AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #1 Skrevet 15. september 2024 Hei! jeg lurer på om jeg kan løfte dette som et tema i foreldremøte som et forslag til forbedring av «tidsklemma» ikke at det er et stort problem, men vi er blitt bedt om å sørge for at iPad og pc alltid må ha nok batteri til skoledager. Barna må alltid bære pc/brett hjem i sekken sin for å lade hjemme. Pc er tungt i tillegg til bøker! barna er 8 og 10 år og passer naturlig ikke nok på på å lade dette selv= foreldreoppgave. I mitt stille sinn, mener jeg at skolemateriell burde høre til skole, og ikke måtte tas med hjem og at vi foreldre må passe på dette? når barna er store nok til å passe på dette selv, blir det kanskje en annen sak. er nok å holde styr på ellers i hverdagen, mener jeg og ønsker å være mest mulig tilstede for barna. Vil gjerne høre meninger, slik at jeg er bedre rustet i evt. motangrep i foreldremøte med lærer😂 Anonymkode: 969a9...8ac
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #2 Skrevet 15. september 2024 De har vel lekser på nettbrettet? I så fall må den med hjem. At et nettbrett er "tungt" eller at det er for krevende for forelder å passe på at ungene lader det, synes jeg er tøysete. Ja, barn krever oppfølging. Dette fremstår som syt. Om de aldri trenger brettet for lekser, kunne man jo høre om muligheten for at elevene i siste time får beskjed om å legge brett på lading og at de oppbevares på skolen. Sannsynligheten er imidlertid stor for at de ikke har stikkontakter nok til en slik ordning. Anonymkode: 4b36e...f5f 9 5
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #3 Skrevet 15. september 2024 Hadde krevet å få gjort det på skolen. Anonymkode: aceba...f1f 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #4 Skrevet 15. september 2024 Dette kan umulig være seriøst. Å bære skolesaker hjem og sørge for lading er kanskje den minste og enkleste oppgaven Anonymkode: 8d2d2...1dc 11 5
maggan Skrevet 15. september 2024 #5 Skrevet 15. september 2024 (endret) Her bruker de læringsbrettet til lekser hjemme. Til gjengjeld slipper de å ha med bøker frem og tilbake så det blir ikke noe tyngre å bære. Dere lader vel telefoner ila dagen så det er jo bare å sette alt til lading samtidig. Og de bruker vel ikke så mye strøm at det må lades hver dag? Endret 15. september 2024 av maggan Skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #6 Skrevet 15. september 2024 Da mener jeg det er mer tullete at man skal signere en ansvarserklæring og måtte erstatte det hvis det blir ødelagt. Ja, det er frivillig å signere men er det egentlig det. Å ikke godta at barnet får ha skolens verktøy er jo som å nekte barnet undervisning. Anonymkode: d2615...5d1 1 2
Gjest jegerrinne Skrevet 15. september 2024 #7 Skrevet 15. september 2024 Regner med lekser gjøres på ipad eller pc. Her så fikk de ikke lov å ha med pc hjem, de ble lagt i laddeskap på skolen. Så da korona kom ble det en del kaos årsak der var elever som ikke hadde pc hjemme , og var og elever blandt annet hos oss for dårlig nett til å jobbe på for å sende til lærer eller være på teams. Fortsatt holdt lærere på det at pc kunne ikke lånes. Så de som ikke hadde måtte vi som foreldre ned på skolen 1 dag I uka for å gå utlevert oppgaver osv Og er heler ikke alle som har nett brett og da må de jo ha 2 stk 1 hjemme og 1 skole og begge må programmer inn på pga lekser. Nei dere burde klare å sette slikt til ladding
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #8 Skrevet 15. september 2024 Vi nekter nettbrettlekser for ungene som er i 4. Klasse og ned. Ingen problemer her, og ungene er myyyye roligere og til stede enn hva de var når nettbrettet måtte gjøres lekser på hver dag. Anonymkode: 92361...653 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #9 Skrevet 15. september 2024 - Pc/nettbrett brukes til lekser - Man kan ikke ha 25 ladere i hvert klasserom - Dette lærer de fort selv. Jeg har kun minnet mine på det før viktig prøve/eksamen. Anonymkode: d6265...215 2
Blueberrymuffin Skrevet 15. september 2024 #10 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hadde krevet å få gjort det på skolen. Anonymkode: aceba...f1f Da får skolen problemet med 20+ barn som må lade på likt fordi ipaden/PCen er tom for strøm. Skal ikke mye logistikk til for å forstå at det regnestykket ikke går opp. Har du barn, så er det minste som kreves av deg som forelder at du faktisk følger opp eget barn, selv om det så er å lade en ipad. Hvis det er for mye ork, da burde man i utgangspunktet ikke ha barn. 3 1
Meowmere Skrevet 15. september 2024 #11 Skrevet 15. september 2024 Hvis jeg klarer å lage en rutine på det å sette PCen på lading, klarer alle det. 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #12 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hei! jeg lurer på om jeg kan løfte dette som et tema i foreldremøte som et forslag til forbedring av «tidsklemma» ikke at det er et stort problem, men vi er blitt bedt om å sørge for at iPad og pc alltid må ha nok batteri til skoledager. Barna må alltid bære pc/brett hjem i sekken sin for å lade hjemme. Pc er tungt i tillegg til bøker! barna er 8 og 10 år og passer naturlig ikke nok på på å lade dette selv= foreldreoppgave. I mitt stille sinn, mener jeg at skolemateriell burde høre til skole, og ikke måtte tas med hjem og at vi foreldre må passe på dette? når barna er store nok til å passe på dette selv, blir det kanskje en annen sak. er nok å holde styr på ellers i hverdagen, mener jeg og ønsker å være mest mulig tilstede for barna. Vil gjerne høre meninger, slik at jeg er bedre rustet i evt. motangrep i foreldremøte med lærer😂 Anonymkode: 969a9...8ac Her har vi fast ladeplass hjemme der ledningene er ferdig plugga inn (strømtilførsel stoppes på natta når vi sover). Ipad tas ut av sekken sammen med matpakka om det er lite strøm. Fort gjort. (Men forsåvidt enig i at det hadde vært bedre om den var igjen på skolen.) Anonymkode: 5b7f9...282
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #13 Skrevet 15. september 2024 Blueberrymuffin skrev (11 minutter siden): Da får skolen problemet med 20+ barn som må lade på likt fordi ipaden/PCen er tom for strøm. Skal ikke mye logistikk til for å forstå at det regnestykket ikke går opp. Har du barn, så er det minste som kreves av deg som forelder at du faktisk følger opp eget barn, selv om det så er å lade en ipad. Hvis det er for mye ork, da burde man i utgangspunktet ikke ha barn. Selfølgelig er ikke det noe problem. Barna kan legge ipad/pc i et ladeskap når den ikke er i bruk, så er den alltid oppladet Anonymkode: 5b7f9...282 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #14 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Selfølgelig er ikke det noe problem. Barna kan legge ipad/pc i et ladeskap når den ikke er i bruk, så er den alltid oppladet Anonymkode: 5b7f9...282 Jo, det er et problem i den forstand at ikke alle skoler har ladeskap, eller mange nok skap til alle klasser. Hos oss hadde vi det tidligere, men de ble levert tilbake til it avdeling når det ble bestemt at iPader og PC-er skal bli med hjem. Jeg er ikke for bruk av iPad i skolen hverken som mor eller lærer, og bruker den minst mulig i egen klasse. Men jeg kan ikke velge å ikke bruke den, for mesteparten av læremidler er digitale på vår skole. Anonymkode: c2b74...bad
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #15 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hadde krevet å få gjort det på skolen. Anonymkode: aceba...f1f Lykke til med det du. Hilsen lærer. Anonymkode: 728e2...5c6 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #16 Skrevet 15. september 2024 Her lades alle på skolen, barna får ikke lov til å ha de med hjem (med mindre man søker om det). De lades inne i et skap om natten, tror jeg. Anonymkode: e4479...ece
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #17 Skrevet 15. september 2024 At det er for vanskelig og slitsomt å sørge for lading på PC/nettbrett, er den dårligste begrunnelsen jeg har hørt for at enhetene ikke skal hjem. Dessverre er mange klasserom veldig dårlig utstyrt mtp. lademuligheter, og derfor har dette blitt løsningen flere steder. Anonymkode: 201db...b74 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #18 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Da mener jeg det er mer tullete at man skal signere en ansvarserklæring og måtte erstatte det hvis det blir ødelagt. Ja, det er frivillig å signere men er det egentlig det. Å ikke godta at barnet får ha skolens verktøy er jo som å nekte barnet undervisning. Anonymkode: d2615...5d1 Jeg har unnlatt å signere. Ungen fikk nettbrettet fordeom. Tror egentlig læreren glemte det av, eller mangla oversikten. Det er ikke jeg som velger at skolen skal plassere ungene foran en skjerm. Deres ansvar. Anonymkode: b26db...804 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #19 Skrevet 15. september 2024 Lag en rutine på det som dere følger hver dag. Feks sett alltid i lader med en gang leksene er gjort. Ta den ut og legg nettbrett i sekken ved leggetid. Anonymkode: f118f...4bd
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #20 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Da mener jeg det er mer tullete at man skal signere en ansvarserklæring og måtte erstatte det hvis det blir ødelagt. Ja, det er frivillig å signere men er det egentlig det. Å ikke godta at barnet får ha skolens verktøy er jo som å nekte barnet undervisning. Anonymkode: d2615...5d1 hvor kreves dette? ikke her ialfall, her har barnet ødelagt en chrombok på skolken vel og merke, skolen bestilte nye og skolen betalte, var ikke et spørsmål en gang. Ellers TS, om det å faktisk sørge for lading er et så stort problem så kommer du til å slite i årene fremover, kan ikke legge alt over på skolen, det kreves faktisk en del oppfølging med og foreldrene har et ansvar i at barna får den opplæringen de trenger, det og lade et nettbrett er den enkleste jobben. Anonymkode: 672bb...372 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå