Gå til innhold

Hvordan skjuler du tynt hår?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har halvlangt mørkt hår og de siste årene har Corona, overgangsalderen og dødsfallet til min mann,  gjort håret så tynt at man ser hodebunnen på toppen og på sidene.

Jeg har prøvd ulike typer hårvitaminer uten effekt og tar daglig b-vitaminer.

Etter at jeg har vasket håret bruker jeg tørrsjampo med farge for å gi det mer volum der skillen er for at det skal se tykkere ut.

Har fått flere kommentarer på at håret mitt har blitt veldig tynt.

Skal nå til frisøren og lurer på om jeg skal klippe håret i en frisyre som passer bedre for tynt hår, enn bare å klippe tuppene og sideskillen min som jeg vanligvis gjør.

Hvordan skjuler dere at dere har tynt hår? 

Anonymkode: 877c8...5d7

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det alltid oppsatt med en miniklype.

Jeg lager en liten snurr, og klyper på plass.

Anonymkode: 845ca...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett noen bruke hårbånd som skjuler litt at håret er veldig tynt. Ellers tenker jeg egentlig det beste er å be frisøren klippe det slik at frisyren blir best mulig til tynt hår.

Anonymkode: f4714...2a1

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du får litt volum i det. Bølger, krøller osv skjuler hodebunnen bedre enn rett hår. Viss du har naturlig tekstur i håret fremhev det. Viss ikke, sov med håret i en frisyre som gir heatless curls. Bruk afro cam, gjerne slik med 2 rader, cantu sin funker bra. Bruk den til å løfte håret fra hodebunnen.

En klipp som lett kan styles til mer volum vil hjelpe. En dyktig frisør bør kunne hjelpe deg med dette.

Det finnes ulike produkter for å hjelpe mot håravfall som enkelte har god erfaring med. Finnes en del info på YouTube. Ellers er det viktig å vaske hodebunnen ofte nok. Sebum, produkt rester og annen møkk i hodebunnen bør vaske bort regelmessig. Det er viktig å ikke tette igjen hårsekkene.

Det selges et produkt som heter toppik. Det er et fiber produkt som etterligner hår. Det drysses litt i hodebunnen der det er behov. Produktet kommer i ulike nyanser. Dette produktet gir gode kamuflasje resultater og ser mer naturlig ut enn tørr shampoo med farge.

Det selges også en type løshår som heter closure. Dette er løshår som kun er toppen av hodet. Dette vil dekke en del av håravfallet uten at du trenger full parykk. En closure i clip in variant kan da brukes kun ved behov. Jeg ville valgt en av indisk hår og evt fått frisør til å klippe den til din frisyre. De som ser ekte ut og gir et pent resultat er dyre.

Anonymkode: c514d...7f9

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd er klipp det kort, og føn det med skum så det blir volum og hold i. 
skrekk eksempelet er en helsesekretær på legesenter mitt, hu har langt bleket hår forbi midja, ekstremt tynt hår, og i tillegg ofte fett, det klistrer seg til skallen hennes da og når hu har vasket det og har det løst så er det så tynt at man der skallen på hu 🙈🙈 Snart 50 er hu å så burde vite bedre å ha litt mer klasse.. så klipp seg, vask og føn er mitt råd 

Anonymkode: 4e3c0...219

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil anbefale deg å gå til en autorisert hårolog for å se om de kan hjelpe deg med behandling. De har utstyr og behandlinger som kan vekke hårsekkene til live igjen. Vet at det er noe som fungerer for mange, men ikke alle. Min bestevenninne er det, og jeg har sett mange før/etterbilder av behandlinger.

 

Anonymkode: fd328...baa

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vil anbefale deg å gå til en autorisert hårolog for å se om de kan hjelpe deg med behandling. De har utstyr og behandlinger som kan vekke hårsekkene til live igjen. Vet at det er noe som fungerer for mange, men ikke alle. Min bestevenninne er det, og jeg har sett mange før/etterbilder av behandlinger.

 

Anonymkode: fd328...baa

Eksempelvis Google «growcryo».

Anonymkode: fd328...baa

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du i deg nok jern? Jeg fikk bedre hår da jeg begynte med jerntilskudd. Ellers kan du jo teste en «top piece», som er en slags tupé for damer. Det er hår som legges over ditt eget hår og skjuler hodebunn. Det skader ikke eget hår. Alle driver jo med extensions for tiden og til og med unge jenter bruker «top piece». Det kan være en løsning til ditt eget hår kommer tilbake, noe det kan gjøre når den traumatiske episoden er kommet på avstand. Har forresten også hørt at mesoterapi kan stimulere hårvekst. Ville ikke klippet meg kort om du helst vil ha langt hår

Anonymkode: 1e14c...c33

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har mørkt hår ville det hjelpe med en lysere farge slik at kontrasten mellom hår og hodebunn blir mindre synlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Prøv B-vitaminstilskudd.

Anonymkode: a2f6d...bc0

Det tar jeg

Ts

Anonymkode: 877c8...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...