Gå til innhold

Blir utnyttet økonomisk.

Sofie Maria

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er det verste som kan skje hvis du kutter kontakten? At du føler deg ensom? Som om ikke du allerede er ensom i relasjonen med denne udugelige mannen. 

Anonymkode: 2126c...274

Jupp! Nå får jeg klump i halsen. er nettopp ensom jeg er😔 kanskje derfor jeg lar han bruke meg også- en slags idiotisk måte å få han til å anerkjenne meg/sette pris på meg liksom men det skjer jo aldri -heller tvert imot 😔😔.. 

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gothard skrev (3 minutter siden):

Bruk sparepengene på å kjøpe en leilighet. Overta dyret. Kvitt deg med snylteren.

Ferdig med saken.

Så dems relasjon (altså 4bente og eks) må jeg drite i ? 🤷‍♀️❤️

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (10 minutter siden):

Ja. 

• Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (Akkurat nå):

❤️

Du vil jo tydeligvis ikke gjøre noe med situasjonen.

Svaret er veldig enkelt. Bare å sette i gang.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gothard skrev (1 minutt siden):

Du vil jo tydeligvis ikke gjøre noe med situasjonen.

Svaret er veldig enkelt. Bare å sette i gang.

I alle dager da.😏 Hva skjer med at folk skriver det? Jeg ville jo ikke skrevet et langt innlegg her inne og blottlagt meg selv/mine problemer hvis jeg var happy med situasjonen.

Det å være misfornøyd med noe og det å ha evne, midlene, ressursene eller hva enn det står på til å endre situasjonen er to helt ulike ting! Jeg kan være ekstremt misfornøyd med ledelsen av vårt land, men jeg er likevel et hav unna å kunne overta Jonas sin jobb. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sofie Maria skrev (6 minutter siden):

I alle dager da.😏 Hva skjer med at folk skriver det? Jeg ville jo ikke skrevet et langt innlegg her inne og blottlagt meg selv/mine problemer hvis jeg var happy med situasjonen.

Det å være misfornøyd med noe og det å ha evne, midlene, ressursene eller hva enn det står på til å endre situasjonen er to helt ulike ting! Jeg kan være ekstremt misfornøyd med ledelsen av vårt land, men jeg er likevel et hav unna å kunne overta Jonas sin jobb. 

Du vil tydeligvis bare sutre på KG.

Du gir bort tusenvis til en mann som manipulerer deg.

Du skriver at du har mye penger spart opp. Bruk dem til å skaffe deg en leilighet. Overta dyret og bli ferdig med hele saken.

Eller bruk livet på å syte her på KG.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gothard skrev (4 minutter siden):

Du vil tydeligvis bare sutre på KG.

Du gir bort tusenvis til en mann som manipulerer deg.

Du skriver at du har mye penger spart opp. Bruk dem til å skaffe deg en leilighet. Overta dyret og bli ferdig med hele saken.

Eller bruk livet på å syte her på KG.

Jeg spør om tips til hvordan STOPPE manipulasjonen. (Ja det tok tid før jeg innså virkeligheten - jeg gikk med skylapper en stund ) men NÅ ønsker jeg endring! 

Altså hvordan beholde relasjonen (hvertfall deler av den ! ) men ikke manipulasjonen ! 

skal jeg tolke deg dithen at det er prosjekt umulig?! En gang utro (in this case snylter) alltid utro liksom? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (1 time siden):

Ja, den bør være det du fokuserer minst på.

Sofie Maria skrev (1 time siden):

Grunnen til at folk skriver dette, er fordi du har unnskyldninger, forklaringer osv til alle forslag som kommer. 

Nå håper jeg at denne tråden er starten på at du faktisk kommer deg bort fra han. Dette forholdet er ikke bra for deg, du begynner å innse dette, og du har begynt på å ta grep. Det finnes tall på hvor lang tid dette tar, hvor mange ganger kvinnen flytter ut før det blir permanent osv når det er forsket på voldelige forhold. Så jeg håper dette som sagt er starten på din frigjørelse.

Anonymkode: a1306...cda

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (2 timer siden):

På en annen side har han jo ikke død av sult før jeg kom inn i livet hans(😅 ) og han klarer omtrent alltid å finne penger nok til en øl eller to uansett hvor blakk han er så jeg aner virkelig ikke hva jeg skal føle eller tro lengre. akkurat nå er jeg nok der at jeg føler meg veldig utnytta og at han gjør dette 100 prosent bevist selv om det er en vond tanke å tenke om en venn.. 

Du må i hvert fall komme deg ut av villfarelsen om at han er en venn, for venner oppfører seg ikke slik. Han ser på deg som en lettlurt eks. som er kjekk å ha så lenge han får penger.

Dyret ville jeg overtatt, de overlever fint å skilles fra tidligere (med)eier, tenk på alle dyr som omplasseres. Vil han ha «samvær» så flott, send med mat. Kjøp leilighet, så har du både plassert pengene dine og fått et stabilt sted å bo. Aldri kjøp med noe før korrekt beløp er vippset på forhånd, helst bare si nei.

Når man står midt i situasjonen kjennes det alltid mye mer uoverkommelig å gjøre noe med den. Tenk deg at du har kommet deg ut og ser deg tilbake etter 6 mnd., tenk så irritert du kommer til å være på deg selv som kastet bort så mye tid og penger på noe som egentlig var relativt enkelt å fikse ❤️

Anonymkode: 414ea...32f

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, den bør være det du fokuserer minst på.

Grunnen til at folk skriver dette, er fordi du har unnskyldninger, forklaringer osv til alle forslag som kommer. 

Nå håper jeg at denne tråden er starten på at du faktisk kommer deg bort fra han. Dette forholdet er ikke bra for deg, du begynner å innse dette, og du har begynt på å ta grep. Det finnes tall på hvor lang tid dette tar, hvor mange ganger kvinnen flytter ut før det blir permanent osv når det er forsket på voldelige forhold. Så jeg håper dette som sagt er starten på din frigjørelse.

Anonymkode: a1306...cda

Ja 👍🏻🥰. Jeg er jo frigjort på den måten at vi ikke deler bolig, heller ingen barn innblandet så eneste limet er vel min stahet (kall det kanskje manglende evne til å se når en situasjon er tapt ) og den 4bente. 

Uansett basert på svarene jeg har fått har jeg bestemt meg for å ta en alvorsprat med han hvor jeg legger frem nye regler for vår relasjon også må jeg følge det opp med konkret handling og se hva som skjer. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du må i hvert fall komme deg ut av villfarelsen om at han er en venn, for venner oppfører seg ikke slik. Han ser på deg som en lettlurt eks. som er kjekk å ha så lenge han får penger.

Dyret ville jeg overtatt, de overlever fint å skilles fra tidligere (med)eier, tenk på alle dyr som omplasseres. Vil han ha «samvær» så flott, send med mat. Kjøp leilighet, så har du både plassert pengene dine og fått et stabilt sted å bo. Aldri kjøp med noe før korrekt beløp er vippset på forhånd, helst bare si nei.

Når man står midt i situasjonen kjennes det alltid mye mer uoverkommelig å gjøre noe med den. Tenk deg at du har kommet deg ut og ser deg tilbake etter 6 mnd., tenk så irritert du kommer til å være på deg selv som kastet bort så mye tid og penger på noe som egentlig var relativt enkelt å fikse ❤️

Anonymkode: 414ea...32f

Jeg har ikke nok til en lelighet så må ta opp lån og er redd for å ikke strekke til økonomisk + redd for ansvaret for leilighet, men er jo helt enig med deg, det ville sikret pengene mine på en trygg måte og gjort livet mye lettere, jeg er nok bare veldig redd.. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (5 timer siden):

Låne han penger har jeg så si slutta med og jeg sier alltid nei når han spør, men på et eller annet vis klarer han snike seg unna uansett.. 😔Ved eks å si at han vipser for ditt eller datt når jeg er i butikken, men plutselig var det ingneting på hans konto å vipse med eller lignende. 

Veldig gode tanker om spisingen, men hva skal han spise? Han kommer hundre prosent å gå sulten (ja bokstavelig talt) og jeg vet dette ikke er mitt problem/ansvar men får likevel vondt.

På en annen side har han jo ikke død av sult før jeg kom inn i livet hans(😅 ) og han klarer omtrent alltid å finne penger nok til en øl eller to uansett hvor blakk han er så jeg aner virkelig ikke hva jeg skal føle eller tro lengre. akkurat nå er jeg nok der at jeg føler meg veldig utnytta og at han gjør dette 100 prosent bevist selv om det er en vond tanke å tenke om en venn.. 

Han er ikke en venn!

Anonymkode: d9794...743

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sofie Maria skrev (3 timer siden):

Hadde det vært så lett å få bestemme i Norge som å bare si til en eks at du får ikke en eneste krone av meg lenger, så hadde jeg gjort det for lenge siden...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (7 timer siden):

Hva gjør man for å stoppe utnyttelse fra en nær venn? 🫣Kan avsløre at dette er hankjønn og vi har tidligere hatt en romantisk relasjon, men denne er på is nå. 

Han er alltid blakk fordi han ikke har jobb og når han har penger (eks fra gamle jobben) så blir de brukt i løpet av få dager på alt og ingenting. At han må ha mat eller betale telefonen sin neste uke er fraværende tanker, livet leves her og nå..Han er altså en person som egentlig skulle vært på luksusfellen😕

Problemet er at ting går utover meg i stor grad! jeg kjøper så si alltid mat siden vi henger sammen ofte og vi må jo spise noe, men han forventer i tilegg til maten masse ekstra typ brus, øl, snus, røyk, chips ++ Ofte sier han til meg du får igjen når jeg får penger, men dette skjer jo aldri/veldig sjeldent. 

Eks sånn at dere kan forstå- han sier kjøper du en 6pack, jeg vipser deg. Enden på visa ble at jeg fikk 150 for en 6pack som egentlig kostet 230. Altså ca 80 kr borte av mine penger. Sånne småbeløp mister jeg hele tiden. 

Eks 2. i dag var vi på butikken og jeg handlet middag som jeg alltid gjør. Han sier jeg må ha frokost i morgen og putter følgelig brød, smør og ost i kurven. (Ja han tar det som en selvfølge også og jeg orker ikke lage noe scene på kiwi med folk tilstede😕) Ca 100 kr på det i tillegg til at middagen kom på over 300 kr + jeg måtte sponse halvparten av snus- ca 50 kroner. Hele handleturen på en vanlig onsdag endte på over 500 kr og sånn er det omtrent hver dag! 😔 Det er alltid noe ekstra ekstra han vil eller «må» ha. 

Prøver jeg å sette grenser (som jeg selvsagt har prøvd å gjøre) blir det fort veldig dårlig stemning. Hva gjør man med sånne mennesker?? 

Ps. Det er ingen alternativ å avslutte relasjonen helt av årsaker jeg ikke orker å skriver her. 

Takk for alle svar, jeg trenger hjelp. 

edit - vi er ikke samboere, men som nevnt vi er sammen omtrent hver dag. 

Få deg en ekstra jobb så du har mer penger på deg selv.

Ikke er det et alternativ å si fra og ikke vil du avslutte, da får du få bedre inntekt. 

Han forventer helt hemningsløst at du kjøper det han trenger og vil ha. Du legger til rette for at han ikke får seg jobb eller bedre råd, for du stopper jo ikke å legge ut, hvorfor skal han ta seg sammen da? 

Anonymkode: 7f395...a80

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (3 timer siden):

Jeg spør om tips til hvordan STOPPE manipulasjonen. (Ja det tok tid før jeg innså virkeligheten - jeg gikk med skylapper en stund ) men NÅ ønsker jeg endring! 

Altså hvordan beholde relasjonen (hvertfall deler av den ! ) men ikke manipulasjonen ! 

skal jeg tolke deg dithen at det er prosjekt umulig?! En gang utro (in this case snylter) alltid utro liksom? 

Det er jo ekstremt lett. Du sier bare til han at han ikke får en krone mer av deg fordi han aldri betaler tilbake. Om "relasjonen" tar slutt pga det så er det da virkelig ikke en relasjon i det hele tatt. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sofie Maria skrev (7 timer siden):

Jeg vet, men hvordan ? 😅🙈jeg er ikke konfliktsky av natur, men ekstremt dårlig å si nei eller sette grenser. Og hver gang jeg nevner dette med økonomi til han så blir det møtt med skuldertrekk/ en likegyldig holdning.. mest sannsynlig fordi han vet at han blir «reddet « uansett. Er det ikke meg som redder så bruker han familie eller andre venner som «minibank». 

Han har ikkje respekt for deg

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (6 timer siden):

Ingen tull. I vår relasjon som har vart i mange år er det veldig mange tusenlapper jeg har «kastet» vekk på han🫣

Å ikke svare var godt forslag , jeg får bare ta den dårlige stemningen i etterkant 👍🏻

Du må våkne, hvis dette har vart i mange år er det ikke bare tusenlapper, vi snakker flere titallstusen her, over år sikkert borti 100.000 og. I åpningsinnlegget ditt skriver du at du betalte 500kr på en handletur og slik er det hver dag. Sinat dere handler eller du kjøper til ham en 4-5 ganger i uka da, og det koster en 500 hver gang. Det er faktisk 2500 pr uke, 10.000 pr måned, 120.000 i året. Hvor mye får du igjen og hvor ofte er det litt mer?

Du mæ våkne NÅ, drit i denne voksne mannen og ta tak i eget liv! 

Anonymkode: 7f395...a80

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (6 timer siden):

Ingen tull. I vår relasjon som har vart i mange år er det veldig mange tusenlapper jeg har «kastet» vekk på han🫣

Å ikke svare var godt forslag , jeg får bare ta den dårlige stemningen i etterkant 👍🏻

Tror du er avhengig av han følelsesmessig, eller forelsket i han

Endret av Pilleville
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (4 timer siden):

Du er jo svært hårsår og går rett i angrep når du ikke får svar som er pakket inn i bomull. 

Altså, det er helt opp til deg. Enten lar du han holde på sånn som dette, ellers sier du nei! Og du lager ikke den scenen inne på Kiwi, den tar du før dere står i butikken.

Bare stopp! Sett grenser for deg selv, flere har skrevet det og du må bare tåle at folk sier det rett ut! Si nei!

Anonymkode: 49f30...325

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...