Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2006 #1 Skrevet 22. februar 2006 Hei, jeg begynte på Naproxen E 500mg idag tidlig (3 timer siden) for vond rygg. Hvor lang tid tar det før den skal ha litt virkning? Etter hva jeg har lest og oppfattet så er Naproxen noe som er hurtigvirkende på lik linje med paracetamol-liknende og Ibufetin-lignende tabletter. Naproxen er jo noe man får kjøpt på apoteket reseptfritt også, samt at de skal være bra for menssmerter. Skal ta 2 ganger daglig. Håper noen med erfaring svarer meg. Takk på forhånd.
Gjest Malina Skrevet 22. februar 2006 #2 Skrevet 22. februar 2006 Det tar ca. 4-6 timer innen effekten når "toppen", hvis du skjøner hva jeg mener....Men den begynner å vikr litt etter 2 timer, så du skal merke forksjeller snart! Å, ja, tablettene er effektive og raske! Line!
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2006 #3 Skrevet 22. februar 2006 Tusen takk for svar :-) Satser på at jeg er i dansende form etter lunsj jeg da. hehe.. Neida, men hadde vært godt å få en "roligere" periode for vondten i ryggen iallefall.
Gjest Malina Skrevet 22. februar 2006 #4 Skrevet 22. februar 2006 Tusen takk for svar :-) Satser på at jeg er i dansende form etter lunsj jeg da. hehe.. Neida, men hadde vært godt å få en "roligere" periode for vondten i ryggen iallefall. ← Det skjønner jeg godt! God bedring!
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #5 Skrevet 7. juli 2019 På 22.2.2006 den 10.29, Gjest Malina skrev: Det tar ca. 4-6 timer innen effekten når "toppen", hvis du skjøner hva jeg mener....Men den begynner å vikr litt etter 2 timer, så du skal merke forksjeller snart! Å, ja, tablettene er effektive og raske! Line! Tar det virkelig så lang tid?? Anonymkode: 5bb5a...88b
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #6 Skrevet 7. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tar det virkelig så lang tid?? Anonymkode: 5bb5a...88b Da er jeg død i mellomtiden. Anonymkode: 5bb5a...88b
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #7 Skrevet 7. juli 2019 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tar det virkelig så lang tid?? Anonymkode: 5bb5a...88b I hvertfall 13 år siden tråden ble opprettet? Hvordan fant du denne? Anonymkode: b6df0...31f 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #8 Skrevet 7. juli 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: I hvertfall 13 år siden tråden ble opprettet? Hvordan fant du denne? Anonymkode: b6df0...31f Jeg lurer på det samme, fant denne på Google. Skrev et spørsmål her, fremfor å opprette helt ny tråd. Er det et problem? Er det noen som bet og kan svare på hvor lang tid det tar før proxanpreparater virker? Anonymkode: 5bb5a...88b 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #9 Skrevet 7. juli 2019 Naproxen E tar det lang tid før virker, fordi tabletten er belagt med noe som gjør at den tas opp fra tarmen, og ikke magesekken. Dette kan du lese på Felleskatalogen (google preparanavnet + felleskatalogen). Vanlig Naproxen og Napren, altså uten E etter i produktnavnet, virker mye raskere. Anonymkode: 11892...bad
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #10 Skrevet 7. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Naproxen E tar det lang tid før virker, fordi tabletten er belagt med noe som gjør at den tas opp fra tarmen, og ikke magesekken. Dette kan du lese på Felleskatalogen (google preparanavnet + felleskatalogen). Vanlig Naproxen og Napren, altså uten E etter i produktnavnet, virker mye raskere. Anonymkode: 11892...bad Talk for svar, det er de siste jeg lurer på ja. De uten E. Anonymkode: 5bb5a...88b
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #11 Skrevet 7. juli 2019 Just now, AnonymBruker said: Talk for svar, det er de siste jeg lurer på ja. De uten E. Anonymkode: 5bb5a...88b Hvor raskt du får smertelindring (og hvor bra) avhenger litt av hva slags type smerte det er snakk om. Men du skal merke bedring etter en halvtime, i alle fall. Anonymkode: 11892...bad
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #12 Skrevet 7. juli 2019 På 22.2.2006 den 10.16, Gjest Gjest skrev: Hei, jeg begynte på Naproxen E 500mg idag tidlig (3 timer siden) for vond rygg. Hvor lang tid tar det før den skal ha litt virkning? Etter hva jeg har lest og oppfattet så er Naproxen noe som er hurtigvirkende på lik linje med paracetamol-liknende og Ibufetin-lignende tabletter. Naproxen er jo noe man får kjøpt på apoteket reseptfritt også, samt at de skal være bra for menssmerter. Skal ta 2 ganger daglig. Håper noen med erfaring svarer meg. Takk på forhånd. Vel, dette har du vel funnet ut av nå, 13. år etter at tråden ble opprettet? Anonymkode: 1e01d...e0f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå