AnonymBruker Skrevet 12. september #1 Del Skrevet 12. september Jeg har strikket en genser i mønster over hele, og det er nok blitt for stramt pga mønster. Jeg orker ikke rekke opp og ønsker tips om hvordan jeg kan utvide den❤️🧶 Anonymkode: ea9d4...7cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #2 Del Skrevet 12. september Det spørs vel hvor for stramt. Det kan hjelpe å dampe den, men det hjelper ikke hvis det er veldig stramt Anonymkode: 804ad...d5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #3 Del Skrevet 12. september Dersom det er ren ull kan det hjelpe litt å blokke den (vaske og spenne opp), men er det veldig stramt blir det uansett ikke helt bra. Anonymkode: 19b46...6db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #4 Del Skrevet 12. september Om du har masse lange trådsprang, da har du tabbet deg ut for å si det slik. Du må lære deg å få med deg tråden, uansett hvor kjedelig det er. Anonymkode: a0831...571 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #5 Del Skrevet 12. september Det er lett å strikke for stramt når man strikker mønster, men det er desverre lite å gjøre annet enn å rekke opp. Jeg brukte barnevotter for å lære meg å strikke mønster. Min første vott måtte jeg strikke tre ganger før den ble bra. Anonymkode: d835d...d5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 14. september #6 Del Skrevet 14. september Et tips til en annen gang er å gå opp et halvt eller en hel pinnestørrelse der det er mønster Jeg har strikket ei stund, likevel sliter jeg med at det blir for stramt på mønsterstrikk. Ensfarget holder jeg strikkefastheten. Strikket nettopp Hopi-genser som har ensfarget bol med mønster over brystet. Og denne gangen gikk det bra nettopp pga tipset jeg fikk om å gå opp i pinnestørrelse på mønsteret Anbefaler deg også å måle bredden underveis for å se om målene er riktige. Da er det ikke så mye å rekke opp hvis du ser det blir for trangt Anbefaler også å dra litt i strikkingen mens du strikket. Og unngå lange trådsprang Selv om det er kjedelig å rekke opp en hel genser så er det kjipere å ikke få brukt den pga den er for trang. Det er begrenset hvor mye den kan blokkes ut. Evt selg den og strikk en ny 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå