Gå til innhold

hvinende lyd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei

jeg har en Susuki S*4 2006 diesel som opp til nå ha fungert veldig fint. I dag når jeg skulle starte og kjøre til jobb, så startet den som normalt i +5 grader ute. Jeg kjørte 10 minutt ned til en butikk og da jeg skulle svinge inn på butikken, så datt turtallet til under 1, det har ikke skjedd før. Jeg lot motoren stå på mens jeg løp inn og en passasjer satt i bilen. Når jeg kom ut igjen, så hadde den fått den samme lyden som biler på 90 tallet hadde når viftereima var slakk/holdt på på gå. Den sto og hvinte over hele parkeringsplassen, og batteri lampa lyste. Jeg stoppet motoren, også startet den igjen og lyden var der fortsatt men ingen lampe lyste. Jeg kjørte mot jobben og jo mer jeg kom opp i fart, jo mer økte lyden til når jeg passerte 30 km/t så forsvant lyden helt og har ikke kommet igjen. Når jeg var liten på 80 tallet, så var det alltid viftereima som laget den lyden, for de av dere som kan bil, høres det logisk ut at dette er viftereima? Jeg har time på verksted i neste uke. Men hvordan merker man om reg reima holder på å gå? Er det samme lyd? 

Anonymkode: 10d71...969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mulig AC eller en strammer/løpehjul som har satt seg. Ser det enkelt ved å åpne panseret. 

Anonymkode: 2140c...d2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...