Gå til innhold

Foodora er noe helvetes dritt


Glenda27

Anbefalte innlegg

Hei! 

Finnes det noen der ute som har hatt en genuin ok opplevelse med foodora? Hadde jeg bare jææævlig uflaks?

 

Bestilte en pizza, og ikke bare tok den 30 minutter lenger å levere den enn maksimale leveringstiden lagt inn i appen. Budet var ikke i nærheten av å finne frem til der jeg befant meg heller, så måtte gå 5 minutter fra huset mitt for å finne budet. Når jeg åpnet esken var det også HELT feil pizza, altså ikke i nærheten av riktig. Den var også STEINKALD. Når jeg ringer budet, hevder han det er pizzasjappen sin feil, så jeg ringer dem. De hevder at det er budet sin feil og ber meg ringe han igjen. Når jeg ringer budet er han ikke noe behjelpelig, og mener fortsatt det er pizzasjappen sin feil. I tillegg sier han at jeg kan klage, men at jeg ikke bør fordi det går ut over hans jobb og at dette er en usikker bransje. Ringer tilbake til pizzasjappen som sier de har kontaktet foodora, og han sier deretter at "vi venter på dom fra foodora". Hadde faen aldri trodd jeg skulle vente på at foodora skal avsi en dom med meg som part. Helvete altså. Det har gått en halvtime, og ingen har ringt eller noe. Jeg hater toppingen på pizzaen, og vil heller ikke spise en pizza som er like kald som en isbit. Vil ha pengene tilbake, og helst et lunt pizzastykke. 

 

Trengte bare få ut sinnet mitt. 

 

Takk for meg.

  • Liker 2
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, stort sett veldig positive opplevelser.

Er det avvik melder jeg bare i foodora-app. Sist bestilte jeg maki ruller, og kamskjell-sashimi. Fikk laks sashimi. Meldte umiddelbart inn i app, fikk umiddelbart bekreftelse på at det var feil fra dem, to dager etter var pengene tilbake på konto. (selv om det var helt ok for meg å spise laks i stedet for sashimi)

Litt større beløp så krever de også bilde, og da tar det innimellom 1-2 dager ekstra. 

Det er jo litt skivebom å begynne å ringe rundt, når det er foodora du er kunde hos? 

Og ville aldri løpt etter budet. De får komme til meg. Gir de seg har de ikke levert etter avtale, og du har rett på ny leveranse, i motsetning til når du faktisk løper etter dem på den måten. 

Anonymkode: 0b380...296

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd mye surr ja! Ventet ca. 2 timer en gang på mat og fikk tilslutt melding om at de ikke hadde noen bud ledig i mitt område :hæ: Det kunne de gitt beskjed om myeee tidligere… 

Men når de først funker er det veldig greit med foodora da 

Anonymkode: 962a7...f90

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok opplevelser egentlig. Hender av og til at det blir feil, men noen ganger er feilen åpenbart fra restauranten inni (f.eks. at maten er forseglet med rett kvittering, men så mangler noe av det som skal være inni), da har jeg bare meldt fra i app og fått valget mellom at de ettersender (ikke alltid praktisk mulig) eller refusjon. 

Men tydelig at det er et system som ikke er kjempebra, verken fra Foodora eller restaurantenes side. Skal det lønne seg å levere maten så må budene som regel stoppe flere steder på veien (=maten blir kaldere), og jeg tror mange sjapper øker volum på bestillingene etter at Foodora kom, men uten at kvaliteten klarer å holde seg. 

Anonymkode: 91a19...0cd

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestiller mye fra foodora. Har alltid fått maten jeg har bestilt, og det som skal være varmt har vært varmt, selfølgelig litt kaldere enn rett fra restauranten, men helt greit. Har pleid å få maten innen en halvtime ca. Men jeg bor 20 min gåavstand fra storbyen, så ikke lange avstander. 

Anonymkode: a4e3b...642

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foodoras behandling av oss som kunde sist gang var så sjofel og bak mål, at da spiller det ingen rolle at de leverte maten de tre første gangene vi brukte dem. Maten var kald hver gang, men den kom frem i det minste, og det manglet ikke noe. Sist gang, altså fjerde gangen vi prøvde å bestille mat fra dem, kom det aldri noe bud. Plutselig ser jeg på appen at det står at "maten er levert".... og det er bare bullshit! Ingen har vært her, ingen har ringt på tlf, ingen har ringt på døren, og vi bor i en klart og tydelig nummerert gate, nummerne rett frem bortover. 

Det ble et svare styr å få refundert pengene. Første fyren jeg var i kontakt med ble skikkelig muggen fordi jeg var sint pga budet løy og påsto at maten var levert. Så han på kundeservice var sur og avvisende i holdningen, avspiste meg med at "nå hadde han lagt inn refusjon" (noe som ikke virket sant), hadet på badet, og så avsluttet han chatten. Jeg ventet i fem arbeidsdager, og ingen penger kom. Det var snakk om 1100 kroner, så ikke snakk om at jeg ga meg på det, så jeg kontaktet dem igjen. Denne gangen kom jeg til en mer ordentlig fyr på chatten til Foodora, og han så på saken, og beklaget, han skulle ordne det med det samme så vi fikk pengene tilbake. De kom på konto dagen etter.... Han første fyren bare lurte meg og latet som han hadde ordnet opp.

Kan trygt si at jeg aldri kommer til å bruke Foodora igjen. Ikke bare fordi de prøvde å lure meg og ikke gi meg pengene tilbake, men også fordi maten var kald da vi fikk den de første tre gangene vi benyttet Foodora. Så det gidder jeg ikke mer.

 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Latskapen til byfolket kjenner ingen grenser. Foodora har fungert helt fint for de jeg kjenner. Han ene får alltid dobbelt med mat.

Anonymkode: 4c162...ecd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke samvittighet til å bestille derfra, da hiver jeg meg heller på sykkelen eller i bilen selv. 

Stakkars mennesker som jobber for dem. Blir dere ikke pinlig berørt når dere åpner opp og tar imot maten? 

Anonymkode: 859ec...ae9

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I starten, de første årene, hadde jeg bare gode opplevelser med Foodora. Men så var det en periode med mye kanselering av ordrene våre. Deretter var det treg levering og derfor lunken/kald mat. I tillegg har jeg lest om hvor dårlige de er mot ansatte og også mot restaurantene som bruker dem. Også hørt mange som har hatt ubehagelige opplevelser med bud (ikke opplevd selv heldigvis). Jeg er også imot tipsopplegget deres, de burde ha leveringsavgift og ingen tips, og betalt budene sine god nok lønn. Så alt i alt har jeg sluttet å bruke Foodora pga dette.

Anonymkode: 78fa0...373

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt mye trøbbel med dem ja.

En gang kom en australier syklende i tjukt snøfall, og han hadde fraktet pizzaesken loddrett 😂 Alt var en iskald klump i ene enden av esken. Det var så komisk at jeg ikke klarte å bli sur.

Der jeg bor nå er døra på baksiden av huset og INGEN gidder å gå til døra. Det er helt utrolig hvor lite løsningsorienterte budene er når de kommer. Jeg har skrevet instruksjoner om at det er en port ved de må gjennom (den er lav og du SER døra fra gata) den er på ingen måte skjult. Mange av dem ender med å virre rundt i parken på baksiden av huset. Pin-en i kartet er nøyaktig på døra.

En gang jeg bestilte drev en fyr og kjørte rundt og rundt i nabolaget før han ringte og var sur. Når jeg snakket med han var bilen på en gangsti inne i parken 🥲 Jeg måtte løpe og finne han, og han påsto at det var min feil. Jeg påpekte rolig at det faktisk ikke stemte, jeg har skrevet instruksjoner og tar ikke på meg skylda for at han ikke leser dem. Da ropte han "KOS DEG MED MATEN" igjen og igjen imens jeg forsøkte å snakke, kasta maten på meg og stakk.

I tillegg kommer alle gangene hvor jeg har fått feil mat og kald mat, men det er ofte restauranten sin skyld eller budet som ikke har boks for å holde maten varm.

Jeg foretrekker Wolt, alle sjåførene deres kommer til døra.

Anonymkode: 2a8a8...110

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk utelukkende positive opplevelser med Foodora selv i allefall. Kjapp levering, bestillingen stemmer og sjåførene/budene er hyggelige å ha med å gjøre. Bor i Stavanger. 

Anonymkode: 76238...4b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til dårlige erfaringer med maten for mange, er det viktigste argumentet mot at det er elendige arbeidsvilkår og at fortjeneste tas fra restaurantene.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt noen dårlige erfaringer med Foodora, ja. Wolt er milevis bedre!

Anonymkode: 8e324...8bd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glenda27 skrev (18 timer siden):

Når jeg ringer budet, hevder han det er pizzasjappen sin feil, så jeg ringer dem. De hevder at det er budet sin feil og ber meg ringe han igjen. Når jeg ringer budet er han ikke noe behjelpelig, og mener fortsatt det er pizzasjappen sin feil. I tillegg sier han at jeg kan klage, men at jeg ikke bør fordi det går ut over hans jobb og at dette er en usikker bransje. Ringer tilbake til pizzasjappen som sier de har kontaktet foodora, og han sier deretter at "vi venter på dom fra foodora". Hadde faen aldri trodd jeg skulle vente på at foodora skal avsi en dom med meg som part. Helvete altså. Det har gått en halvtime, og ingen har ringt eller noe. Jeg hater toppingen på pizzaen, og vil heller ikke spise en pizza som er like kald som en isbit. Vil ha pengene tilbake, og helst et lunt pizzastykke. 

