AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #21 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Fått beskjed om ventetid på et år, og det verste er at jeg blir prioritert. Det er dessverre bare å fortsette å ta gode valg hver dag og holde ut. Har du prøvd den boken «tilbake til nåtiden» fra Modum bad? Det er noen gode øvelser i den du kan øve på i mellomtiden som hjelper på blant annet flashbacks. Anonymkode: eb269...01f Takk for tips! Gode tanker til deg også mens du venter ♥️ Anonymkode: c088c...ca1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #22 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Takk for tips! Gode tanker til deg også mens du venter ♥️ Anonymkode: c088c...ca1 Takk og det samme til deg ❤️ Anonymkode: eb269...01f 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #23 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Takk for svar og råd 🫶🏻 Jeg har et bra kosthold, nettopp for å ikke gjøre ting verre. Tar omega 3 og vitaminer. Har sjekket vitmainstatus og tar det jeg trenger. Jeg går tur hver dag, trener 1-2 ganger i uken. Legger meg til samme tid hver dag, men søvnen er dårlig. Jeg har en liten baby som våkner noen ganger i løpet av natten og da blir jeg ofte liggende med tankekjør. Det som plager meg mest i hverdagen er skyldfølelse for det som skjedde. Har mye flashbacks. Bruker mye energi på å unngå ting som kan minne meg om hendelsen. Jeg er konstant aktivert. Er utrolig slitosmt å være alene. Når samboer kommer hjem fra jobb faller jeg helt sammen, bruker så mye krefter på å holde det gående alene. Anonymkode: c088c...ca1 Som en annen nevner: pusteøvelser og grunningsteknikker. Metoder for å komme inn igjen i kroppen og lignende. Hold ut! Anonymkode: 4418d...a74 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #24 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (På 14.9.2024 den 6.34): Opplevde noe svært traumatisk for 10 mnd siden. Nå henvist i pakkeforløp for traumebehandling og ptsd. Har fått time til første behandling i november. Nesten 5 mnd etter første kontakt med fastlege. Dagene mine blir jo bare dårligere. Synptomtrykket større og søvnen verre. Flere som har måttet vente så lenge? Eller er det lenge egentlig? Hva gjorde dere i ventetiden? Anonymkode: c088c...ca1 Altså du ble henvist til behandling under 10 måneder etter du opplevde et traume og mener du må vente lenge? Anonymkode: 97286...5c0
Humas Skrevet 15. september 2024 #25 Skrevet 15. september 2024 Vet ikke om du er dårlig nok, men sjekk ut livslosen. De har flinke ansatte og har god greie på traumer og er fine å snakke med. Ptsd har med traumer å gjøre, å snakke med noen raskt kan være en god hjelp. Man kan være der inntil 5 døgn, få dagers ventetid, og tror d er gratis (ikke helt sikker). Du blir en gjest der, ikke pasient. 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #26 Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Altså du ble henvist til behandling under 10 måneder etter du opplevde et traume og mener du må vente lenge? Anonymkode: 97286...5c0 Ja. Det mener jeg. Sikkert ikke i forhold til andre, men fortsatt for lenge å vente Anonymkode: c088c...ca1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #27 Skrevet 16. september 2024 Jeg var litt engstelig for å poste her, for jeg var redd for krasse svar om at jeg er kravstor eller svak. Har for det meste bare fått fine svar og mange gode tips og råd jeg tar til meg♥️ Veldig takknemlig for det! ts Anonymkode: c088c...ca1 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #28 Skrevet 16. september 2024 Annen forslag er å søke lav terskel hjelp i kommunen. Det er ikke spesifikk til ptsd men for depresjon, angst, bekymringer, osv. Noen ganger kan du får en til en samtale. Det er mest hjelp til selvhjelp. Verdt å sjekke hva som tilbys i din kommune. Har du også forsøkt pusteøvelser eller lignende på Spotify? Mye en kan finne på Anonymkode: 0d1ff...642
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #29 Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Annen forslag er å søke lav terskel hjelp i kommunen. Nei, dårlig ide. Folk som ikke har greie på traumer som prøver å behandle traumer gjør det bare mye verre. Anonymkode: 2315f...33c 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #30 Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei, dårlig ide. Folk som ikke har greie på traumer som prøver å behandle traumer gjør det bare mye verre. Anonymkode: 2315f...33c TS skal selvsagt ikke oppsøke lavterskeltilbud for å få behandling for traumer, men det kan være et supplement for å takle de daglige utfordringene i hverdagen frem til TS får ordentlig behandling. Altså støttesamtaler, ikke behandling. Anonymkode: f2fc7...77d
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #31 Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ja. Det mener jeg. Sikkert ikke i forhold til andre, men fortsatt for lenge å vente Anonymkode: c088c...ca1 At du synes det er lenge å vente er ikke det samme som at det er lang ventetid. Anonymkode: 97286...5c0 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #32 Skrevet 16. september 2024 Humas skrev (På 15.9.2024 den 18.00): Vet ikke om du er dårlig nok, men sjekk ut livslosen. De har flinke ansatte og har god greie på traumer og er fine å snakke med. Ptsd har med traumer å gjøre, å snakke med noen raskt kan være en god hjelp. Man kan være der inntil 5 døgn, få dagers ventetid, og tror d er gratis (ikke helt sikker). Du blir en gjest der, ikke pasient. Livlosen er for de som strever med selvmordstanker. Anonymkode: 97286...5c0
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #33 Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): At du synes det er lenge å vente er ikke det samme som at det er lang ventetid. Anonymkode: 97286...5c0 Skjønner ikke trangen din til å kommentere dette. Og selv om ventetidene generelt er lengre betyr jo ikke det at det burde være sånn. Anonymkode: c088c...ca1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #34 Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): TS skal selvsagt ikke oppsøke lavterskeltilbud for å få behandling for traumer, men det kan være et supplement for å takle de daglige utfordringene i hverdagen frem til TS får ordentlig behandling. Altså støttesamtaler, ikke behandling. Anonymkode: f2fc7...77d Fastlegen foreslo idag støttesamtaler med psykiatrisk sykepleier i kommunen. Tenker jeg prøver det. Ikke som behandling, men som du sier - et supplement i påvente av behandling. Anonymkode: c088c...ca1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #35 Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (På 14.9.2024 den 7.26): Jeg er ikke deprimert. Har gode dager innimellom alt det vonde, så sånn sett skal jeg vell ikke klage. Men nå er jeg redd for å utvikle depresjon mens jeg venter på hjelp. Føler jeg balanserer på en knivsegg nå, der jeg akkurat nå håndterer symptomene ok, men at det ikke kan holde lenge før det raser. TS Anonymkode: c088c...ca1 Ikke svart i denne tråden før,men imponerende at du får til kosthold og tur hver dag👏🏽 Jeg har uker jeg ikke klarer dusje en gang,lever dag for dag. Går på dps. November nærmer seg,snart er september omme🙏🙏 Anonymkode: 424ee...465
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #36 Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (På 14.9.2024 den 6.34): Opplevde noe svært traumatisk for 10 mnd siden. Nå henvist i pakkeforløp for traumebehandling og ptsd. Har fått time til første behandling i november. Nesten 5 mnd etter første kontakt med fastlege. Dagene mine blir jo bare dårligere. Synptomtrykket større og søvnen verre. Flere som har måttet vente så lenge? Eller er det lenge egentlig? Hva gjorde dere i ventetiden? Anonymkode: c088c...ca1 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Skjønner ikke trangen din til å kommentere dette. Og selv om ventetidene generelt er lengre betyr jo ikke det at det burde være sånn. Anonymkode: c088c...ca1 Du spør jo selv i hovedinnlegget om det er lenge, men for all del om du får det bedre ved å være frekk så værsågod. Anonymkode: 97286...5c0
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #37 Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ikke svart i denne tråden før,men imponerende at du får til kosthold og tur hver dag👏🏽 Jeg har uker jeg ikke klarer dusje en gang,lever dag for dag. Går på dps. November nærmer seg,snart er september omme🙏🙏 Anonymkode: 424ee...465 Har en veldig støttende samboer som hjelper meg med både kosthold og å komme meg ut på tur og trening. Og vi har en liten baby, så må holde det gående for hennes del. Hun gir masse motivasjon 🙏🏼 Så fint at du får hjelp. Håper du får det bedre snart ♥️ Anonymkode: c088c...ca1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå