AnonymBruker Skrevet 20. september #361 Del Skrevet 20. september lillevill skrev (Akkurat nå): En katt lever i nuet, og tilpasser seg. Jeg er enig og tok faktisk vekk den delen fra posten min, men du rakk å sitere meg før jeg gjorde det. 😆 Han er ikke god, nei. Ah beklager det så jeg ikke, for rask på labben denne morgenen 😅 For en ufattelig trist situasjon, dritt fyr. Anonymkode: 7f395...a80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #362 Del Skrevet 20. september Sofie Maria skrev (7 timer siden): For å presisere. det er helt uviktig for meg med han og han sine følelser. Jeg bryr meg utelukkende om dyret vi deler. Altså den sine følelser, at den ikke skal miste en «omsorgsperson» som den er glad i (setter ordet omsorg i hermetegn av åpenbare årsaker 🥺) ha sin kjente leilighet hvor den føler seg trygg, ha sin faste mat, ha sin faste soveplass osv. Hvis dyret er en katt, er den komplett likeglad. Bare den får mat og et tørt og lunt sted å sove, driter den i hvilket menneske som tar seg av den. Sofie Maria skrev (9 timer siden): (...) jeg har vært på besøk så si hver dag Hvorfor!? Det er ikke dyret som trenger det, så det må være du som bruker dyret som unnskyldning. Sofie Maria skrev (9 timer siden): (...) den brutale veien og la han ta alt av ansvar for dyret vårt (utenom det økomoniske selvsagt som jeg fortsatt må sørge for) Nei, nei og atter nei. Hvis han overtar katten, overtar han også det økonomiske ansvar for den. Igjen og igjen bruker du dyret som unnskyldning for ikke å kutte ut eksen din. Anonymkode: 1d25a...4a4 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #363 Del Skrevet 20. september Du er dessverre best om du omplasserer katten, TS. Prioriteringene og tolkningene dine er helt på jordet og du sier ting som «ja, vet jeg er for naiv 🥹» og så bare fortsetter i samme spor. Du hadde en gyllen mulighet for å ivareta dyret med et lavrisiko veterinærbesøk. Men du ignorerer kattens fysiske sikkerhet for å spørre veterinæren hvordan den kommer til å takle delt bosted?! Du kan ikke erkjenne at du er for godtroende i én setning for så å fortsette fantasien din om at det skal bo hos eksen og du skal fortsette å betale. Når du vet at de naive følelsene dine skaper problemer for deg, må du aktivt jobbe for å klare å ta gode valg selv om det føles feil. For eksempel du føler sterkt at eksen aldri ville skade dyret. Da må du minne deg selv på at du ikke er en god menneskekjenner og du kan ikke stole på egne vurderinger om hva han kan finne på. Fokuser på terapi og lær deg noen strategier for å ta vare på deg selv før du påtar deg ansvar for noen du anser som et «barn». Anonymkode: 5fa73...934 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #364 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Igjen og igjen bruker du dyret som unnskyldning for ikke å kutte ut eksen din. Helt enig. Anonymkode: 9f431...06f 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 20. september Forfatter #365 Del Skrevet 20. september (endret) AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hva skjedde, hvorfor, og hvordan, ble han fysisk? Igjen, jeg tror du legger for mye menneskelige følelser på dyret, når du snakker om å røske det bort fra han. Og om det skulle ende opp med at han beholder det, og du fortsetter å betale mat og annet, så er du like langt som i dag, altså at du må forholde deg til han og dermed gi han tilgang til deg. Det eneste fornuftige å gjøre, er å flytte slik at du kan ha dyret hos deg, og kutte han helt ut av livet ditt. Blokkere og ikke gjøre deg tilgjengelig for han. Anonymkode: a1306...cda ❤️❤️. Det skjedde pga noe helt uvesentlig egentlig. Vi var i bilen på vei til dyrlegen. Jeg spurte etter en ting jeg har glemt/lagt igjen hos han. Han svarte den har jeg ødelagt/knust. Jeg ble sint så jeg sa okai hvis det er sånn ting skal være så går du ut av bilen min også drar jeg alene til dyrlegen. På det tidspunktet svartna det for han. Jeg blåser i selve tingen liksom så var sikkert en overreaksjon fra min side å be han gå vekk, men det er måten han prater til meg på og at han tenker det er ok å ødelegge mine ting som gjorde at jeg ba han gå. (Vi var rett utafor døra hans så er ikke sånn at vi var midt ute på veien eller noe sånt, da hadde jeg skjønt mer hans reaksjon) Endret 20. september av Sofie Maria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 20. september Forfatter #366 Del Skrevet 20. september lillevill skrev (7 timer siden): Hva gjorde han da? Slo han liksom? Ja, på en måte. Jeg fikk dukka unna/kommet meg vekk fra det verste, men han var fysisk nok til at jeg har noen små blåmerker nå. Han tok også tak i armen min og vridde den på ryggen også bøyde den som om han skulle brekke den. Var det som gjorde mest vondt, men armen er fin nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 20. september Forfatter #367 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er så lei meg for at han ble fysisk mot deg, det er en forferdelig realitetsbrist og et sjokk når den man trodde bedre om behandler en på den måten, men det har skjedd og det vil skje igjen når han ikke får det som han vil. Du har to valg og begge deler ender uten kontakt med ham, 1. Du får deg hus og hjem og tar dyret, ringer politiet hvis han kommer på døra di. 2. Du glemmer ham og dyret, ikke mer penger eller kontakt. Du kan ikke ha denne personen i livet ditt, han styrer deg og kontrollerer deg. Anonymkode: 7f395...a80 ❤️❤️❤️🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 20. september Forfatter #368 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du må slutte å tenke sånn, det er et dyr og ikke er barn, selv et barn finner seg til rette fortere enn du tror dette dyret vil. Dyret spiser ting fra bakken og slikker seg i ræva (sikkert), etter en kort stund med tilvenning får den det helt fint hos deg. I allefall når psykisk og fysisk mishandling er aktuelt! Anonymkode: 7f395...a80 🤪👍🏻👍🏻. Ja du har rett.. Jeg skal virkelig prøve å stoppe å tenke sånn. Den er et dyr, ikke barn samme hva jeg måtte føle. Jeg føler jo feil, jeg ser den.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 20. september #369 Del Skrevet 20. september Sofie Maria skrev (6 minutter siden): Ja, på en måte. Jeg fikk dukka unna/kommet meg vekk fra det verste, men han var fysisk nok til at jeg har noen små blåmerker nå. Han tok også tak i armen min og vridde den på ryggen også bøyde den som om han skulle brekke den. Var det som gjorde mest vondt, men armen er fin nå. Å fy søren TS. Dette her er virkelig ikke bra. Dette er VELDIG alvorlig og du må virkelig politianmelde det og holde deg unna han. Han er en sjuk sjuk fyr som lett kan ødelegge deg og gi deg angst og traumer om du lar det fortsette. Katten har det bra, uansett hvilket hjem den får. Men han ødelegger faktsik DEG om du fortsetter å ha kontakt. Enten må du gi slipp på katten og la den være der, eller så finner du et alternativt hjem til den og så må du blokkere han overalt. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 20. september Forfatter #370 Del Skrevet 20. september (endret) lillevill skrev (8 timer siden): Har du noen i livet ditt som kan hjelpe deg litt med det her da? Er det ikke noen som kan være med deg, hente. Dyret, passe det for deg en stund frem til du finnes er ut hussitussjonen? Synes du strever veldig med å finne en løsning og løsrive deg fra han. Og han burde jo ikke ha dyr om han ikke har råd. Og han burde ikke ha kontakt med deg. Jeg strever ja, det er helt riktig. Tror vi har fått det på det rene i løpet av den 18 siders tråden her.. 😏 Det jeg føler litt er at dere glemmer bort min sikkerhet 🥺. Dere har jo rett, jeg hadde jo valget å finne på noe annet den dagen vi var hos dyrlegen, men det ville med all sannsynlighet skapt en farlig situasjon. Jeg snakket med hans bestekompis den dagen (de var sammen den dagen) hvor jeg sa at dyret blir hos meg påfølgende natt pga hendelsen som oppsto. Han mente det var en ekstrem dårlig idé og han var oppriktig bekymret for min sikkerhet. Han sa at min x var allerede på vei ut døra for å oppsøke meg/finne meg. Hadde jeg ikke levert dyret og han faktisk hadde funnet meg i den aggressive tilstanden der så aner jeg ikke hva som kunne skjedd. Så ja, det er både fordi jeg ikke vil rive den vekk fra kjente omgivelser, men også min sikkerhet og mitt ønske om å ikke havne på sykehuset hvis jeg skal si det på en ekstrem måte. Endret 20. september av Sofie Maria 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #371 Del Skrevet 20. september Du tar en prat med ham. Sier at fra nå av, betaler du kun varer dersom han vippser deg først. Når han så prøver seg neste gang dere er ute å handler, svarer du at han må holde avtalen, eller klare seg uten. Han bruker sine penger opp, og så bruker han dine etterpå. Han lærer kun dersom du slutter å betale. Muligens mister du vennskapet da, men så er han heller ingen venn dersom kravet er at du betaler hans varer. Anonymkode: f49d9...12b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 20. september Forfatter #372 Del Skrevet 20. september lillevill skrev (10 minutter siden): Å fy søren TS. Dette her er virkelig ikke bra. Dette er VELDIG alvorlig og du må virkelig politianmelde det og holde deg unna han. Han er en sjuk sjuk fyr som lett kan ødelegge deg og gi deg angst og traumer om du lar det fortsette. Katten har det bra, uansett hvilket hjem den får. Men han ødelegger faktsik DEG om du fortsetter å ha kontakt. Enten må du gi slipp på katten og la den være der, eller så finner du et alternativt hjem til den og så må du blokkere han overalt. Takk og helt enig 🥺. Han skader meg ja hvis vi fortsetter å ha kontakt. Hva tenker du om tråden sitt standpunkt om at han er til fare for dyret mitt? 🤷♀️🥺 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #373 Del Skrevet 20. september Sofie Maria skrev (11 timer siden): Dyret vårt er foreløpig fortsatt hos han og til dere som funderer på hvorfor, Nei han har ikke mishandlet dyret mitt og nei dyret vårt er ikke i fare. Hvordan vet jeg det? Fordi jeg har vært på besøk så si hver dag og jeg ser båndet som de har. Hvis noe mishandling hadde foregått så ville jo båndet dems bært preg av det. Er også tegn man kan se etter, slik det er med barn som blir mishandlet. Sannheten er at selv om min X åpenbart hater meg så elsker han dyret på samme linje som jeg gjør. Du må seriøst slutte å kalle det 'dyret deres'. Det er din katt. Og bare din katt. Katten står på deg, du står for alle utgiftene. Du må få katten bort fra han slik at du også kan bryte alle bånd med han. Katten har ikke behov for å måtte ha kontakt med han, spesielt ikke når han nå også har krysset nok en grense. Hvem vet hvilken grense han vil gå over neste gang... Nå er det på tide at du snakker med alle vennene dine og ber om hjelp. Du klarer ikke dette alene. Hvilket fylke holder dere til i? Anonymkode: 32ae0...4f4 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #374 Del Skrevet 20. september Sofie Maria skrev (2 minutter siden): Takk og helt enig 🥺. Han skader meg ja hvis vi fortsetter å ha kontakt. Hva tenker du om tråden sitt standpunkt om at han er til fare for dyret mitt? 🤷♀️🥺 Om han trigges nok, så kan han skade dyret for å såre deg ja. I første omgang skade dyret kraftig, da tar han deg økonomisk og emosjonelt. Han vet sikkert at dersom dreper katten, så kuttes også kontakten mellom dere to. Hva som er det beste alternativet, vil det nok strides om. Anonymkode: 32ae0...4f4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 20. september Forfatter #375 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du må seriøst slutte å kalle det 'dyret deres'. Det er din katt. Og bare din katt. Katten står på deg, du står for alle utgiftene. Du må få katten bort fra han slik at du også kan bryte alle bånd med han. Katten har ikke behov for å måtte ha kontakt med han, spesielt ikke når han nå også har krysset nok en grense. Hvem vet hvilken grense han vil gå over neste gang... Nå er det på tide at du snakker med alle vennene dine og ber om hjelp. Du klarer ikke dette alene. Hvilket fylke holder dere til i? Anonymkode: 32ae0...4f4 Hundre prosent, han er jo avhengig av meg økonomisk for å ha den og det har han faktisk innrømmet til meg, men hva med det faktum at han anser den som sin?? 🤷♀️ Bor i by, men ikke stor nok by til at jeg vil kunne følt meg helt trygg hvis jeg skulle kidnappet den, slettet han 100 prosent vekk fra livet og nektet han tilgang på dyret hvis du skjønner.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 20. september Forfatter #376 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Om han trigges nok, så kan han skade dyret for å såre deg ja. I første omgang skade dyret kraftig, da tar han deg økonomisk og emosjonelt. Han vet sikkert at dersom dreper katten, så kuttes også kontakten mellom dere to. Hva som er det beste alternativet, vil det nok strides om. Anonymkode: 32ae0...4f4 Hmmm.. Så du tenker at hvis han blir desperat nok/sint nok så kan han vurdere å faktisk drepe dyret for å få meg «bort « liksom ? 🥺 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 20. september Forfatter #377 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Du er dessverre best om du omplasserer katten, TS. Prioriteringene og tolkningene dine er helt på jordet og du sier ting som «ja, vet jeg er for naiv 🥹» og så bare fortsetter i samme spor. Du hadde en gyllen mulighet for å ivareta dyret med et lavrisiko veterinærbesøk. Men du ignorerer kattens fysiske sikkerhet for å spørre veterinæren hvordan den kommer til å takle delt bosted?! Du kan ikke erkjenne at du er for godtroende i én setning for så å fortsette fantasien din om at det skal bo hos eksen og du skal fortsette å betale. Når du vet at de naive følelsene dine skaper problemer for deg, må du aktivt jobbe for å klare å ta gode valg selv om det føles feil. For eksempel du føler sterkt at eksen aldri ville skade dyret. Da må du minne deg selv på at du ikke er en god menneskekjenner og du kan ikke stole på egne vurderinger om hva han kan finne på. Fokuser på terapi og lær deg noen strategier for å ta vare på deg selv før du påtar deg ansvar for noen du anser som et «barn». Anonymkode: 5fa73...934 Enig med alt ❤️👍🏻. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 20. september #378 Del Skrevet 20. september Sofie Maria skrev (5 minutter siden): Hmmm.. Så du tenker at hvis han blir desperat nok/sint nok så kan han vurdere å faktisk drepe dyret for å få meg «bort « liksom ? 🥺 Han angrep jo deg? Hvorfor trur du ikke at han vil angripe andre, eller katten? Har du virkelig ikke noen som kan hjelpe deg? Familie etc. Sånn jeg ser det så er jo du ganske sårbar mtp diagnosen, og du trenger noen som greier å lage en plan som er godt rotet i logisk tenking. Noen som kjenner situasjonen. Du virker ressursterk, du har bil og jobb, men akkurat å legge en plan og tenke logisk med bena på jorda er vanskelig for deg. Hva med familie? En mor eller far eller noen som kan støtte deg litt og være med og hente dyret og finne en plass å utplassere dyret? Det er den ENESTE feilen du gjør. Kjenner du feks kattehjelpen? Om du ringer dem så hjelper de deg. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 20. september #379 Del Skrevet 20. september Sofie Maria skrev (11 minutter siden): Hundre prosent, han er jo avhengig av meg økonomisk for å ha den og det har han faktisk innrømmet til meg, men hva med det faktum at han anser den som sin?? 🤷♀️ Bor i by, men ikke stor nok by til at jeg vil kunne følt meg helt trygg hvis jeg skulle kidnappet den, slettet han 100 prosent vekk fra livet og nektet han tilgang på dyret hvis du skjønner.. Du må ha med deg noen og snakke med han. Dere må si at du er eieren til katten, og du er den som er økonomisk ansvarlig for katten. Ta med deg dyret og finne et hjem til dyret. Det er det, eller så må du selv gi slipp på dyret og satse på at han tar vare på den. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #380 Del Skrevet 20. september Sofie Maria skrev (9 minutter siden): Hundre prosent, han er jo avhengig av meg økonomisk for å ha den og det har han faktisk innrømmet til meg, men hva med det faktum at han anser den som sin?? 🤷♀️ Bor i by, men ikke stor nok by til at jeg vil kunne følt meg helt trygg hvis jeg skulle kidnappet den, slettet han 100 prosent vekk fra livet og nektet han tilgang på dyret hvis du skjønner.. Helt irrelevant hva han anser. Du sier bare Min katt, mitt valg. Men du måtte vel flytte for å få ha katten hjemme hos deg? Du kan enten finne noe som kan passe katten for deg, eller varig omplassere den om du ikke kan ha den selv og ikke finner noe som kan ta vare på den for deg. Evt at du lar han få katten og endrer chipen slik at katten blir hans juridisk sett. Og da må du også trekke deg helt unna og la han måtte ta HELE ansvaret for katten. Du kan ikke komme innom og skal besøke katten eller noe som helst. Alle bånd må du kutte med han, på en eller annen måte så fort som overhodet mulig. Grunnen til at jeg spør hvor du holder til, er at jeg har plass til en katt til midlertidig til du finner deg et egnet bosted. Bor på landet og har en katt allerede. Sofie Maria skrev (8 minutter siden): Hmmm.. Så du tenker at hvis han blir desperat nok/sint nok så kan han vurdere å faktisk drepe dyret for å få meg «bort « liksom ? 🥺 Nei, jeg vil si at det er større risiko for at han skader katten alvorlig. Han ønsker pengene dine. Hvis du forsvinner, mister han tilgangen til pengene. Mener jeg da. Men som sagt, han har krysset nok en grense. Hva som blir neste, vil bare tiden vise. Anonymkode: 32ae0...4f4 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå