Gå til innhold

Til trafikklærere

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

De aller fleste bilene viser noe lavere fart enn den faktiske. Det jeg gjør når jeg kjører nye biler, er å sette på GPS, og kontrollere farten. Ligger den 5 km/t under, legger jeg nåla 5 km/t over den målte på speedometeret. 

Vil en trafikklærer tillate dette?

Anonymkode: c113f...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei fikk min ungdom som svar da han spurte om dette.

Samme som sensor ved oppkjøring ser på speedometer når du kjører ligger du da eks heletiden 5km/t over så vil du nok strikke  hjelper ikke å si at det viser galt

Anonymkode: eb0a2...982

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 17.9.2024 den 22.23):

De aller fleste bilene viser noe lavere fart enn den faktiske. Det jeg gjør når jeg kjører nye biler, er å sette på GPS, og kontrollere farten. Ligger den 5 km/t under, legger jeg nåla 5 km/t over den målte på speedometeret. 

Vil en trafikklærer tillate dette?

Anonymkode: c113f...c29

Som trafikklærer er det ett fett for min del.

For sensor på oppkjøring vil de ta utgangspunkt i speedometer eventuelt nettbrettets fart. Kjører du 35 etter speedometer i en 30-sone kan du forvente anmerkning. Er fartsgrensen 80 kommer det an på sensor sitt skjønn.

Har du GPS som viser fart, og sensor kan se denne, kan dere bruke den, men du må vite når den åpenbart er feil.

AnonymBruker skrev (På 18.9.2024 den 20.26):

Nei fikk min ungdom som svar da han spurte om dette.

Samme som sensor ved oppkjøring ser på speedometer når du kjører ligger du da eks heletiden 5km/t over så vil du nok strikke  hjelper ikke å si at det viser galt

Anonymkode: eb0a2...982

Kommer helt an på hvor lenge, i hvilken situasjon og hva fartsgrensen er.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min trafikklærer sa at det vises rett fart på nyere biler. 

Anonymkode: c2bcf...b75

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som øvelseskjører og driver med kjøreopplæring bør ikke ligge og pushe i øverste millimetersjiktet av lovlig tillatt hastighet. Når man har kjøretime har man betalt for 90 minutter, og jeg tror ikke man bør jakte flest mulig kjørte kilometer på de 90 minuttene. Man bør heller fokusere på å kjøre best mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (9 timer siden):

Folk som øvelseskjører og driver med kjøreopplæring bør ikke ligge og pushe i øverste millimetersjiktet av lovlig tillatt hastighet. Når man har kjøretime har man betalt for 90 minutter, og jeg tror ikke man bør jakte flest mulig kjørte kilometer på de 90 minuttene. Man bør heller fokusere på å kjøre best mulig. 

Jeg har støtt og stadig elever som ønsker å få max antall kilometer per kjøretime. Tilbakemeldinger? Bare vås! Stille inn speil og setet? Bortkastet tid!

Når man betaler 20 kroner minuttet er det om å gjøre å kjøre så fort og langt som mulig!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...