Gå til innhold

sex vs forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har merket meg en trend, og lurer på om det er meg det er noe galt med. Samtlige menn jeg er intri/kommer i kontakt med er ikke intr i ett forhold. Jeg får gjentatte ganger høre at sex er null stress, men får inntrykk av at ingen er intr i ett forhold. Jeg spurte en kompis om dette i går. Hva er det med meg som tilsier sex: ja, forhold: fuck no.  Han svarte " er vel sånn det er blitt da. Alle vil knulle, ingen vil ha forhold". Er det virkelig sånn? Er forhold på vei ut?

Jeg kjenner jo veldig på dette. Blir hele tiden fortalt at jeg er så pen og lett kan få meg type. Men 6 år som singel viser motsatt. Jeg lurer jo veldig på hva jeg gjør galt, eller hva det er med meg siden menn gjerne vil ha sex, men ikke noe mer. Da jeg er kresen og veldig selektiv på hvem jeg har sex med, har jeg hatt samme sex- partner disse årene. Har gått på litt dater her og der, men ingenting som har ført til flere treff. Jeg har nå gitt helt opp menn og dateing. De er kun intr i ett knull, jeg vil gjerne ha mer

Anonymkode: 7ad8b...57b

Endret av Christina82
Endret overskrift.
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare det at noen er åpne for sex med folk de ikke har de riktige følelsene for, så det trenger ikke bety at de ikke ønsker forhold. Men ikke tenk at det da er noe med deg! Husk du liker ikke alle sammen, det er ikke personlig og betyr ikke at du er uattraktiv. Kan også være at disse er at sorten som kun vil ha ligg, eller at møtene ikke fikk tiden det trengte for å bli noe mer heller. Sånnt er umulig å vite. Vi bestemmer ikke hvem vi skal forelske oss i.

De som søker sex og kun det er kanskje også mer frempå generelt som en gruppe og i livene våre enn dem som søker forhold, siden det er fler som bare vil ha sex med oss(fordi vi ikke passer med hvem som helst og kjærlighet er sjeldent). Og fordi det å kun ha sex for disse kun sex folkene krever jo mye mindre av relasjonen så de finner jo attraktive mye lettere, å de vil sikkert dekke behovene sine og jobber for det. Mens kjærligheten er denne store saken hvor noen skal bety mer og det kan være skremmende for mange også.

Handler jo sikkert mest om flaks, men det er jo sannt at dating idag for mange er veldig krevende. Også på grunn av alt støyet, til vanlig er det noen som plutselig utpeker seg for oss i et rom og alle de som ikke vekker noe i oss, vier vi mest sannsynlig heller ikke mye energi. På app derimot er folk tvunget til å granske, avslå og bli avslått i langt høyere grad enn normalt. Det som hadde blitt gjort av segselv, må gjøres manuelt en etter en og gjennom en skjerm hvor du ikke får kjenne noe ordentlig. Så møtet er mer som en blind date. Å da blir det oftere bom enn når noen få kjenne mer etter at de har kjemi før en ber opp til date. Lett å bli lei av det der, som kan være grunn til at mange sier de vil være single.

Nå vet ikke jeg om det er på app du møter menn, sorry om jeg babler om det å du møter dem på ekte. 

Uansett, så håper jeg du møter noen. Gi degselv rom til at dette ikke handler om din attraktivitet, men om at det bare er så mye mer styr rundt dating og at vi aldri kan vite når eller hvor den det klaffer med vil dukke opp. 

Anonymkode: 7874a...046

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

Sitat

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Skrevet

Overskrift er endret og tråden er åpnet igjen. 

Christina82, mod

Skrevet

Hvilke alder på mennene? Yngre menn er naturlig nok mindre opptatt av forhold 

Anonymkode: 3540f...026

Skrevet

Du har nok mannen du leter etter rett foran deg i friendzonen, han du prater om dette med..

