AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #1 Skrevet 11. september 2024 Jeg skal lage en eplekake hvor det står 1 ts vaniljepaste i oppskriften. Kan det byttes ut med vaniljesukker? Eller er det bedre med vaniljeessens? Og hvordan blir størrelsesforholdet i såfall? Anonymkode: 6faf5...4f0
Gjest Mathilde88 Skrevet 12. september 2024 #2 Skrevet 12. september 2024 https://www.oetker.no/inspirasjon/vanilje/vaniljeprodukter/vaniljepasta Hvis du vil erstatte vaniljepasta med vaniljeekstrakt, tilsvarer en teskje vaniljepasta en teskje vaniljeekstrakt. Hvis du bytter ut vaniljesukker med vaniljepasta, er en 1:1 erstatning mulig, selv om smaken blir litt mindre intens i sammenligning. 😊
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #3 Skrevet 12. september 2024 Mathilde88 skrev (10 timer siden): https://www.oetker.no/inspirasjon/vanilje/vaniljeprodukter/vaniljepasta Hvis du vil erstatte vaniljepasta med vaniljeekstrakt, tilsvarer en teskje vaniljepasta en teskje vaniljeekstrakt. Hvis du bytter ut vaniljesukker med vaniljepasta, er en 1:1 erstatning mulig, selv om smaken blir litt mindre intens i sammenligning. 😊 Takk😊 Jeg leste på linken du la ved, skjønte jeg det rett dersom vaniljesukker er søtere enn vaniljepasta? Anonymkode: 6faf5...4f0
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #4 Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk😊 Jeg leste på linken du la ved, skjønte jeg det rett dersom vaniljesukker er søtere enn vaniljepasta? Anonymkode: 6faf5...4f0 Ja, det vil jeg tro. Søtere og mindre vaniljesmak. Jeg har aldri brukt vaniljepasta, men erstattet det med vaniljeessens et par ganger, med godt resultat 😊 Jeg bare la ved link til hele greia så du kunne vurdere selv. Anonymkode: a23a6...5c0
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #5 Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, det vil jeg tro. Søtere og mindre vaniljesmak. Jeg har aldri brukt vaniljepasta, men erstattet det med vaniljeessens et par ganger, med godt resultat 😊 Jeg bare la ved link til hele greia så du kunne vurdere selv. Anonymkode: a23a6...5c0 Vaniljeessens har jeg, så det kan jeg evt bruke. Det er ikke det samme som vaniljeekstrakt da, som nevnes på sida du linket til? Eller er det? Pleide du erstatte vaniljepasta med vaniljeessens i et forhold på 1:1? Anonymkode: 6faf5...4f0
Gjest Mathilde88 Skrevet 13. september 2024 #6 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vaniljeessens har jeg, så det kan jeg evt bruke. Det er ikke det samme som vaniljeekstrakt da, som nevnes på sida du linket til? Eller er det? Pleide du erstatte vaniljepasta med vaniljeessens i et forhold på 1:1? Anonymkode: 6faf5...4f0 Mente vaniljeekstrakt - skrev enten feil, eller autokorrektur jeg ikke la merke til 😊
Gjest Mathilde88 Skrevet 13. september 2024 #7 Skrevet 13. september 2024 Men jeg tror det er det samme egentlig, bare at essens er kunstig og ekstrakt er fra vaniljestenger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå