AnonymBruker Skrevet 16. september #261 Del Skrevet 16. september Sofie Maria skrev (35 minutter siden): Tusen takk for hjelp ❤️❤️. Som sagt det har aldri skjedd, men ja jeg er enig med deg ! Det har vært visse småtegn - eks han hever stemmen sin veldig og begynner puffe seg opp og gjøre seg stor når han er forbanna, dette er kanskje første steget på voldstrappa? Det er greit, jeg skal slutte å kalle den for pelsbabyen selv om jeg virkelig føler den er det 😅.. Er en kjent autisme greie at vi har lettere for å knytte oss til dyr enn mennesker 😉 Ja, den oppførselen der, er nummeret før det smeller, hadde han følt seg provosert eller trengt opp i et hjørne så hadde det nok gått noe i veggen. Kanskje også deg. Han er farlig. Sofie Maria skrev (23 minutter siden): Takk for innput, men du behøver ikke skrive så mye mer. Jeg er ikke stokk dum selv om jeg har en diagnose 🥰. Jeg mener ikke at du er stokk dum, jeg beklager for hvor skarpt det var fra meg. Poenget mitt var at selv om du ikke forstår og ser det selv, så hør på det andre skriver. Anonymkode: 7f395...a80 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassettspiller Skrevet 16. september #262 Del Skrevet 16. september lillevill skrev (4 minutter siden): Han følger ikke etter henne så vindt jeg vet? Han sender henne meldinger. Ja, det hadde vært bra, og pengene hun sparer på å ikke handle med han gjør jo at hun kan ha råd til en større bolig. Ja, men hva om han faktisk gjør det han sier i meldingene? Jeg tror det kunne vært lurt med en ny start og en mulighet til å ta vare på katten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #263 Del Skrevet 16. september Du har laget flere tråder om dette ts, og jeg tror egentlig ikke du vil ha hjelp. Det virker mer som at du er ensom og bruker de andre her inne som samtalepartnere. Jeg føler egentlig at du utnytter oss her inne litt, for uansett hva vi foreslår så har du en bortforklaring av noe slag. Og mtp at de i kommunen også har gitt deg opp, så tror jeg du bruker oss her inne som en erstatning for dem. Du ønsker egentlig ikke en endring, for da hadde du gjort noe med det for lenge siden. Du ønsker bare å diskutere din egen "situasjon" i det vide og brede og nyter empatien du får. Anonymkode: 8c9f7...5ad 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 16. september Forfatter #264 Del Skrevet 16. september Kassettspiller skrev (2 minutter siden): Hun vurderer å flytte, så jeg håper hun gjør det og tar med katten sin. Det er bedre å dra, slik at han ikke kan følge etter henne like lett og slik at hun kan ta godt vare på katten. Det er korrekt ❤️❤️🥰 forstår jo at jeg må det basert på denne tråden ❤️ Det vil ta en tid å stable på plass en ny bolig så må vel bare akseptere at jg ser mindre til den 4bente i en overgangsperiode og velge min mentale helse fremfor den 4bente uansett hvor mye jeg elsker den. Til Lillevill og noen flere som sier at jeg må ta hundre prosent ansvar og den absolutt ikke burde være hos han- jeg forstår hundre prosent tankeveien, men den har virkelig alt den trenger både av mat, kos og omsorg (jeg kjøpte mat heldigivs før helgen ) De har et tett bånd så burde jg ødelegge det?🤷♀️ La oss si jeg hadde fått meg bolig i neste uke vil ikke en deleordning vært det beste sånn for den 4bente sånn at den ikke mister en person den er glad i/ har knytta seg til? 🤷♀️ En annen greie i regnestykke er at jeg er 99 prosent sikker at det ville blitt 100 prosent krig hvis jeg bare hadde hentet og han fikk null tilgang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 16. september #265 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har laget flere tråder om dette ts, og jeg tror egentlig ikke du vil ha hjelp. Det virker mer som at du er ensom og bruker de andre her inne som samtalepartnere. Jeg føler egentlig at du utnytter oss her inne litt, for uansett hva vi foreslår så har du en bortforklaring av noe slag. Og mtp at de i kommunen også har gitt deg opp, så tror jeg du bruker oss her inne som en erstatning for dem. Du ønsker egentlig ikke en endring, for da hadde du gjort noe med det for lenge siden. Du ønsker bare å diskutere din egen "situasjon" i det vide og brede og nyter empatien du får. Anonymkode: 8c9f7...5ad Jeg forstår du er anonym og så pass pyse at du ikke tør å stå for det du mener? 😤 JEg tenker ikke TS er sånn som du skriver. Jeg tror hun er glad i katten og det er vondt å begynne å tenke på at det kanskje er lurt å skaffe den et annet hjem. