vil, men siden jeg snakker engelsk såpass mye pga omgangskrets, så blir det ganske tungvindt. 

Men - aksenten min er visst russisk, asiatisk, slavisk, lært engelsk på youtube med overdreven amerikansk med litt feil gramatikk. Dette er hva jeg har hørt fra forskjellige, så ikke alt på en gang. Norsk derimot har jeg aldri hørt. 

Jeg har aldri vært i Russland eller et asiatisk land, heller ikke i Øst Europa, så hvor det er fra vet jeg ikke, har vært i mange land, men da har jeg snakket det språket det snakkes der. Jeg klarer å lage disse forskjellige aksentene også om jeg vil, men som sagt, det blir tungvindt i lengden så jeg snakker gjerne uten å tenke og det som kommer naturlig.

Når det kommer til øvrige språk jeg snakker har jeg fått høre at uttalen min er veldig bra, og ingen aksent, selvom man hører at jeg ikke er "native".

Hva kommer det av at man ikke har bare èn aksent ? Er det flere som har fått høre dette ?

Noen som kan noe om dette fenomenet med aksenter ?

Anonymkode: 57239...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...