AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #21 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg ble lurt av dette. Det lå på facebook. Var bilder og navn mennesker som hadde kommentert og lagt ut bilder. Jeg la inn informasjon om både kortnummer til bankkort og mastercard. Jeg har overført penger slik at jeg ikke har noe på bankkortet. Bør jeg likevel sperre det? Hva med mastercardet? Det kan ikke bli stjålet fra? Anonymkode: 1ef06...bd9 Du lurer på hva du skal gjøre, du skal ringe banken prompte og sperre alle kontoer. Deretter skal du gå inn på gjeldsregisteret.no og sperre deg for all kreditt. Der kan du og se om og hvor mye eventuelt svindlerene alt har tatt opp i kreditt på ditt navn. Håper dette er en trolletråd, for så dum som dette bør det ikke gå an å være i den virkelige verdenen. Anonymkode: cfb9d...084 1
Snublefot62 Skrevet 18. september 2024 #22 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du lurer på hva du skal gjøre, du skal ringe banken prompte og sperre alle kontoer. Deretter skal du gå inn på gjeldsregisteret.no og sperre deg for all kreditt. Der kan du og se om og hvor mye eventuelt svindlerene alt har tatt opp i kreditt på ditt navn. Håper dette er en trolletråd, for så dum som dette bør det ikke gå an å være i den virkelige verdenen. Anonymkode: cfb9d...084 Hvordan sperrer man en konto?
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #23 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du lurer på hva du skal gjøre, du skal ringe banken prompte og sperre alle kontoer. Deretter skal du gå inn på gjeldsregisteret.no og sperre deg for all kreditt. Anonymkode: cfb9d...084 Helt unødvendig hvis det bare er oppgitt kortinformasjon som deretter er godkjent med BankID app. Anonymkode: e1774...74e
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #24 Skrevet 18. september 2024 Snublefot62 skrev (1 time siden): Hvordan sperrer man en konto? Det løser banken når kunden ringer, man kan ikke gjøre dette selv. Sperre for kreditt gjør man selv. Alle bør sperre seg for kreditt, slik at ved svindel så kan ikke svindleren få abonnement eller kjøpe ting på kreditt i ditt navn. Skal du selv kjøpe noe på kreditt, så spør du hvor butikken, mobilselskapet, strømselskapet kredittsjekken sine kunder. Da låser du opp kredittsperren på det ene selskapet, lar den som skal sjekke deg gjøre sin jobb, og så setter du sperren på igjen. Dette har jeg gjort siden Norske myndigheter anbefalte alle å kredittsperre seg selv, etter at Kartverket hadde et hackerangrep for noen år siden. Anonymkode: cfb9d...084 1
Snublefot62 Skrevet 18. september 2024 #25 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Det løser banken når kunden ringer, man kan ikke gjøre dette selv. Sperre for kreditt gjør man selv. Alle bør sperre seg for kreditt, slik at ved svindel så kan ikke svindleren få abonnement eller kjøpe ting på kreditt i ditt navn. Skal du selv kjøpe noe på kreditt, så spør du hvor butikken, mobilselskapet, strømselskapet kredittsjekken sine kunder. Da låser du opp kredittsperren på det ene selskapet, lar den som skal sjekke deg gjøre sin jobb, og så setter du sperren på igjen. Dette har jeg gjort siden Norske myndigheter anbefalte alle å kredittsperre seg selv, etter at Kartverket hadde et hackerangrep for noen år siden. Anonymkode: cfb9d...084 Er det sikker på at du ikke mener å sperre kortet? 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #26 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det løser banken når kunden ringer, man kan ikke gjøre dette selv. Anonymkode: cfb9d...084 Slutt å tull. Man sperrer ikke konto fordi kortinformasjonen er på avveie. Man sperrer kortet. Ingen får misbrukt selve kontoen. Men frivillig kredittsperre er helt ok hvis man uansett ikke har bruk for å kredittvurderes. Men ikke nødvendig når man kun har oppgitt kortinformasjon. Anonymkode: e1774...74e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå