Gå til innhold

Noen her som har 100% hjemmekontor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan trives dere med det? 
 

Jeg har hatt 100% hjemmekontor siden før korona, og begynner å bli smått gal. Har likt det godt lenge, og det går fint å få jobben gjort, men det er ensomheten som tærer på meg. Har ingen barn. 
 

Ønsker å høre fra andre i 100% hjemmekontor hvordan dere opplever det.
 

Jeg har forøvrig tenkt å bytte jobb. Det er av mange grunner ikke aktuelt å _ikke_ ha hjemmekontor i nåværende jobb altså. 

Anonymkode: 7bd49...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags jobb har du? Skulle gjerne hatt hjemmekontor 100% dritt lei av å være påtvunget sosial.

Anonymkode: 042b9...4d9

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det nå pga midlertidig sykdom og arbeidsgiver kan ikke tilrettelegge i nåværende lokaler. Det går helt greit, digg å slippe all støyen, og har ingen problemer med å få tak i folk f.eks. Har tenkt å delvis fortsette med det når jeg blir bra igjen.

Anonymkode: 9c275...aa4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hva slags jobb har du? Skulle gjerne hatt hjemmekontor 100% dritt lei av å være påtvunget sosial.

Anonymkode: 042b9...4d9

Helt enig med deg. 

Anonymkode: 989d1...6d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du plis sende meg link til Finn-annonsen for stillingen din når du har sagt opp? 
 

Digger hjemmekontor. Men ulempen er at jeg sliter med å legge vekk arbeidet fra hjemmekontor, slik at arbeidsdagene blir alt for lange.

Anonymkode: 3d0f1...8dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt hjemmekontor noen år. Arbeidsgiver var veldig skeptisk først, men så fant han for det første ut at folk produserte mer hjemme, og dernest at han kunne si opp det dyre kontorlandskapet vi hadde før og spare enormt med penger. Vi har fortsatt et lokale som kan brukes felles, men mye mindre enn før.

De fleste hos oss velger å være der minst et par dager pr uke, men jeg elsker, gjentar eeelsker hjemmekontor. Får mye mer gjort, og er ikke sosial av meg. Det lille jeg trenger av sosial omgang tar jeg på fritiden, med folk jeg har valgt (har fine kolleger også, så er ikke der det ligger). 

Anonymkode: 7d5e6...0f0

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hjemmekontor i 8 år. Men jeg reise i jobbsammenheng flere ganger i måneden så det gikk vel greit. Men aldri igjen. 

Anonymkode: 125d3...4a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, ensomt, men jeg er autist så det er enten det eller ufør :( 

Anonymkode: d7ade...2bc

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt hjemmekontor i ti år. Elsker det. Egne rutiner, egen sjef. Selvsagt er noen dager kjedelige, og innsiden av huset kan bli trangt, men jeg går lang tur midt på dagen, handler, bytter plass i leiligheten å arbeide i, og trives heldigvis veldig godt i eget selskap.  

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis en co-work jeg kan dra til når jeg blir for lei av veggene hjemme. Er jo noen fordeler med å hjemmekontor også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke lov til å ha hjemmekontor og savner korona-tiden noe så sinnsykt. Ville aldri gitt fra meg en jobb som tillater 100% hjemmekontor.

Anonymkode: c8ca2...96f

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker å ha hjemmekontor. 

Men, det kommer veldig an på hvordan man får vært sosial med kolleger ellers. 

Jeg har hatt 100% hjemmekontor og stortrivdes med det. Men det var da jeg var i et team hvor vi pratet mye skit sammen på teams--møter, tullet og tøyset sammen på slack, og hadde det sosialt sammen selv om vi ikke var sammen fysisk. 

Så har jeg hatt 100% hjemmekontor i en jobb hvor det var absolutt null sosial chit-chat. Bare rett på sak, bare jobb, ikke NOE utenomsnakk, og i tillegg nesten ingen møter heller, så jeg hadde veldig, veldig lite menneskelig kontakt. Og det trivdes jeg ikke med. 

Jeg har ikke noe særlig sosialt liv utenom jobben. Det er mann og barn, og innimellom litt prat med de ansatte i barnehage/sfo og hei og hadet til de andre foreldrene som henter/leverer samtidig. Så det sosiale på jobben utgjør faktisk en del for meg. 

Jeg ville aldri noen sinne jobbet 100% fysisk på jobb, det er dritt-slitsomt. Jeg er introvert, og liker å være alene. Men ikke 100%, helt alene, null "gjort noe gøy i helgen da" alene. 

Nå jobber jeg på hjemmekontor tre dager i uken. Jeg skulle helst hatt fire.. Jeg må være fysisk på jobb to dager på rad, og det blir litt for mye, da blir jeg kjempesliten og overstimulert. 

Så for meg er det ideelle 4 dager på hjemmekontor, og helst litt småprat over teams/slack ellers. 

Anonymkode: dc683...773

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i et vikariat med 100 % hjemmekontor nå. Merker at selv om det er praktisk å ha det stille, savner jeg den uformelle sosiale kontakten jeg hadde i forrige jobb. 

Anonymkode: bdce3...be7

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke jobber har dere som har 100% hjemmekontor? Er det kun sånn type it man kan ha det på? Hva tjener dere?

Anonymkode: 83830...943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 17.9.2024 den 16.32):

Hvordan trives dere med det? 
 

Jeg har hatt 100% hjemmekontor siden før korona, og begynner å bli smått gal. Har likt det godt lenge, og det går fint å få jobben gjort, men det er ensomheten som tærer på meg. Har ingen barn. 
 

Ønsker å høre fra andre i 100% hjemmekontor hvordan dere opplever det.
 

Jeg har forøvrig tenkt å bytte jobb. Det er av mange grunner ikke aktuelt å _ikke_ ha hjemmekontor i nåværende jobb altså. 

Anonymkode: 7bd49...e93

Jeg jobbet en plass hvor alle hadde 60 % hjemmekontor, og sjefen hyttekontor. Ingen var til stede på det fysiske kontoret samtidig. For min del ble det for kaotisk de dagene jeg var på fysisk kontor, og for ensomt de dagene jeg måtte sitte hjemme. I tillegg bor jeg sånn at jeg ikke har et eget rom avsatt til jobben.

Så jeg endte opp med å bytte til et sted hvor alle er fysisk til stede, mye bedre og mye mer forutsigbart for meg. Nå får jeg løst de problemstillingene jeg trenger andres innspill på så mye fortere.

Men jeg overlevde hjemmekontoret ved å ha på radio konstant, og da tenker jeg på god gammeldags radio slik som nrk sine kanaler. Da var det i det minste prat rundt meg. Jeg kjøpte også et stort puslespill som jeg tok pauser med, slik at jeg hadde perioder i arbeidsdagen hvor jeg måtte koble meg av. Gikk tur hver dag etter hjemmekontordagene for å gå "hjem fra jobb". Pakket også bort hjemmekontoret til helger og ferier.

Anonymkode: 616ba...077

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mulighet til 100% hjemmekontor, men jeg har mitt vanlige kontor bare en kilometer unna. Så tar turen bort dit for å være sosial til lunsj, for å ta møter fysisk i stedet for over Teams og ellers ettersom hvordan dagsformen er.

Noen ganger svikter konsentrasjonen noe på hjemmekontoret, og da har jeg større muligheter til å gjøre nytte for meg på kontoret hvor jeg også har noe "rutinearbeid" som kan gjøres, avlaste andre og mer til, vs. hjemme hvor jeg i hovedsak har fokusarbeid.

Det fungerer som en veldig god løsning for min del, jeg slipper ensomheten, men jeg kan velge å trekke meg tilbake i intensive arbeidsperioder og variere basert på både psykisk- og fysisk helse (kontorplassen på jobb er noe bedre ergonomisk lagt opp).

Anonymkode: 659e4...623

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har, og trives kjempegodt. Jeg er så sjalu. Tar gjerne jobben din om du sier opp. :ler: Har 40 % hjemmekontor selv og glad for det, men 80-100 % hadde vært perfekt for meg.

Anonymkode: 6aa3e...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvilke jobber har dere som har 100% hjemmekontor? Er det kun sånn type it man kan ha det på? Hva tjener dere?

Anonymkode: 83830...943

Jeg er tekstforfatter, og tjener helt ok på det. 

Anonymkode: 1bc9b...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...