Anonymkode: 502c8...fab

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har merket meg en trend, og lurer på om det er meg det er noe galt med. Samtlige menn jeg er intri/kommer i kontakt med er ikke intr i ett forhold. Jeg får gjentatte ganger høre at sex er null stress, men får inntrykk av at ingen er intr i ett forhold. Jeg spurte en kompis om dette i går. Hva er det med meg som tilsier sex: ja, forhold: fuck no.  Han svarte " er vel sånn det er blitt da. Alle vil knulle, ingen vil ha forhold". Er det virkelig sånn? Er forhold på vei ut?

Jeg kjenner jo veldig på dette. Blir hele tiden fortalt at jeg er så pen og lett kan få meg type. Men 6 år som singel viser motsatt. Jeg lurer jo veldig på hva jeg gjør galt, eller hva det er med meg siden menn gjerne vil ha sex, men ikke noe mer. Da jeg er kresen og veldig selektiv på hvem jeg har sex med, har jeg hatt samme sex- partner disse årene. Har gått på litt dater her og der, men ingenting som har ført til flere treff. Jeg har nå gitt helt opp menn og dateing. De er kun intr i ett knull, jeg vil gjerne ha mer

Svaret er enkelt. Du har bare ikke møtt the one enda.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis gutter vil ha sex med deg, men ikke forhold så kan det være at de tenker at sex er det "eneste" du har å tilby da? Hvis de tenker at det er det eneste du har å tilby så er det kanskje det eneste de vil ha?

Anonymkode: a888d...642

Skrevet

Jeg kjenner dette veldig igjen for min egen del og svært mange av de jeg kjenner.

Vi har økonomi til å bo alene og ingen ønsker egentlig noe forpliktende forhold.

virker nesten som det er en trend, noe jeg forstår godt 😊

Jeg syntes det er hyggelig å date litt, men er over hode ikke interessert i noe forpliktende forhold.

Anonymkode: 28535...406

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg er mann, som absolutt ønsker et seriøst forhold, og som ikke ønsker sex før jeg har blitt kjent med en dame. Jeg opplever det som problematisk at mange damer trekker seg bort fra dating, og mistenker en hver mann for å bare være ute etter sex, fordi de har gjort seg så mange dårlige erfaringer. Føler det kan være utfordrende å få en dame til å forstå at jeg er ikke slik, jeg er ikke ute etter sex, jeg er ute etter et seriøst forhold. Så føler alle de "useriøse" mennene der ute ødelegger mye for slike som meg.

Anonymkode: de068...ed8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Hvor gammel er du og hvor gammel er de du møter? Hvilken livssituasjon er du og de i? Ofte handler det om rett person til rett tid. Jeg var singel i 26 år før jeg bare plutselig traff en det var full klaff med. Før det var de aller fleste jeg møtte på enten ikke interessert i et forhold eller så passet vi rett og slett ikke hverandre.

Endret av t0nje
Skrevet
t0nje skrev (12 minutter siden):

Hvor gammel er du og hvor gammel er de du møter? Hvilken livssituasjon er du og de i? Ofte handler det om rett person til rett tid. Jeg var singel i 26 år før jeg bare plutselig traff en det var full klaff med. Før det var de aller fleste jeg møtte på enten ikke interessert i et forhold eller så passet vi rett og slett ikke hverandre.

Jeg er 35, har 3 store barn, eier hus, jobber og er deltidsstudent. De jeg har møtt de siste åra er stort sett mellom 30 og 40 år. Noen barnløse, noen med barn. Alle i jobb, da det er ett kriterie fra min side. 

Jeg kan skjønne at barn virker avskrekkende på mange. Men trodde at større barn var mindre avskrekkende en småbarna som er i bhg/på barneskolen. Jeg har barn på ungdomsskolen og vgs. 

Jeg føler veldig på at det må være noe feil med meg, da alle jeg kommer i kontakt med kommer frem til samme konklusjon. Sex ja, forhold nei.

Skrevet

Mener ikke å være frekk eller såre men tror ikke det er så veldig mange å velge mellom fir deg. Skal være rett ut, du er 35 og har 3 barn. Det er ikke så veldig mange menn som ønsker forhold med en kvinne som har 3 barn fra før. Uansett alder. Men, hvor blir du kjent med disse mennene? Menn du møter på tinder, fest, sent på byen osv er ikke akkuratt menn som er ute etter forhold. 

Anonymkode: 9641e...699

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er jo du som velger disse mennene, så kanskje på tide å ta et blikk innover?

Anonymkode: b3683...e69

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

3 store barn og du er kun 35 år? Hvor bor du? I Oslo hadde du vært en sjeldenhet. Kanskje du skal begynne å date andre type menn? Eller holde litt igjen på sex? Jeg er ingen ekspert, så aner ikke hva som kan være "feil" her. Kanskje bare ren uflaks.

Anonymkode: 9d075...b2a

Skrevet

Du er en dame med ressurser, så du har tid til å vente. Hold deg unna 50-, 55- og 60-åringer som liksom godtar barna dine. Bra du har eget hus og utdanning, da kan du velge mann med hjertet og ikke lommeboka.

Anonymkode: e9397...2a5

• Liker 1
Skrevet

Ja, ta det rolig. Snakk med mange frem til du møter på en som DU virkelig liker. En som er god snill generøs attraktiv og interessant. Vær selektiv. Får du ikke godfølelsen på date nr 1, la dem gå, treff en annen. Ikke gå inn med følelser og lull deg inn i fantasier før du treffer dem. Det er vanskelig å finne noen og ja, veldig veldig mange på 40+ har det ikke travelt med å finne noen. De tar tiden de trenger. Flere har vært i lengre forhold og vil egentlig ikke noe seriøst, og det er ikke feil det heller, så lenge man sier det rett ut. Mange blir ikke forelsket, men synes personen er attraktiv og da kan man si det sånn også. Du er flott men jeg har ikke følelser. Vi kan godt bare ha noe casual, men er ikke intressert i mer. Og så er det opp til den andre å si hva de vil. 

• Liker 1
Skrevet

Hvis du går etter attraktive menn så kommer de sjeldent til å forplikte seg til en dame på 35 med 3 barn. Da velger de heller ei barnløs på 25. Sier ikke at du er helt sjangseløs, men du har definitvt en tøff oppgave. Det å være stefar (til 3!) er ikke drømmen for de fleste. Du er sikkert en bra dame, men jeg er bare ærlig.

Anonymkode: ddce8...fa4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mener ikke å være frekk eller såre men tror ikke det er så veldig mange å velge mellom fir deg. Skal være rett ut, du er 35 og har 3 barn. Det er ikke så veldig mange menn som ønsker forhold med en kvinne som har 3 barn fra før. Uansett alder. Men, hvor blir du kjent med disse mennene? Menn du møter på tinder, fest, sent på byen osv er ikke akkuratt menn som er ute etter forhold. 

Anonymkode: 9641e...699

Jeg er ikke på noen dateing apper og fester ikke. Har møtt dem på jobb eller via felles hobby. Men nå var det ikke meningen at dette skulle bli en tråd om meg, men om dagen dateing/sex kultur

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis du går etter attraktive menn så kommer de sjeldent til å forplikte seg til en dame på 35 med 3 barn. Da velger de heller ei barnløs på 25. Sier ikke at du er helt sjangseløs, men du har definitvt en tøff oppgave. Det å være stefar (til 3!) er ikke drømmen for de fleste. Du er sikkert en bra dame, men jeg er bare ærlig.

Anonymkode: ddce8...fa4

Det er jo menn som selv har mange barn, og som synes barn er hyggelig. Ikke alle er Playboys som bare vil drikke og feste og fly på byen. Flere har også et rikt følelsesliv og synes familie er hyggelig. Da er de rett. De som ikke liker familie, er ikke rett. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...