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassettspiller Skrevet 16. september #266 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du har laget flere tråder om dette ts, og jeg tror egentlig ikke du vil ha hjelp. Det virker mer som at du er ensom og bruker de andre her inne som samtalepartnere. Jeg føler egentlig at du utnytter oss her inne litt, for uansett hva vi foreslår så har du en bortforklaring av noe slag. Og mtp at de i kommunen også har gitt deg opp, så tror jeg du bruker oss her inne som en erstatning for dem. Du ønsker egentlig ikke en endring, for da hadde du gjort noe med det for lenge siden. Du ønsker bare å diskutere din egen "situasjon" i det vide og brede og nyter empatien du får. Anonymkode: 8c9f7...5ad Hun har autisme... Hun ønsker sikkert å gjøre noe, men det er vanskelig for henne å følge forslagene hun får fordi tankegangen og staheten kommer i veien. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 16. september Forfatter #267 Del Skrevet 16. september lillevill skrev (12 minutter siden): Han følger ikke etter henne så vindt jeg vet? Han sender henne meldinger. Ja, det hadde vært bra, og pengene hun sparer på å ikke handle med han gjør jo at hun kan ha råd til en større bolig. Stemmer det, er meldinger eller telefon det går i de dagene vi ikke er sammen - han har aldri stalket meg , dukket på døra eller lignende. Heldigivs ! ❤️❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 16. september Forfatter #268 Del Skrevet 16. september Kassettspiller skrev (Akkurat nå): Hun har autisme... Hun ønsker sikkert å gjøre noe, men det er vanskelig for henne å følge forslagene hun får fordi tankegangen og staheten kommer i veien. takk !! ❤️❤️🥰🥰🥰👍🏻 jeg ønsker hundre prosent å gjøre noe , men autismen og depresjonen gjør det mer eller mindre umulig 😫😫 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassettspiller Skrevet 16. september #269 Del Skrevet 16. september Sofie Maria skrev (6 minutter siden): La oss si jeg hadde fått meg bolig i neste uke vil ikke en deleordning vært det beste sånn for den 4bente sånn at den ikke mister en person den er glad i/ har knytta seg til? 🤷♀️ Men han kan misbruke makten for å komme til deg. Ta med katten og ha 100% ansvar for den. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 16. september Forfatter #270 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du har laget flere tråder om dette ts, og jeg tror egentlig ikke du vil ha hjelp. Det virker mer som at du er ensom og bruker de andre her inne som samtalepartnere. Jeg føler egentlig at du utnytter oss her inne litt, for uansett hva vi foreslår så har du en bortforklaring av noe slag. Og mtp at de i kommunen også har gitt deg opp, så tror jeg du bruker oss her inne som en erstatning for dem. Du ønsker egentlig ikke en endring, for da hadde du gjort noe med det for lenge siden. Du ønsker bare å diskutere din egen "situasjon" i det vide og brede og nyter empatien du får. Anonymkode: 8c9f7...5ad Vennligst exit denne tråden gidder du? 😉 Er det sånn her inne på KG at man skal få råd og umiddelbart følge dem til punkt og prikke ?? Eller har man lov å ha sin egen hjerne/ egne tanker selv om man spør etter råd ?? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 16. september #271 Del Skrevet 16. september Sofie Maria skrev (3 minutter siden): Til Lillevill og noen flere som sier at jeg må ta hundre prosent ansvar og den absolutt ikke burde være hos han- jeg forstår hundre prosent tankeveien, men den har virkelig alt den trenger både av mat, kos og omsorg (jeg kjøpte mat heldigivs før helgen ) De har et tett bånd så burde jg ødelegge det?🤷♀️ Men han er jo en agressiv mann. Hvordan kan du være så sikker på at han tar ansvar for katten, når han prioriterer øl og snacks forran helsesjekk og mat til katten? Det er dette jeg mener. Om det går så ille med han, og han jobber ikke, og drikker øl hver dag ( er han alkoholiker?) hvordan vet du at det er så fint og harmonisk der for katten egentlig ?🤔 Ja han er jo sikkert GLAD i katten. Men det er jo din katt. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassettspiller Skrevet 16. september #272 Del Skrevet 16. september Sofie Maria skrev (4 minutter siden): takk !! ❤️❤️🥰🥰🥰👍🏻 jeg ønsker hundre prosent å gjøre noe , men autismen og depresjonen gjør det mer eller mindre umulig 😫😫 Det virker som folk bare ser den romantiserte versjonen av høytfungerende autisme. Bra at du spør og diskuterer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 16. september Forfatter #273 Del Skrevet 16. september Kassettspiller skrev (1 minutt siden): Det virker som folk bare ser den romantiserte versjonen av høytfungerende autisme. Bra at du spør og diskuterer. Jeg er så glad for at du er her i tråden ❤️❤️! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #274 Del Skrevet 16. september Sofie Maria skrev (8 minutter siden): Det er korrekt ❤️❤️🥰 forstår jo at jeg må det basert på denne tråden ❤️ Det vil ta en tid å stable på plass en ny bolig så må vel bare akseptere at jg ser mindre til den 4bente i en overgangsperiode og velge min mentale helse fremfor den 4bente uansett hvor mye jeg elsker den. Til Lillevill og noen flere som sier at jeg må ta hundre prosent ansvar og den absolutt ikke burde være hos han- jeg forstår hundre prosent tankeveien, men den har virkelig alt den trenger både av mat, kos og omsorg (jeg kjøpte mat heldigivs før helgen ) De har et tett bånd så burde jg ødelegge det?🤷♀️ La oss si jeg hadde fått meg bolig i neste uke vil ikke en deleordning vært det beste sånn for den 4bente sånn at den ikke mister en person den er glad i/ har knytta seg til? 🤷♀️ En annen greie i regnestykke er at jeg er 99 prosent sikker at det ville blitt 100 prosent krig hvis jeg bare hadde hentet og han fikk null tilgang. Nei, katter er mer bundet til hjemmet enn hunder som som regel er mer bundet til menneskene. Med en gang du får et sted du kan ha dyret så tar du det tilbake, så kan han seile som egene sjø. Anonymkode: 9f431...06f 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 16. september #275 Del Skrevet 16. september Sofie Maria skrev (4 minutter siden): takk !! ❤️❤️🥰🥰🥰👍🏻 jeg ønsker hundre prosent å gjøre noe , men autismen og depresjonen gjør det mer eller mindre umulig 😫😫 Jeg mener at katten bør få et godt hjem. Om depresjonen og autismen gjør det sånn at du blir handlingslammet, så la noen få hjelpe deg å skaffe katten et godt hjem. Si at eksen din ikke får penger fra deg mer. Og om katten er utekatt og ikke lengre får noe særlig mat hjemme. Så vil den gå ute og vandre. Sove ute og sånt, og nå blir det kaldere. Det er ikke et godt liv for en liten katt. Du har autisme og depresjon, og eksen din drikker og jobber ikke. Katten kan få et godt liv et annet sted. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #276 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, katter er mer bundet til hjemmet enn hunder som som regel er mer bundet til menneskene. Med en gang du får et sted du kan ha dyret så tar du det tilbake, så kan han seile som egene sjø. Anonymkode: 9f431...06f *Seile sin egen sjø. Anonymkode: 9f431...06f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 16. september Forfatter #277 Del Skrevet 16. september lillevill skrev (3 minutter siden): Men han er jo en agressiv mann. Hvordan kan du være så sikker på at han tar ansvar for katten, når han prioriterer øl og snacks forran helsesjekk og mat til katten? Det er dette jeg mener. Om det går så ille med han, og han jobber ikke, og drikker øl hver dag ( er han alkoholiker?) hvordan vet du at det er så fint og harmonisk der for katten egentlig ?🤔 Ja han er jo sikkert GLAD i katten. Men det er jo din katt. vel , det korte svaret er fordi jeg prioriterer det 🙈😉 Han vet veldig godt at han har ingen mulighet å ta vare på den alene (hvertfall ikke før han begynner jobbe igjen ) så jeg tenker det er mitt trumf kort ❤️❤️ Og at chipen er registrert på meg ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassettspiller Skrevet 16. september #278 Del Skrevet 16. september Sofie Maria skrev (4 minutter siden): Jeg er så glad for at du er her i tråden ❤️❤️! ❤️ lillevill skrev (4 minutter siden): Jeg mener at katten bør få et godt hjem. Om depresjonen og autismen gjør det sånn at du blir handlingslammet, så la noen få hjelpe deg å skaffe katten et godt hjem. Si at eksen din ikke får penger fra deg mer. Og om katten er utekatt og ikke lengre får noe særlig mat hjemme. Så vil den gå ute og vandre. Sove ute og sånt, og nå blir det kaldere. Det er ikke et godt liv for en liten katt. Du har autisme og depresjon, og eksen din drikker og jobber ikke. Katten kan få et godt liv et annet sted. Håper hun får vennene sine til å søke om å få ha dyr i huset. Da kan de enten adoptere katten eller passe på den mens hun får mer orden på ting. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 16. september Forfatter #279 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (6 minutter siden): *Seile sin egen sjø. Anonymkode: 9f431...06f ❤️❤️🥰! Hvis de er knyttet mot sted betyr det den vil mistrives hos meg hvis jeg typ flyttet i morgen? Fordi den er vant med hans bolig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassettspiller Skrevet 16. september #280 Del Skrevet 16. september (endret) Sofie Maria skrev (7 minutter siden): ❤️❤️🥰! Hvis de er knyttet mot sted betyr det den vil mistrives hos meg hvis jeg typ flyttet i morgen? Fordi den er vant med hans bolig? Oftest i en stund, men bedre å prioritere sikkerheten til dyret. Endret 16. september av Kassettspiller 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå