Gå til innhold

Ble for stramt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har strikket en genser i mønster over hele, og det er nok blitt for stramt pga mønster. Jeg orker ikke rekke opp og ønsker tips om hvordan jeg kan utvide den❤️🧶

Anonymkode: ea9d4...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det spørs vel hvor for stramt. Det kan hjelpe å dampe den, men det hjelper ikke hvis det er veldig stramt 

Anonymkode: 804ad...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dersom det er ren ull kan det hjelpe litt å blokke den (vaske og spenne opp), men er det veldig stramt blir det uansett ikke helt bra. 

Anonymkode: 19b46...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du har masse lange trådsprang, da har du tabbet deg ut for å si det slik. Du må lære deg å få med deg tråden, uansett hvor kjedelig det er.

Anonymkode: a0831...571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er lett å strikke for stramt når man strikker mønster, men det er desverre lite å gjøre annet enn å rekke opp. 

Jeg brukte barnevotter for å lære meg å strikke mønster. Min første vott måtte jeg strikke tre ganger før den ble bra.

Anonymkode: d835d...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips til en annen gang er å gå opp et halvt eller en hel pinnestørrelse der det er mønster :) 

Jeg har strikket ei stund, likevel sliter jeg med at det blir for stramt på mønsterstrikk. Ensfarget holder jeg strikkefastheten. Strikket nettopp Hopi-genser som har ensfarget bol med mønster over brystet. Og denne gangen gikk det bra nettopp pga tipset jeg fikk om å gå opp i pinnestørrelse på mønsteret

Anbefaler deg også å måle bredden underveis for å se om målene er riktige. Da er det ikke så mye å rekke opp hvis du ser det blir for trangt

Anbefaler også å dra litt i strikkingen mens du strikket. Og unngå lange trådsprang 

Selv om det er kjedelig å rekke opp en hel genser så er det kjipere å ikke få brukt den pga den er for trang. Det er begrenset hvor mye den kan blokkes ut. Evt selg den og strikk en ny 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...