Anita666 Skrevet 18. september 2024 #1 Del Skrevet 18. september 2024 Da har TvNorge favoritten kommet tilbake med en ny sesong.Jeg har vært en fan av denne serien,men er mer forbeholden etter å ha sett første episode. Den startet for 14 år siden,og det har vært mange rørende og morsomme øyeblikk.Problemet er at siden 2010,har generasjonene blitt litt mer utvannet.Vi ser nå hovedsakelig veldig unge deltakere( noen knapt 20 år),og det virker veldig rart at disse skal være så betatt av Norge,med tanken på at vi nå snakker om 5 og 6 generasjons utvandrere..Men de er vel med for en artig opplevelse. I starten var det noen ganger med eldre deltakere som hadde besteforeldre fra Norge.Det ga iallefall meg et langt sterkere inntrykk. Programlederen er ikke egnet..jeg bare sitter og irriterer meg over en horribel engelsk uttale,det skjærer gjennom marg og ben.Tror han er valgt pga kjendisstatusen,og ikke erfaring som programleder.Dessuten er konkurransene blitt fryktelig tøysete.Kan ikke huske at det har vært så ille før(?)Det vil føles snålt om en av 20 åringene vinner,og står igjen og synger nasjonalsangen med flagget til topps..fra trippel-tipp-tipp oldemorens hjemland.. Hva synes dere? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #2 Del Skrevet 18. september 2024 Æsj så synd, jeg elsket de første sesongene av denne serien. Anonymkode: 2e17c...38c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlåSwix Skrevet 23. september 2024 #3 Del Skrevet 23. september 2024 Synes dette programmet har blitt så himla kjedelig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet 23. september 2024 #4 Del Skrevet 23. september 2024 En ubetydelig detalj jeg hang meg opp i: Hvorfor fikk vi aldri se «russenavnet» til Trygve? Noen som oppfattet hva det var? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Weasley Skrevet 24. september 2024 #5 Del Skrevet 24. september 2024 Anita666 skrev (På 18.9.2024 den 18.36): Vi ser nå hovedsakelig veldig unge deltakere( noen knapt 20 år),og det virker veldig rart at disse skal være så betatt av Norge,med tanken på at vi nå snakker om 5 og 6 generasjons utvandrere.. Mange amerikanere er veldig opptatt av herkomsten sin, så om deltakerne har vokst opp i familier og/eller på steder der de er opptatt av sine norske forfedre kan det nok være tilfelle at de er fascinert av Norge. I midtvesten, spesielt den nordlige delen, bor det mange amerikanere av norsk herkomst og mange der har lært norske tradisjoner av forfedrene sine. Der spises det lefse, lutefisk og kransekake og norsk folkedans er valgfag på skolen. https://en.wikipedia.org/wiki/Norwegian_Americans For oss nordmenn kan det nok virke sært og påtatt, men min erfaring (har bodd i USA) er at ingen er mer italiensk enn en italienskamerikaner eller mer irsk enn en irskamerikaner, selv om det kun dreier seg om at de har en tipp-tipp-tipp-tipp-tipp oldefar fra Italia eller Irland. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linazer Skrevet 24. september 2024 #6 Del Skrevet 24. september 2024 (endret) De fleste av oss som er født og oppvokst i Norge har stort sett kun norske forfedre. Jeg tviler på at jeg ville funnet annet enn nordmenn om jeg sjekket slektstreet mitt, kanskje med unntak av en og annen same siden jeg er nordlending. Det er annerledes for de fleste amerikanere. Ingen er kun amerikansk når de forsker bakover (med unntak av Natives Americans). Da er det ikke så rart at de leter etter en form for tilknytning bakover. Hvem er jeg, hvor kommer jeg fra? Endret 24. september 2024 av Linazer 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 24. september 2024 #7 Del Skrevet 24. september 2024 Jeg synes alltid det er interessant å se hvordan utlendinger reagerer på Norge og norske tradisjoner. Men jeg synes amerikanere er så voldsomt "støyende" lykkelige.. Jeg spør meg selv om de er seg selv, eller om de gjør seg til? Rart at vi er så forskjellige i væremåte.. Legger merke til det samme i andre TV-programmer også, f.eks. i bolig- og interiørprogrammer. Men ja, jeg kommer til å se neste episode om jeg dumper på den. Men det er ikke så viktig at jeg planlegger å se den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 27. september 2024 #8 Del Skrevet 27. september 2024 (endret) Hedy Lamarr skrev (På 23.9.2024 den 21.33): En ubetydelig detalj jeg hang meg opp i: Hvorfor fikk vi aldri se «russenavnet» til Trygve? Noen som oppfattet hva det var? The Kid Laroi. Jeg antar at Trygve fikk dette 'russenavnet' fordi han ligner litt på denne australske rapperen. ... https://www.instagram.com/trygtryg/ Endret 27. september 2024 av NordicViking Lagt til link. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet 28. september 2024 #9 Del Skrevet 28. september 2024 NordicViking skrev (9 timer siden): The Kid Laroi. Jeg antar at Trygve fikk dette 'russenavnet' fordi han ligner litt på denne australske rapperen. ... https://www.instagram.com/trygtryg/ Takk! Måtte google, og ser likheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yellow Eye Skrevet 28. september 2024 #10 Del Skrevet 28. september 2024 Driver de nye deltakerne også og gråter over hver minste lille ting? Jeg likte programmet da Henriette Bruusgaard var programleder, men etter at hun sluttet, ble det så ekstremt mye overdrevent grining og følelser, 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå