mowgli Skrevet 22. februar 2006 #1 Skrevet 22. februar 2006 Har dere noe system i undertøyskuffen? Dumt spørsmål kanskje... men jeg er litt nysgjerrig... prøvde å rydde litt i undertøy/sokker/strømpebukser igår...
Arkana Skrevet 22. februar 2006 #2 Skrevet 22. februar 2006 Systemet er å ha flere skuffer. Jeg har en egen skuffe til BH'er, en til truser og en til sokker/strømpebukser. Er relativt flink til å kaste gammelt/slitt undertøy/sokker slik at bare ting som kan brukes ligger i skuffene.
mowgli Skrevet 22. februar 2006 Forfatter #3 Skrevet 22. februar 2006 Bretter du undertøyet i de separate skuffene?
Arkana Skrevet 22. februar 2006 #4 Skrevet 22. februar 2006 Bretter du undertøyet i de separate skuffene? ← Det varierer litt, BH'ene og sokkene brettes alltid (sokker må jo brettes sammen, ellers ville det tatt evigheter å finne et par). Jeg prøver å brette trusene, men må innrømme at jeg ofte bare dytter dem ned i skuffen. Det kommer an på hva jeg føler for når jeg legger sammen nyvasket tøy.
vixen Skrevet 22. februar 2006 #5 Skrevet 22. februar 2006 Jeg prøver stadig å ha orden, men det er ikke lett å holde sammenbrettet noe som i utgangspunktet ikke har så mye stoff at det holder seg brettet! Har egen skuff til sokker og en felles for truser og bh'er.
Impala Skrevet 22. februar 2006 #6 Skrevet 22. februar 2006 Jeg har 5 skuffer der jeg har undertøy. Delt inn i truser, sokker, BH-er, annet undertøy og strømper/strømpebukser. Bretter alltid truser og legger sammen sokker, men det andre kan det hende jeg bare dytter ned i skuffen
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2006 #7 Skrevet 22. februar 2006 Jeg liker å ha system, men liker ikke å rydde. For å kombinere dette har jeg kjøpt plastkurver - verdens beste oppfinnelse for rotehuer som liker system! Det går akkurat to kurver ved siden av hverandre i skuffene i skapet mitt. Da har jeg en til truser, en til sokker og BHer legger jeg bak kurvene. Har også kurv til sjerf og hansker, en kurv til ullsokker, en kurv til strømpebukser og stilongser. Har mindre kurver på kjøkkenet: En smal liten en til krydderposer, en til suppe- og sauseposer mm. Sånne plastkurver får du kjempebillig rundt omkring Nille, OBS, Clas Ohlsson med flere, mye billigere enn å hyre ryddehjelp
Gjest HB Skrevet 22. februar 2006 #8 Skrevet 22. februar 2006 Truser legges flatt oppå hverandre. Jeg tar stort sett alltid den på toppen og legger rene nederst i haugen. BH'er ligger brettet i samme skuff. Sokker brettes i to og legges etter hverandre etter farge "på høykant". Strømpebukser ligger brettet i samme skuff som sokkene. Hilsen Lille meg
~MALIN~ Skrevet 22. februar 2006 #9 Skrevet 22. februar 2006 Jeg er veldig "ryddete" av meg, nesten litt slitsomt... Har en skuff til sokker, en til truser & bh'er, en til strømpebukser og en til annet undertøy. Sorterer sokkene etter farge, legger bh'er og truser som matcher sammen, og de andre for seg. Gjør det samme i undertøysskuffene til mannen og barna, -mannen tror jeg er tullete hver gang han ser den fargesorterte sokkeskuffen sin... Men sånn har jeg gjort det med alle t-shirts og gensere også, - hengt de opp etter farge. Myyye lettere a finne frem i skapene !
Amanlis Skrevet 22. februar 2006 #10 Skrevet 22. februar 2006 Sokker i en skuff Truser i en skuff BH'er i en skuff Ulvangsokkene mine (som jeg bruker hele vinteren) ligger i en hylle i skapet for seg selv.
Gjest Gjesta Skrevet 22. februar 2006 #11 Skrevet 22. februar 2006 Jeg nekter å brette annet enn sokker, jeg har da for pokker andre ting jeg må gjøre også. Men jeg har en skuff til sokker, en til bh`er, en til truser, en til finere undertøy (som korsetter og slikt), en til mensentruser (ja, tenk) en til penstrømper og en til sånne tynne nylonstrømpebukser..............
Imax Skrevet 23. februar 2006 #12 Skrevet 23. februar 2006 Jeg har relativt store skuffer, så jeg har truser/Bher i en skuff og sokker i en annen. Siste greie for meg er å legge en skoeske i den ene enden av skoskuffen, hvor jeg legger løse sokker. Av en eller annen grunn dukker de opp enslige, men parene kommer sammen etter hvert! Det funker bra. I truseskuffen har jeg sammenbrettete truser og bher. Bher samles i venstre hjørne, så legger jeg trusene bortover sortert etter farge og string/normal: String hvit, string sort/farge, vanlig hvit, vanlig sort/farge. Men jeg må innrømme at det blir litt kaos etter hvert...
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2006 #13 Skrevet 24. februar 2006 mine truser er altfor små til å brettes sammen.... dessverre har jeg ingen kommode, jeg har et skap med hyller dype hyller og det er mørkt i den kroken av soverommet så det er vanskelig å finne det jeg leter etter. men jeg har da to hyller, ene hyllen er til truser og bher og den andre til sokkert og strømpebukser/stay ups... sokker blir surret fast med sin partner men alt blir bare hevet inn i hyllen.... tok en opprydning forrige uke hvor jeg la bort bikinier og annet undertøy jeg sjelden bruker.. ble to stappfulle remaposer...
Replica Skrevet 24. februar 2006 #14 Skrevet 24. februar 2006 Nei, jeg kan ikke si jeg har noe system der og jeg bretter kun sokkene.
Gjest GreenSky Skrevet 24. februar 2006 #15 Skrevet 24. februar 2006 Bretter kun sokkene - eller... bretter dem ikke, sem stikker dem oppi hverandre til de blir en ball. Har en skuff til sokker/strømper/leggvarmere, en til truser og en til BH-er.
Seigdama Skrevet 24. februar 2006 #16 Skrevet 24. februar 2006 Jeg er veldig "ryddete" av meg, nesten litt slitsomt... Har en skuff til sokker, en til truser & bh'er, en til strømpebukser og en til annet undertøy. Sorterer sokkene etter farge, legger bh'er og truser som matcher sammen, og de andre for seg. Gjør det samme i undertøysskuffene til mannen og barna, -mannen tror jeg er tullete hver gang han ser den fargesorterte sokkeskuffen sin... Men sånn har jeg gjort det med alle t-shirts og gensere også, - hengt de opp etter farge. Myyye lettere a finne frem i skapene ! ← Hihi akkurat sånn har jeg deg også. Alt er brettet pent og sortert etter farge både i skuffer og skap. Det er heldigvis ikke bare jeg som er "manisk" :grine2:
Gjest baby-E Skrevet 24. februar 2006 #17 Skrevet 24. februar 2006 har en skuff til bh`er, en til truser og en til sokker. Trusene og bh`ene bare slenger jeg nedi, men sokkene legger jeg sammen.
Malama Skrevet 24. februar 2006 #18 Skrevet 24. februar 2006 Kun sokker som legges sammen, alt annet bare puttes neid skuffet på et vis. Og nei, jeg har absolutt null system, jeg har ikke mange separate skuffer, jeg han DIGER skuff, og den deler jeg og min samboer sånn ca hver sin ende av. Og det er et herlig lite kaos oppi der. Og det gjør meg ingenting, for 9 av 10 dager finner jeg uansett undertøy på snora jeg... Ikke akkurat noe ordensmenneske nei...
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2006 #19 Skrevet 24. februar 2006 Jeg har kjøpt noen eskeaktige ting på IKEA av stoff. Små firkantede ting uten lokk av forskjellig størrelse som jeg har i skuffene mine. I den ene har jeg to esker, en til stringtruser, en til vanlige truser + at jeg har plass til BH-er ved siden av. I neste skuffe har jeg de litt større stoffeskene der jeg har sortert strømpebukser.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2006 #20 Skrevet 24. februar 2006 hadde sokker i en plasteske i skapet og truser i en annen, men jeg ble lei og kjøpte kommode, så trusene + bh har en skuff, og sokkene legger jeg sammen i en annen skuff. de enslige sokkene havner i en eske i et skap og blir sjekket en gang i blant for eventuelle par. funker fint. samboer kaster alle trusene (boksershortser, herretruser med Y fremme er bannlyst av meg *lol*) i en hylle i skapet og sokkene blandet i en haug i en kurv. det ender som regel opp med at han ikke finner par av sokkene sine og sniker til seg mine minst fargesprakende sokker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå