Gå til innhold

Blir utnyttet økonomisk.

Sofie Maria

Anbefalte innlegg

Kan du ikke sette sparepengene dine på en slik konto hvor du låser de ett år?

For god rente.

Evt sette alt i fond. (Evt bare si du har satt de i fond)

Og at du heretter har *så mye* til overs til mat.

Snus og øl ect er jo da uaktuelt.

Så begynner du å klage på matpriser, dårlig råd ect, slik resten av befolkningen gjør.

Anonymkode: a4f0b...049

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sofie Maria skrev (1 time siden):

❤️🥰👍🏻

svin på skogen må du nesten utdype🤷‍♀️.  Jeg er en ganske alminnelig vanlig dame, ingenting spesielt eller rart med meg utenom at jeg tydeligvis er dårlig å velge venner 😉..

Han er jo ingen venn.

Han er en som bruker deg.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ikke ut som en relasjon du bør ha i livet ditt. Skjønner du er glad i både mann og dyr men mennesker og dyr finnes det nok av der ute. Hva får du egentlig ut av relasjonen og enda viktigere hvorfor tenker du at du fortjener å bli behandlet på denne måten? 

Du kan aldri forandre andre enn deg selv, kom deg vekk og avslutt dette. 

Tenkte på min siste x faktisk når jeg leste dette var tydelig i vår relasjon at han var vant til å manipulere og utnytte mennesker. Han hadde også en hund jeg var veldig glad i. Hos oss ble det mye konflikt da jeg gjennomskuet dette rimelig fort. Kun pga erfaringer i egen oppveksten og fordi jeg gikk i terapi samtidig. 

Du sier du har venner som mener han ikke er bra for deg, søk støtte fra de i dette bruk ressursene rundt deg. Mental helse sin gratis tlf er også god støtte. 

Husk det er ditt liv og kun du kan endre dette. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

❤️❤️🥰 takk for kloke ord og enig , men hva gjør man når en part unnviker ansvar og sitter med tryne godt plassert nedi chips posen? 

Når den andre utnytter deg avslutter du forholdet!

Du har snakket med ham så mange ganger om dette, at du VET at han ikke endrer seg om du snakker med ham flere ganger!

jepp!! spot on. er nøyaktig det jeg står i ! Mine håp og ønsker for fremtiden visner jo bort i sanden fordi jeg «må» slæsh velger å ta ansvar for hans liv. 

Prøvde hinte innpå på telefonen i dag og fikk bare beskjed at okay hvis dette med penger er et så stor problem for deg så får du bare stoppe å være med meg😒. takk for den liksom.. 

For det første så er dette klassisk manipulasjon/psykisk vold mot deg! Han vet du er redd for å være alene, så han vil bevisst trigge din frykt, slik at din frykt skal gi ham overtaket på deg. Og frem til nå har dette vært en taktikk som fungerer for ham, for ikke er det første gang han sier lignende, og han har faktisk utnyttet deg økonomisk over mange år, i tillegg til at han utfører psykisk vold. Og på toppen av dette bruker han ditt eget dyr som pressmiddel. Han tapper deg for penger gradvis, han gjør deg psykisk hektet på ham med å manipulere deg og utføre psykisk vold mot deg, alt fordi du er banken hans. Han har ingen følelser for deg som er gode, ikke omtanke, ikke respekt. Han viser nok innimellom "gode" sider, men det er også en måte å manipulere deg på, fordi de "gode" øyeblikkene er noe han må gi deg for å fortsette å holde deg hektet på ham og håpet om at han skal bli snill mot deg igjen.

Denne mannen er en svært dreven manipulator!

Det eneste du kan gjøre er å komme deg unna ham!!! Helt unna, kutte ALL kontakt!

Atter en gang: Hør om noen i familien eller av dine venner er villige til å ha dyret inntil du får ditt eget hjem hvor du kan ha dyret. Få hjelp av advokat og få dyret tilbake fra ham. (Ev. om han nekter å gi fra seg dyret, koble inn politiet, dyret er juridisk ditt!)

Anonymkode: ded4f...dca

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i en lignende relasjon. Jeg begynte bare å late som jeg var like økonomisk uansvarlig selv, og at jeg var blakk i tide og utide. Vedkommende visste heldigvis ikke at jeg hadde sparepenger da. Men å si at det er låst i fond el.l. kunne jo funket i tilfelle.

Men det var så mye annet som var usunt ved denne relasjonen, så til slutt kuttet jeg all kontakt. Det var tungt å gjennomføre, men det tok ikke lang tid før jeg hadde det bedre enn noen gang før. Beste avgjørelsen jeg har tatt!

Anonymkode: a91f7...479

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (3 timer siden):

(...) fikk bare beskjed at okay hvis dette med penger er et så stor problem for deg så får du bare stoppe å være med meg😒. takk for den liksom.. 

Han mener det. Så fatt det da!? 

Anonymkode: 1d25a...4a4

• Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når han idioten masa på meg for lån hver måned, begynt ejeg å si at det var uansvarlig av meg å låne vekk penger som alenemor. Ikke at det hjalp så mye. For han var jo uten selvinnsikt og Kansje desperat. Samtidig forstår jeg ikke hva han tenkt som ikke bare brukte et mastercard, feks, men maste på en enslig mor med barn for penger som skulle gå til øl. Jeg blir så utrolig sur når jeg tenker på det. 

Anonymkode: 191b2...056

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp!! spot on. er nøyaktig det jeg står i ! Mine håp og ønsker for fremtiden visner jo bort i sanden fordi jeg «må» slæsh velger å ta ansvar for hans liv. 

Prøvde hinte innpå på telefonen i dag og fikk bare beskjed at okay hvis dette med penger er et så stor problem for deg så får du bare stoppe å være med meg😒. takk for den liksom.. 

Da sier du. Men først må jeg ha tilbake det du skylder meg. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som du bare må gjøre det ubehagelige, for ellers blir det enda vanskeligere og mer ubehagelig om du utsetter det.

Tror du han ville ha akseptert det hvis situasjonen var motsatt?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handle på forhånd og aldri gå på butikken sammen med han er det første jeg tenker! Jeg handler ofte flere middager på en gang og brød, pålegg osv for hele uka. Gjør dette og da trenger du ikke ta ekstra turer sammen med han. Du kan også prøve å si at du nærmer deg blakk og må være forsiktig nå. Si du ikke har råd til snus og øl. Hater slike snyltere, er skikkelig kvalm oppførsel. 

Anonymkode: 1ac04...9c7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ingen venner eller familie som kan passe hunden/katten/skilpadden/hamsterer en periode til du får kjøpt deg leilighet? 

ikke legg menneskelige følelser over på et dyr. Selv om DERE er nært knyttet til dyret vil det helt fint takle å miste en av dere og leve et supert liv videre. Feks hunder og katter som blir omplassert en gang til fine hjem har det helt fint! Er når det skjer mange ganger det kan bli er problem om de blir «kasteballer». 

Anonymkode: fd801...9f8

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (6 timer siden):

jupps, er det og jeg kjenner forholdet vårt visner for hver dag som går. Hva endte du opp å gjøre/åssen løste du floka? ❤️ 

Jeg hadde en jeg trodde var en av mine beste venner, vi møttes på nett men hadde kjempebra kjemi, og snakket nesten hver dag. Noen ganger i flere timer om alt mulig. Etter to år så lånte jeg ham penger som han sa jeg skulle få tilbake neste dag.

Det gikk måneder, og jeg etterspurte pengene nå og da, og han skulle fikse det. Så en dag skrev jeg en tydelig melding om at jeg måtte faktisk få igjen pengene mine NÅ, jeg hadde ikke økonomi til å vente på det jeg var forespeilet å få tilbake dagen etter. Da ble jeg blokkert, og fikk et helt nøyaktig beløp på hva vårt to år lange vennskap var verdt for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fru Alving skrev (6 timer siden):

Kjære deg, du må slutte og la deg utnytte. Dropp enten all kontakt eller bare slutt å betale for ham. ikke sett deg i situasjoner der du skal ta med noe eller legge ut for noe.

Og så ville jeg tenkt litt over hvorfor du er så tilbøyelig til å la deg utnytte på denne måten.

🥰 enig. Jeg må nok begynne i terapi på nytt.. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg datet en slik fyr. Han er over 40, og har eget "firma" som er "hjertesaken" hans. Han er alkoholiker og bomma penger av meg etter vi slo opp. Mens vi var sammen bomma han penger fra andre. 

Jeg tenkte jeg holdt på å hjelpe en "snill" mann som ikke hadde råd til mat..Men han kjøpte øl for pengene. Jeg sa til slutt at nå er det nok. JEG er ikke hans "quick fix" Han må skaffe seg en inntekt. Jeg ble så utrolig sur til slutt og kuttet kontakt. 

Når jeg går og ser på hans FB profil, så driver han å poster "humoristiske" passiv agressive ting om kvinner og om eksen og div annet. Til tross for at hun var en generøs dame som ordnet med både bil og div til han. 

Jeg forstår ikke hva jeg tenkte. Men jeg tenkte vel at han kom til å ta seg sammen. 

Er nettopp det, jeg bare har ventet på dagen han skal forstå, men innser jo nå at den dagen aldri skjer. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette er emosjonell manipulasjon, han VET at du ikke kommer til å stoppe å være med ham, derfor han sier det, så har du liksom tatt valget selv. Blir sint på dine vegne, og litt sint på deg som lar denne søpla bruke deg slik. 

Anonymkode: 7f395...a80

i know :(  Alt er liksom alle andres feil. krangler han med nav er alt dem sin feil, krangler han med jobben (før da han var i jobb) så er sjefen ei fitte og sånn går dagan .. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mindblwn skrev (19 minutter siden):

Jeg hadde en jeg trodde var en av mine beste venner, vi møttes på nett men hadde kjempebra kjemi, og snakket nesten hver dag. Noen ganger i flere timer om alt mulig. Etter to år så lånte jeg ham penger som han sa jeg skulle få tilbake neste dag.

Det gikk måneder, og jeg etterspurte pengene nå og da, og han skulle fikse det. Så en dag skrev jeg en tydelig melding om at jeg måtte faktisk få igjen pengene mine NÅ, jeg hadde ikke økonomi til å vente på det jeg var forespeilet å få tilbake dagen etter. Da ble jeg blokkert, og fikk et helt nøyaktig beløp på hva vårt to år lange vennskap var verdt for han.

så leit å høre :( håper ikke det var en stor sum ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sofie Maria skrev (6 timer siden):

Prøvde hinte innpå på telefonen i dag og fikk bare beskjed at okay hvis dette med penger er et så stor problem for deg så får du bare stoppe å være med meg

Da fant du svaret på hvorfor han har en relasjon til deg. Kun penger. Enten må du godta å være hans pengebok eller avslutte relasjonen.

Anonymkode: a2756...bc0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Handle på forhånd og aldri gå på butikken sammen med han er det første jeg tenker! Jeg handler ofte flere middager på en gang og brød, pålegg osv for hele uka. Gjør dette og da trenger du ikke ta ekstra turer sammen med han. Du kan også prøve å si at du nærmer deg blakk og må være forsiktig nå. Si du ikke har råd til snus og øl. Hater slike snyltere, er skikkelig kvalm oppførsel. 

Anonymkode: 1ac04...9c7

Takk for gode råd 🥰. Det blir aldri flere butikk-turer med han nei. Jeg må handle alene eventuelt bare spise før jeg drar på besøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du ingen venner eller familie som kan passe hunden/katten/skilpadden/hamsterer en periode til du får kjøpt deg leilighet? 

ikke legg menneskelige følelser over på et dyr. Selv om DERE er nært knyttet til dyret vil det helt fint takle å miste en av dere og leve et supert liv videre. Feks hunder og katter som blir omplassert en gang til fine hjem har det helt fint! Er når det skjer mange ganger det kan bli er problem om de blir «kasteballer». 

Anonymkode: fd801...9f8

❤️❤️.

Jeg har ikke det nei. Er redd for å ødelegge dems relasjon, men du har jo helt rett. dyr blir omplassert hver dag uten å ta skade av det👍🏻👍🏻

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassettspiller skrev (3 timer siden):

Det virker som du bare må gjøre det ubehagelige, for ellers blir det enda vanskeligere og mer ubehagelig om du utsetter det.

Tror du han ville ha akseptert det hvis situasjonen var motsatt?

Niks, det ville han ikke ! er veldig enveisgate dette her 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...