Bacteria Skrevet 17. september #1 Del Skrevet 17. september På en eller annen måte har Israel greid å rigge et uvisst antall personsøkere og mobiler til hezbollah-medlemmer i Libanon til å eksplodere koordinert. Smart. https://www.vg.no/nyheter/i/Vz454V/reuters-hizbollah-medlemmer-skadet-da-personsoekerne-deres-eksploderte 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tror og ser det Skrevet 17. september #2 Del Skrevet 17. september Bacteria skrev (1 minutt siden): På en eller annen måte har Israel greid å rigge et uvisst antall personsøkere og mobiler til hezbollah-medlemmer i Libanon til å eksplodere koordinert. Smart. https://www.vg.no/nyheter/i/Vz454V/reuters-hizbollah-medlemmer-skadet-da-personsoekerne-deres-eksploderte Fantastisk bra målrettet angrep uten å skade en eneste sivil. Skulle ønske de kunne tatt de palestinske terroristene i samme slengen. 16 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babushka Skrevet 17. september #3 Del Skrevet 17. september Var det mobiler også? Skremmende hybridkrigføring som jeg håper ikke Russerne kopierer. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anna-ex Skrevet 17. september #4 Del Skrevet 17. september Dette er krigføring i den moderne tidsalder. Forferdelig skremmende. Hvem vet hva annet som lar seg gjøre med teknologien vi omgir oss med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FryNor Skrevet 17. september #5 Del Skrevet 17. september Jeg kan tenke meg at dette er personsøkere som er produsert i Israel og at Israel har vært klar over hvem mottakerne er. Personsøkere er et meget snevert produkt og med litiumbatterier som i seg selv kan være ganske eksplosive så vil det være lett å legge til noe ekstra snadder for å få den til å gå i luften, resten gjøres i programvare så er det bare å ringe opp personsøkeren og vips så går det en terrorist i luften. Uansett så er det fantastisk godt og målrettet angrep mot terroristene, dette er nøye planlagt over lang tid. 13 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 17. september #6 Del Skrevet 17. september 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 17. september #7 Del Skrevet 17. september Dette er jo som tatt ut av en sci fi film...😮 Et ganske nøyaktig angrep også, siden det rammet Hezbollah medlemmer. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babushka Skrevet 17. september #8 Del Skrevet 17. september FryNor skrev (23 minutter siden): Jeg kan tenke meg at dette er personsøkere som er produsert i Israel og at Israel har vært klar over hvem mottakerne er. Personsøkere er et meget snevert produkt og med litiumbatterier som i seg selv kan være ganske eksplosive så vil det være lett å legge til noe ekstra snadder for å få den til å gå i luften, resten gjøres i programvare så er det bare å ringe opp personsøkeren og vips så går det en terrorist i luften. Uansett så er det fantastisk godt og målrettet angrep mot terroristene, dette er nøye planlagt over lang tid. Ja, det er den eneste logiske forklaringen. Ikke lurt å kjøpe mobiler fra Kina selskaper fremover🤣 kan de putte litt ekstra snadder i personsøkere kan de vel gjøre det i mobiler også. Trodde oppriktig ikke personsøkere var vanlig lengre, mange skadde men det var vel ikke kraftig nok til å ta livet av så mange. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FryNor Skrevet 17. september #9 Del Skrevet 17. september Babushka skrev (16 minutter siden): Ja, det er den eneste logiske forklaringen. Ikke lurt å kjøpe mobiler fra Kina selskaper fremover🤣 kan de putte litt ekstra snadder i personsøkere kan de vel gjøre det i mobiler også. Trodde oppriktig ikke personsøkere var vanlig lengre, mange skadde men det var vel ikke kraftig nok til å ta livet av så mange. Kan jo også være at terroristene kjøpte et parti billige personsøkere fra Temu, uansett så håper jeg at de fikk kjøpt de for en god pris. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet 17. september #10 Del Skrevet 17. september Tror og ser det skrev (1 time siden): Fantastisk bra målrettet angrep uten å skade en eneste sivil. Du kødder nå, ikke sant? 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babushka Skrevet 17. september #11 Del Skrevet 17. september FryNor skrev (2 minutter siden): Kan jo også være at terroristene kjøpte et parti billige personsøkere fra Temu, uansett så håper jeg at de fikk kjøpt de for en god pris. De ble vel delt ut tilnærmet gratis vel vitende om formålet. Det er vel ikke så mange andre som bruker personsøkere, de kan vel ikke spores. Ser nå at 8 er drept så er jo ganske kraftige saker. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hesmeta Skrevet 17. september #12 Del Skrevet 17. september Stonegiant skrev (5 minutter siden): Du kødder nå, ikke sant? Enig! Lurer på hva kommentaren hadde vært om det var et slikt angrep i den vestlige verden. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 17. september #13 Del Skrevet 17. september Stonegiant skrev (7 minutter siden): Du kødder nå, ikke sant? Det er jo et mer målrettet og presist angrep, at personsøkere eksploderer i bukselommen til medlemmer av Hezbollah, enn at hele bydeler blir bombet sønder og sammen. Vil du ikke si deg enig i det? 19 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet 17. september #14 Del Skrevet 17. september Callisto83 skrev (1 minutt siden): Det er jo et mer målrettet og presist angrep, at personsøkere eksploderer i bukselommen til medlemmer av Hezbollah, enn at hele bydeler blir bombet sønder og sammen. Vil du ikke si deg enig i det? Jeg må nesten be om kilde på at ingen sivile ble skadet. 21 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 17. september #15 Del Skrevet 17. september Callisto83 skrev (43 minutter siden): Dette er jo som tatt ut av en sci fi film...😮 Et ganske nøyaktig angrep også, siden det rammet Hezbollah medlemmer. Det er vel ikke så mange andre som bruker personsøkere lenger, i hvertfall ikke av den sorten vil jeg tro? Produsert i Iran for Hizbollah iflg Nrk… skjønner nesten ikke hvordan det er mulig å få til? 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 17. september #16 Del Skrevet 17. september Stonegiant skrev (Akkurat nå): Jeg må nesten be om kilde på at ingen sivile ble skadet. Jeg har da ikke sagt at ingen sivile ble skadd. Jeg påpeker bare at dette angrepet tydeligvis var langt mer målrettet enn alternativene. Nå blir det forresten interessant å se hva som skjer videre. Blir det fullskala krig for eksempel? 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 17. september #17 Del Skrevet 17. september Personsøker En personsøker er en form for telefon som kun fungerer én vei, og som var i utstrakt bruk på 80- og 90-tallet. Man kunne eksempelvis få meldinger med et telefonnummer, som man da senere kunne ringe opp. Personsøkere fungerer ved hjelp av radiobølger. Tjenesten ble lagt ned i Norge på tidlig 2000-tall. Hizbollah-gruppen bruker disse til å kommunisere. Personsøkerne som eksploderte, var den siste modellen som Hizbollah tok inn i landet de siste månedene, ifølge sikkerhetskilder til Reuters. Ifølge en ikke navngitt Hizbollah-tjenestemann skal noen Hizbollah-medlemmer merket at personsøkerne ble varmet opp og kastet dem bort før eksplosjonene, skriver The Wall Street Journal. Hizbollah er i væpnet konflikt med Israel, som ikke vil kommentere om de er involvert i eksplosjonene. https://www.aftenposten.no/verden/i/Vz45j1/over-2750-personer-skal-ha-blitt-skadet-da-personsoekerne-deres-eksploderte 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet 17. september #18 Del Skrevet 17. september Callisto83 skrev (Akkurat nå): Jeg har da ikke sagt at ingen sivile ble skadd. Jeg påpeker bare at dette angrepet tydeligvis var langt mer målrettet enn alternativene. Nå blir det forresten interessant å se hva som skjer videre. Blir det fullskala krig for eksempel? Personen jeg siterte sa det. Jeg betvilte påstanden. Så ditt spørsmål til meg om at det er bedre enn å gjevne hele bydeler med jorden var litt god dag mann, økseskaft. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 17. september #19 Del Skrevet 17. september Fjugur skrev (2 minutter siden): Det er vel ikke så mange andre som bruker personsøkere lenger, i hvertfall ikke av den sorten vil jeg tro? Produsert i Iran for Hizbollah iflg Nrk… skjønner nesten ikke hvordan det er mulig å få til? Sist jeg så en personsøker var på 90 tallet. Medlemmer av Hezbollah bruker sikkert det for å unngå og bli sporet. Jeg synes det er helt utrolig. Kan de virkelig være produsert i Iran? Da tipper jeg det er en del paranoide jihadister der ute akkurat nå.. 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 17. september #20 Del Skrevet 17. september Artikkel på nrk som lanserer teorier om hvordan det kan ha skjedd, de som uttaler seg, holder en knapp på Litium-teorien https://www.nrk.no/urix/eksperter_-tror-batteriet-i-personsokerne-kan-ha-blitt-hacket-sa-det-eksploderte-1.17047626 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå