treningsjenta Skrevet 22. februar 2006 #1 Skrevet 22. februar 2006 drømmen var klar, planen var fullstendig,, vi skulle til tyrkia igjen dette året..... men jammen om jeg tørr nå! men så er det så mange rundt meg med delte meninger, noen sier at man som norsk ikke må reise dit nå! de vil ødlegge ferien din pga dette med muhammed tegningene.. mens andre igjen sier, at det vil være glemt på den tiden, samt at de er totalt avhengig av nordmenn og turister generelt.. men jeg vet ikke helt om jeg tørr...... skal man tenke de veier? blir det ikke tyrkia så blir det ikke syden på oss i år. vil så gjerne, men vil ikke kaste bort masse penger og få en elendig ferie!
pondusa Skrevet 22. februar 2006 #2 Skrevet 22. februar 2006 Vi har bestilt, skal til Side i Tyrkia i sept!! Ting er nok glemt til da.....
Gjest turkey Skrevet 22. februar 2006 #3 Skrevet 22. februar 2006 skal dit i april... ingenting å bekrymre seg over.. folk i alanya og side er ikke så opphengt i dette ettersom jeg forstår, og sier det er trygt å reise..har mange venner der
Acinom Skrevet 23. februar 2006 #6 Skrevet 23. februar 2006 Jeg hadde definitivt reist! Hvis du synes det blir for skummelt å være norsk, får du si at du er svensk
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2006 #7 Skrevet 23. februar 2006 Jeg hadde ikke reist, men det har ikke noe muslimske reaksjoner på Mohammed-tegningen å gjøre. Det har å gjøre med at jeg misliker Tyrkia som ferieland, og tyrkernes hodninger til kvinner. Reis til en gresk øy du! Der har innbyggerne folkeskikk.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2006 #8 Skrevet 24. februar 2006 Jeg var i Marokko da striden rundt Muhammed-tegningene var på det verste. Vi merket ingenting til det, bortsett fra at en av de ansatte på hotellet sa at vi ikke måtte tro på alt som sto i avisene, og vi måtte vite at vi var veldig velkomne der! Nå er vel Marokko et land som har mange forbindelser til Europa selv om det er et muslimsk land, og reaksjonene på tegningene var ikke så sterke der som mange andre steder, og på en måte vil jeg vel tro at det på turiststedene i Tyrkia er noe av det samme. Jeg hadde garantert reist!
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #9 Skrevet 28. februar 2006 Det er jo helt typisk da at ABSOLUTT alt som skjedde ble rapportert på nyhetene i Norge, ned til hver minste detalj, og det ble framhevet hvor DRAMATISK det var. Og det er jo greit. Men det framstiltes som ALLE nordmenn i muslimske land var i akutt livsfare. Jeg tør påstå at 98% ikke merket noen ubehagligheter.. Men "Norske Geir på ferie i Tyrkia merka ikke noe til oppstyret rundt karikaturtegningene" og "Norske Lisa på jobb i Egypt føler seg helt trygg etter oppstyret rundt karikaturtegningene" blir ikke akkurat førstesidestoff! Så det er det ingen som rapporterer. Dessuten med logikken din; at det er farlig å dra til muslimske land - hvis de virkelig ville ta nordmenn - hvor er det flest av dem... ? I NORGE... Så du bør kanskje reise bort i sommer for å være på den sikre siden... USA? Nei for skummelt, terrormål, England? samme sak. Danmark, det var karikaturtegningene igjen... Russland? Skumle tsjetsjenere. Sør Afrika? For mye krinimalitet... Uff dette kan bli vanskelig....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå