Gå til innhold

Mensmurringer - graviditet utelukket?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er 11 dpo og i dag kjente jeg mensmurringer litt på venstre side nederst i magen. 

Iom jeg kjente MENS-murringer, betyr det at det er mensen som kommer istedenfor en baby? Ville vel ikke kjent MENS-murringer hvis jeg var gravid vel? 

Anonymkode: 231af...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme dag som jeg fikk positiv test 9 dpo, fikk jeg også lette menskramper. Hadde det gjennom hele første trimester. 

Anonymkode: 9da76...add

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått mensen kramper i alle svangerskapene mine

Anonymkode: 73fa2...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Samme dag som jeg fikk positiv test 9 dpo, fikk jeg også lette menskramper. Hadde det gjennom hele første trimester. 

Anonymkode: 9da76...add

Hvilken test brukte du? Siden den kunne gi svar allerede 9 dpo?

Anonymkode: 231af...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fått mensen kramper i alle svangerskapene mine

Anonymkode: 73fa2...a5a

Men du har vel fått dem først etter du ble gravid i uke 4? Ikke før?

Anonymkode: 231af...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Murringer er ikke ensbetydende med mensen nei. Svært mange gravide opplever murringer tidlig svangerskap og igjennom hele svangerskapet. 

Symptomer på mensen er ganske så identisk med Symptomer på graviditet. 

Anonymkode: 34ae4...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvilken test brukte du? Siden den kunne gi svar allerede 9 dpo?

Anonymkode: 231af...ae0

Standard makesure tester. Det står sensitivitet på 25, men erfaring som langvarig prøver tilsier at den har en sensitivitet på rundt 10.

Anonymkode: 9da76...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er 11 dpo og i dag kjente jeg mensmurringer litt på venstre side nederst i magen. 

Iom jeg kjente MENS-murringer, betyr det at det er mensen som kommer istedenfor en baby? Ville vel ikke kjent MENS-murringer hvis jeg var gravid vel? 

Anonymkode: 231af...ae0

Jeg hadde mensmurringer de første seks ukene. Det er livmoren som utvider seg, så lenge du ikke får mensen kan det gå bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følelsen av at mensen er på vei er ganske vanlig i tidlig graviditet.

Da jeg var gravid første gang hadde jeg mer mensmurringer enn jeg normalt sett brukte å ha, så jeg tok en test 10 dpo (på ettermiddag) som var ganske så positiv

Anonymkode: 0f29a...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Standard makesure tester. Det står sensitivitet på 25, men erfaring som langvarig prøver tilsier at den har en sensitivitet på rundt 10.

Anonymkode: 9da76...add

Ok, så man skal ha litt flaks hvis man får et rett svar såpass tidlig før mensen?

Sefanja skrev (2 timer siden):

Jeg hadde mensmurringer de første seks ukene. Det er livmoren som utvider seg, så lenge du ikke får mensen kan det gå bra

Men hadde du det før uke 4? Og husker du om det var I hele livmoren eller på en side, på en måte?

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Følelsen av at mensen er på vei er ganske vanlig i tidlig graviditet.

Da jeg var gravid første gang hadde jeg mer mensmurringer enn jeg normalt sett brukte å ha, så jeg tok en test 10 dpo (på ettermiddag) som var ganske så positiv

Anonymkode: 0f29a...4c7

Brukte du også Makesure?

Anonymkode: 231af...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TinaChristina skrev (16 minutter siden):

Mine første tegn på graviditet var de samme tegnene som på en begynnende mens.

Før eller etter du testet positivt ved 4 uker?

Anonymkode: 231af...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clearblue ultratidlig digital viser + eller - på skjerm. Fikk positiv på den 9 dpo med ettermiddagsurin. 

Anonymkode: b796f...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ok, så man skal ha litt flaks hvis man får et rett svar såpass tidlig før mensen?

 

Anonymkode: 231af...ae0

Nja, mange som får positiv 9-10 dpo. Egget fester seg jo gjerne rundt 8 dpo, så det er ganske i rute at man kan få rundt 10 i HCG innen 9-10 dpo. Median HCG 10 dpo er på 15, så det betyr jo at det er ganske vanlig å kunne få utslag da på en god test.

Anonymkode: 9da76...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Før eller etter du testet positivt ved 4 uker?

 

I dagene før jeg ventet mensen, og etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var helt sikker på at mensen var på vei for jeg hadde murringer i flere dager, gikk stadigvekk på do og forventet menstruasjon. Testet positivt 12 DPO. Har hørt på ultralyd at livmoren blir forstørret både før mens og når man er gravid, så det forklarer kanskje murringene som oppleves ganske like?

Anonymkode: d464d...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uplanlagt gravid. Jeg var helt sikker på at mensen skulle komme på grunn av mensmurringer som jeg alltid får 1-2 dager før mens. hadde ikke heeelt stabil syklus, men mer «mens kan komme om 1-5 dager» type. Jammen var jeg gravid gitt. Da hadde jeg først tatt en test som var blendahvit, neste test etter 3 dager hadde tydelig strek. 

Anonymkode: 0c7f8...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt vondt i korsryggen ett par dager. Tok en test isted og den var negativ.  Er 13 dpo. Og dere andre har jo testet postivt på 9 dpo osv. Så da tenker jeg at  jeg ikke er gravid.

Ts 

Anonymkode: 231af...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...