 

Synes det er ekstremt dårlig kundeservice. Det burde ikke være kunden som lider fordi Foodora og restauranten er uenig om hvem som har ansvaret.  Det er jo også helt tullete om Foodora-sjåføren visste at pizzaen var kald og likevel leverte den. Han burde jo sagt ifra til restauranten allerede da han fikk den, siden han er sikker på at det er restaurantens feil. 

Anonymkode: 12295...364

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg har ikke samvittighet til å bestille derfra, da hiver jeg meg heller på sykkelen eller i bilen selv. 

Stakkars mennesker som jobber for dem. Blir dere ikke pinlig berørt når dere åpner opp og tar imot maten? 

Anonymkode: 859ec...ae9

Skal jeg bli pinlig berørt fordi noen har valgt å jobbe som sykkelbud? 

Anonymkode: 747fc...48f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (42 minutter siden):

Foodoras behandling av oss som kunde sist gang var så sjofel og bak mål, at da spiller det ingen rolle at de leverte maten de tre første gangene vi brukte dem. Maten var kald hver gang, men den kom frem i det minste, og det manglet ikke noe. Sist gang, altså fjerde gangen vi prøvde å bestille mat fra dem, kom det aldri noe bud. Plutselig ser jeg på appen at det står at "maten er levert".... og det er bare bullshit! Ingen har vært her, ingen har ringt på tlf, ingen har ringt på døren, og vi bor i en klart og tydelig nummerert gate, nummerne rett frem bortover. 

Det ble et svare styr å få refundert pengene. Første fyren jeg var i kontakt med ble skikkelig muggen fordi jeg var sint pga budet løy og påsto at maten var levert. Så han på kundeservice var sur og avvisende i holdningen, avspiste meg med at "nå hadde han lagt inn refusjon" (noe som ikke virket sant), hadet på badet, og så avsluttet han chatten. Jeg ventet i fem arbeidsdager, og ingen penger kom. Det var snakk om 1100 kroner, så ikke snakk om at jeg ga meg på det, så jeg kontaktet dem igjen. Denne gangen kom jeg til en mer ordentlig fyr på chatten til Foodora, og han så på saken, og beklaget, han skulle ordne det med det samme så vi fikk pengene tilbake. De kom på konto dagen etter.... Han første fyren bare lurte meg og latet som han hadde ordnet opp.

Kan trygt si at jeg aldri kommer til å bruke Foodora igjen. Ikke bare fordi de prøvde å lure meg og ikke gi meg pengene tilbake, men også fordi maten var kald da vi fikk den de første tre gangene vi benyttet Foodora. Så det gidder jeg ikke mer.

 

De er håpløse på telefon. Men ordner seg veldig raskt i app. 

Slike ting tar jeg på en håpløs ansatt. Og prøver bare igjen. 

Anonymkode: 0b380...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg har ikke samvittighet til å bestille derfra, da hiver jeg meg heller på sykkelen eller i bilen selv. 

Stakkars mennesker som jobber for dem. Blir dere ikke pinlig berørt når dere åpner opp og tar imot maten? 

Anonymkode: 859ec...ae9

Jeg tror ikke de er flydd inn, og tvunget til å drive slavearbeid... 

Anonymkode: 0b380...296

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Stakkars mennesker som jobber for dem. Blir dere ikke pinlig berørt når dere åpner opp og tar imot maten? 

😂😂😂 Javel?

Blir du flau av å ta taxi, få varer levert av bring/posten også?

Anonymkode: 20a37...7a6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle ha kontaktet Foodora med en gang. Ikke vits å få selgere til å innrømme feil, fordi dem vet at det er Foodora som tar avgjørelsene uansett. 

Så neste gang, gå til kilden og reklamer. Her er det mest trolig budet som har brukt lang tid og pizza blitt kald. Sier seg egentlig selv.

Anonymkode: ce4fd...636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.9.2024 den 12.44):

Jeg har ikke samvittighet til å bestille derfra, da hiver jeg meg heller på sykkelen eller i bilen selv. 

Stakkars mennesker som jobber for dem. Blir dere ikke pinlig berørt når dere åpner opp og tar imot maten? 

Anonymkode: 859ec...ae9

Hvorfor det ? Kjenner til en som jobber der. Han har det helt fint. Tjener gode penger med ekstra trim på kjøpet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...