Gå til innhold

Hjelp! Verdens enkleste veganske kake


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt bedt om å lage en vegansk kake og jeg er verdens verste kokk. Hater å lage mat, aldri kokt en potet, langt mindre laget en kake, kan seriøst svi vann. 
 

Klarer ikke vri meg unna jobben og skulle gjerne hatt litt råd. Syns matlaging er sykt kjedelig og faller veldig fort av alle oppskrifter. 
 

Håper noen kan være så søte å peke meg i riktig retning av det som må verdens enkleste veganske kakeoppskrift. Trenger nesten ikke være god en gang. Tusen takk!!

Anonymkode: 0ad7c...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hæ i alle dager, hvorfor er du blitt bedt om å bake om du er så ubrukelig på kjøkkenet😂😂😂😂

Måå det være kake eller?

Anonymkode: 7083f...27b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hæ i alle dager, hvorfor er du blitt bedt om å bake om du er så ubrukelig på kjøkkenet😂😂😂😂

Måå det være kake eller?

Anonymkode: 7083f...27b

Nei, si det 😅 Jeg tenker at noe som likner er godkjent. Muffins eller liknende..

Anonymkode: 0ad7c...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.veganmisjonen.com/2014/07/oppskrift-vegansk-browniekake.html?m=1

Denne her. Laget både glutenfri og vanlig, og kan gjøres mer med, som nøtter, og kokesjokolade (Coop sin mellommørke er vegansk og god.) Kan også lages som muffins. Enkel, men kjempegod!

Ellers denne her: https://www.detsoteliv.no/oppskrift/crazy-cake

Begge er uten spesielle ingredienser 😊 (Kun siste med margarin. Jeg bruker Eldorado smøremyk. Kjøpes billig på Kiwi.)

(Melkeallergiker her som ofte lager allergikaker)

Endret av Daisy-love
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy-love skrev (56 minutter siden):

http://www.veganmisjonen.com/2014/07/oppskrift-vegansk-browniekake.html?m=1

Denne her. Laget både glutenfri og vanlig, og kan gjøres mer med, som nøtter, og kokesjokolade (Coop sin mellommørke er vegansk og god.) Kan også lages som muffins. Enkel, men kjempegod!

Ellers denne her: https://www.detsoteliv.no/oppskrift/crazy-cake

Begge er uten spesielle ingredienser 😊 (Kun siste med margarin. Jeg bruker Eldorado smøremyk. Kjøpes billig på Kiwi.)

(Melkeallergiker her som ofte lager allergikaker)

Takk! Første gang jeg vet hva alle tingene i ingredienslisten er 😂🙌

Anonymkode: 0ad7c...dc1

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Takk! Første gang jeg vet hva alle tingene i ingredienslisten er 😂🙌

Anonymkode: 0ad7c...dc1

Lol, nå lo jeg, samtidig som jeg skjønner litt for godt 🤣🥰🫣 Jeg er vant med å lage litt allergikaker, men vil helst lage de som ikke krever en teskje av mange ulike ingredienser som virkelig ikke vil bli brukt opp. Gjør det enkelt, samtidig som det selvsagt skal være godt 😊

Lykke til! Det går nok bra 😊

Endret av Daisy-love
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy-love skrev (På 15.9.2024 den 8.18):

Lol, nå lo jeg, samtidig som jeg skjønner litt for godt 🤣🥰🫣 Jeg er vant med å lage litt allergikaker, men vil helst lage de som ikke krever en teskje av mange ulike ingredienser som virkelig ikke vil bli brukt opp. Gjør det enkelt, samtidig som det selvsagt skal være godt 😊

Lykke til! Det går nok bra 😊

Takk 💛

Anonymkode: 0ad7c...dc1

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kjøp Toro-brownies og erstatt egg med vegansk yoghurt. Det er VIRKELIG verdens enkleste kake. Husk å også bruke vegansk smør. Det selges på alle matbutikker. Hvis du vil gjøre litt ekstra ut av det kan du feks hakke opp litt nøtter og toppe den, eller lage en karamellsaus til topping. Men den er kjempegod bare helt enkel også. 

Anonymkode: cff9c...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.9.2024 den 13.39):

Bare kjøp Toro-brownies og erstatt egg med vegansk yoghurt. Det er VIRKELIG verdens enkleste kake. Husk å også bruke vegansk smør. Det selges på alle matbutikker. Hvis du vil gjøre litt ekstra ut av det kan du feks hakke opp litt nøtter og toppe den, eller lage en karamellsaus til topping. Men den er kjempegod bare helt enkel også. 

Anonymkode: cff9c...f04

Takk!!

Anonymkode: 0ad7c...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...