Sofie Maria Skrevet 12. september Forfatter #161 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da fant du svaret på hvorfor han har en relasjon til deg. Kun penger. Enten må du godta å være hans pengebok eller avslutte relasjonen. Anonymkode: a2756...bc0 ja🥺. det blir som sagt nye regler for vår relasjon og hvis ikke han klarer akspetere det så er vennskapet vårt over. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 12. september Forfatter #162 Del Skrevet 12. september -Missi- skrev (5 timer siden): Dette høres ikke ut som en relasjon du bør ha i livet ditt. Skjønner du er glad i både mann og dyr men mennesker og dyr finnes det nok av der ute. Hva får du egentlig ut av relasjonen og enda viktigere hvorfor tenker du at du fortjener å bli behandlet på denne måten? Du kan aldri forandre andre enn deg selv, kom deg vekk og avslutt dette. Tenkte på min siste x faktisk når jeg leste dette var tydelig i vår relasjon at han var vant til å manipulere og utnytte mennesker. Han hadde også en hund jeg var veldig glad i. Hos oss ble det mye konflikt da jeg gjennomskuet dette rimelig fort. Kun pga erfaringer i egen oppveksten og fordi jeg gikk i terapi samtidig. Du sier du har venner som mener han ikke er bra for deg, søk støtte fra de i dette bruk ressursene rundt deg. Mental helse sin gratis tlf er også god støtte. Husk det er ditt liv og kun du kan endre dette. ❤️❤️❤️ takk for gode ord🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #163 Del Skrevet 12. september Sofie Maria skrev (21 timer siden): Hva gjør man for å stoppe utnyttelse fra en nær venn? 🫣Kan avsløre at dette er hankjønn og vi har tidligere hatt en romantisk relasjon, men denne er på is nå. Han er alltid blakk fordi han ikke har jobb og når han har penger (eks fra gamle jobben) så blir de brukt i løpet av få dager på alt og ingenting. At han må ha mat eller betale telefonen sin neste uke er fraværende tanker, livet leves her og nå..Han er altså en person som egentlig skulle vært på luksusfellen😕. Problemet er at ting går utover meg i stor grad! jeg kjøper så si alltid mat siden vi henger sammen ofte og vi må jo spise noe, men han forventer i tilegg til maten masse ekstra typ brus, øl, snus, røyk, chips ++ Ofte sier han til meg du får igjen når jeg får penger, men dette skjer jo aldri/veldig sjeldent. Eks sånn at dere kan forstå- han sier kjøper du en 6pack, jeg vipser deg. Enden på visa ble at jeg fikk 150 for en 6pack som egentlig kostet 230. Altså ca 80 kr borte av mine penger. Sånne småbeløp mister jeg hele tiden. Eks 2. i dag var vi på butikken og jeg handlet middag som jeg alltid gjør. Han sier jeg må ha frokost i morgen og putter følgelig brød, smør og ost i kurven. (Ja han tar det som en selvfølge også og jeg orker ikke lage noe scene på kiwi med folk tilstede😕) Ca 100 kr på det i tillegg til at middagen kom på over 300 kr + jeg måtte sponse halvparten av snus- ca 50 kroner. Hele handleturen på en vanlig onsdag endte på over 500 kr og sånn er det omtrent hver dag! 😔 Det er alltid noe ekstra ekstra han vil eller «må» ha. Prøver jeg å sette grenser (som jeg selvsagt har prøvd å gjøre) blir det fort veldig dårlig stemning. Hva gjør man med sånne mennesker?? Ps. Det er ingen alternativ å avslutte relasjonen helt av årsaker jeg ikke orker å skriver her. Takk for alle svar, jeg trenger hjelp. edit - vi er ikke samboere, men som nevnt vi er sammen omtrent hver dag. Setter hardere grenser. Og blir han sur får han være sur. Har han så dårlig råd, da får han søke nødhjelp på nav. Hadde en sånn venn jeg også. Viste seg at vedkommende i tillegg snakket dritt om meg. Tigging om lån av penger jeg aldri fikk tilbake og tjenester. Anonymkode: 504ef...11f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 12. september Forfatter #164 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Setter hardere grenser. Og blir han sur får han være sur. Har han så dårlig råd, da får han søke nødhjelp på nav. Hadde en sånn venn jeg også. Viste seg at vedkommende i tillegg snakket dritt om meg. Tigging om lån av penger jeg aldri fikk tilbake og tjenester. Anonymkode: 504ef...11f Hoff ! 😔 jeg blir lei meg av folk som skriver de har opplevd det samme, men på samme tid er det fint å vite at jeg ikke er aleine om å oppleve utnytting 😕.. Er nettopp det jeg skal gjøre og har bestemt meg for å gjøre ❤️❤️. i tilegg til å jobbe hardt med bolig sånn at jeg har et sted til dyret vårt! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 12. september #165 Del Skrevet 12. september Hvordan har stemningen vært i kveld da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #166 Del Skrevet 12. september Ta det opp med han andre steder enn på butikken. Han trenger jo en oppvåkning. Alla; nå skylder du meg penger. Du får betale tilbake før jeg legger ut for noe annet! Hadde uansett gitt beskjed om at jeg ikke hadde betalt mer for han. Kan ikke kjøpe øl og snus når man er blakk. Anonymkode: 59484...384 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 12. september #167 Del Skrevet 12. september Sofie Maria skrev (21 timer siden): Hva gjør man for å stoppe utnyttelse fra en nær venn? 🫣Kan avsløre at dette er hankjønn og vi har tidligere hatt en romantisk relasjon, men denne er på is nå. Han er alltid blakk fordi han ikke har jobb og når han har penger (eks fra gamle jobben) så blir de brukt i løpet av få dager på alt og ingenting. At han må ha mat eller betale telefonen sin neste uke er fraværende tanker, livet leves her og nå..Han er altså en person som egentlig skulle vært på luksusfellen😕. Problemet er at ting går utover meg i stor grad! jeg kjøper så si alltid mat siden vi henger sammen ofte og vi må jo spise noe, men han forventer i tilegg til maten masse ekstra typ brus, øl, snus, røyk, chips ++ Ofte sier han til meg du får igjen når jeg får penger, men dette skjer jo aldri/veldig sjeldent. Eks sånn at dere kan forstå- han sier kjøper du en 6pack, jeg vipser deg. Enden på visa ble at jeg fikk 150 for en 6pack som egentlig kostet 230. Altså ca 80 kr borte av mine penger. Sånne småbeløp mister jeg hele tiden. Eks 2. i dag var vi på butikken og jeg handlet middag som jeg alltid gjør. Han sier jeg må ha frokost i morgen og putter følgelig brød, smør og ost i kurven. (Ja han tar det som en selvfølge også og jeg orker ikke lage noe scene på kiwi med folk tilstede😕) Ca 100 kr på det i tillegg til at middagen kom på over 300 kr + jeg måtte sponse halvparten av snus- ca 50 kroner. Hele handleturen på en vanlig onsdag endte på over 500 kr og sånn er det omtrent hver dag! 😔 Det er alltid noe ekstra ekstra han vil eller «må» ha. Prøver jeg å sette grenser (som jeg selvsagt har prøvd å gjøre) blir det fort veldig dårlig stemning. Hva gjør man med sånne mennesker?? Ps. Det er ingen alternativ å avslutte relasjonen helt av årsaker jeg ikke orker å skriver her. Takk for alle svar, jeg trenger hjelp. edit - vi er ikke samboere, men som nevnt vi er sammen omtrent hver dag. Slutt å tilrettelegge for han, du tillater konstant skjødesløs oppførsel fra han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 12. september Forfatter #168 Del Skrevet 12. september Snublefot62 skrev (34 minutter siden): Hvordan har stemningen vært i kveld da? Vært hjemme siden han var en *** på telefonen tidligere i dag.. 😟 han får spise brødskivene sine som jeg kjøpte i går og kose seg alene tenker jeg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 12. september Forfatter #169 Del Skrevet 12. september Fru Uperfekt skrev (38 minutter siden): Slutt å tilrettelegge for han, du tillater konstant skjødesløs oppførsel fra han ja jeg vet ❤️🥺 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 12. september #170 Del Skrevet 12. september Sofie Maria skrev (1 time siden): 🥰 enig. Jeg må nok begynne i terapi på nytt.. Ja jeg tror det. Vet ikke hvor gammel du er men tenk deg at din egen datter er i et sånt "forhold" som du har til denne manne, hva ville du sagt til henne? Eller en venninne som du er glad i havner i et sånt mønster med en eks, hva ville du da sagt til din venninne? Tror du vet svaret selv. 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 12. september Forfatter #171 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Ta det opp med han andre steder enn på butikken. Han trenger jo en oppvåkning. Alla; nå skylder du meg penger. Du får betale tilbake før jeg legger ut for noe annet! Hadde uansett gitt beskjed om at jeg ikke hadde betalt mer for han. Kan ikke kjøpe øl og snus når man er blakk. Anonymkode: 59484...384 jupps, men helt ærlig tror jeg han gir litt F 🫣. At jeg har lånt han mye er egentlig sist på radaren hans så lenge han har snus og middag på borde. Hvor det kommer ifra gir han litt beng i og som nevnt før, er det ikke meg så er det andre som blir spurt/mast på. han klarer alltids finne ei vei og er vel derfor han har null motivasjon til å endre seg fordi han vet at han alltid blir reddet på et eller annet vis 😟 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 12. september Forfatter #172 Del Skrevet 12. september fru Alving skrev (1 minutt siden): Ja jeg tror det. Vet ikke hvor gammel du er men tenk deg at din egen datter er i et sånt "forhold" som du har til denne manne, hva ville du sagt til henne? Eller en venninne som du er glad i havner i et sånt mønster med en eks, hva ville du da sagt til din venninne? Tror du vet svaret selv. takk for hjelp og gode ord❤️❤️. er egentlig for gammel til dette tullet og jeg tenker at en «normal» person hadde kasta inn håndkle/sagt stopp for år siden, men så er det den forbaskede staheten min som skaper krøll for meg og enda verre blir det med hans taktiske evner eller hva jeg skal kalle det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassettspiller Skrevet 12. september #173 Del Skrevet 12. september (endret) Sofie Maria skrev (1 time siden): Niks, det ville han ikke ! er veldig enveisgate dette her 😔 Tror jeg leste tidligere innlegg av deg at du har autisme, så tenker at det kan være en av årsakene til usikkerheten. Hva er egentlig grunnen til at du ikke har kastet han ut nå? Det må være en årsak til at du nøler. Endret 12. september av Kassettspiller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 12. september Forfatter #174 Del Skrevet 12. september (endret) Kassettspiller skrev (5 minutter siden): Tror jeg leste tidligere innlegg av deg at du har autisme, så tenker at det kan være en av årsakene til usikkerheten. Hva er egentlig grunnen til at du ikke har kastet han ut nå? Det må være en årsak til at du nøler. stemmer det (må si KG husker godt 😅😂 ! ) Du mener ut av livet mitt? Siden vi har aldri vært samboere og aldri skal vi bli det heller. Det er fordi jeg er vanedyr på en måte, fordi jeg er glad i han og seff pelsbarnet som vi eier. Endret 12. september av Sofie Maria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassettspiller Skrevet 12. september #175 Del Skrevet 12. september Sofie Maria skrev (Akkurat nå): stemmer det (må si KG husker godt 😅😂 ! ) Du mener ut av livet mitt? Siden vi har aldri vært samboere og aldri skal vi bli det heller. Det er fordi jeg er vanedyr på en måte, fordi jeg er glad i han og seff pelsbarnet som vi deler. Virker som du ikke vil endre på noe og samtidig hjelpe han? Bare at du ikke liker at det går negativt over deg? Tenker at ofte vil man ikke tørre å gjøre større endringer og man er usikker på hvordan håndtere på rett måte. Lett for andre og deg å skrive hva man burde gjøre, men er ikke det samme i praksis. Spesielt vanskelig om man har autisme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 12. september Forfatter #176 Del Skrevet 12. september Kassettspiller skrev (54 minutter siden): Virker som du ikke vil endre på noe og samtidig hjelpe han? Bare at du ikke liker at det går negativt over deg? Tenker at ofte vil man ikke tørre å gjøre større endringer og man er usikker på hvordan håndtere på rett måte. Lett for andre og deg å skrive hva man burde gjøre, men er ikke det samme i praksis. Spesielt vanskelig om man har autisme. hundre prosent! ❤️. vil jo ha en endring, men endring er vanskelig for meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassettspiller Skrevet 12. september #177 Del Skrevet 12. september Sofie Maria skrev (3 minutter siden): hundre prosent! ❤️. vil jo ha en endring, men endring er vanskelig for meg. Har du noen som kan hjelpe deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 12. september Forfatter #178 Del Skrevet 12. september Kassettspiller skrev (55 minutter siden): Har du noen som kan hjelpe deg? ikke egentlig utenom venner som er på min side. 🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassettspiller Skrevet 12. september #179 Del Skrevet 12. september Sofie Maria skrev (5 minutter siden): ikke egentlig utenom venner som er på min side. 🤷♀️ Da spør du dem om hjelp. Hvis du prøver å klare dette alene kan det potensielt ta lengre tid og føre til mer skade. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 13. september Forfatter #180 Del Skrevet 13. september Kassettspiller skrev (9 minutter siden): Da spør du dem om hjelp. Hvis du prøver å klare dette alene kan det potensielt ta lengre tid og føre til mer skade. ja 🥰 jeg må bli bedre å ta imot støtte, ikke prøve å skulle ordne alt på egenhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå