Gå til innhold

Blir utnyttet økonomisk.


Sofie Maria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sofie Maria skrev (11 minutter siden):

Jeg tenker den 4bente har det fint der den bor intill jeg får stablet en ny bolig på plass ❤️

Du kan ALDRI greie å beskytte deg selv hvis du fortsetter å ha kontakt med og møte denne mannen - for han VIL fortsette å manipulere deg og utsette deg for press, psykisk vold, manipulering, økonomisk vold!

Derfor MÅ du få dyret bort fra ham så fort som mulig, siden du selv altfor lenge har utsatt å finne eget sted å bo hvor du kan ta vare på dyret.

Skal du være en ansvarlig dyreeier, så innebærer også det å ta ansvar for deg selv. Og det siste gjør du ikke så lenge du fortsetter å ha kontakt med den mannen! Ergo må dyret bort fra ham for at du skal kunne beskytte deg selv mot den volden du har blitt utsatt i årevis fra ham!

Du må slutte å utsette alt, for på den måten ødelegger du livet ditt!

Anonymkode: ded4f...dca

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (9 minutter siden):

Vi må skille her. At jg er uansvarlig i eget liv, ja det har vi fått på det rene i løpet av tråden her og er noe jeg må jobbe med ! 

At jeg er uansvarlig som dyreeier nei det er jeg absolutt ikke. Den 4bente mangler ingenting fordi jeg passer på at den har alt. Så hvor ligger uansvarligheten mener du? ❤️ 

Du gir den jo ikke et godt liv sånn som det er nå. Når fikk den helsesjekk sist da? Ormkur? Vaksine? Men okay. If you say so. Du er så ansvarlig altså. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (4 minutter siden):

Du gir den jo ikke et godt liv sånn som det er nå. Når fikk den helsesjekk sist da? Ormkur? Vaksine? Men okay. If you say so. Du er så ansvarlig altså. 

Hjelpes meg. Du vil bare krangle eller?😏 

Siste sjekk var for et år siden og den skal få ny nå snart. Fornøyd nå ? 😉

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Du kan ALDRI greie å beskytte deg selv hvis du fortsetter å ha kontakt med og møte denne mannen - for han VIL fortsette å manipulere deg og utsette deg for press, psykisk vold, manipulering, økonomisk vold!

Derfor MÅ du få dyret bort fra ham så fort som mulig, siden du selv altfor lenge har utsatt å finne eget sted å bo hvor du kan ta vare på dyret.

Skal du være en ansvarlig dyreeier, så innebærer også det å ta ansvar for deg selv. Og det siste gjør du ikke så lenge du fortsetter å ha kontakt med den mannen! Ergo må dyret bort fra ham for at du skal kunne beskytte deg selv mot den volden du har blitt utsatt i årevis fra ham!

Du må slutte å utsette alt, for på den måten ødelegger du livet ditt!

Anonymkode: ded4f...dca

Så du tenker det er dødfødt med nye regler/at jeg begynner å være streng mot han?  

enig at jeg ikke tar vare på meg selv slik situasjonen er nå 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (45 minutter siden):

Så du tenker det er dødfødt med nye regler/at jeg begynner å være streng mot han?  

enig at jeg ikke tar vare på meg selv slik situasjonen er nå 😔

Du må be ham om å dra nå.

Hvis han nekter å forlate stedet, må du fortelle ham at du ikke har noe annet valg enn å ringe politiet for å få hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sofie Maria skrev (På 12.9.2024 den 1.05):

Ja ikkesant , helt enig med deg ❤️. Forrige gang prøvde jeg meg på den- ja jeg kan handle en 6pack hvis du vipser, men når jeg kom hjem (hans sted siden vi alltid er der) så hadde han bare 150 kroner igjen på kontoen sin. Du får resten i morgen sa han (som selvsagt ikke har skjedd) og sånn går nå dagan siden jeg er dum.. 

Når det gjelder det andre du skriver så er du nok inne på noe vesentlig.. innerste inne så er jeg nok litt redd for at eneste grunnen til at vår relasjon funker er nettopp de godene han får.. at jeg egentlig er luft for han hvis det ikke var for disse «frynsegodene» 😅😟

Han må vipse FØR du kjøper noe

Anonymkode: 6a24b...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassettspiller skrev (37 minutter siden):

Du må be ham om å dra nå.

Hvis han nekter å forlate stedet, må du fortelle ham at du ikke har noe annet valg enn å ringe politiet for å få hjelp

Han er hjemme og jeg hjemme hos meg selv i dag så ingen grunn til det, men tusen takk for omsorgen ❤️❤️

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Han må vipse FØR du kjøper noe

Anonymkode: 6a24b...8cb

❤️🥰. Han prøvde seg i dag igjen om jeg kunne vipse noe, men jeg sa totalt nei. 

Endret av Sofie Maria
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (11 minutter siden):

❤️🥰. Han prøvde seg i dag igjen om jeg kunne vipse noe, men jeg sa totalt nei. 

Du har autisme korrekt? Og han utnytter deg til det ekstreme. Han kommer til å bli så sur på deg at hvem vet hva han finner på. Han har åpenbart ingen skrupler som lurer og utnytter en autistisk dame. Kansje han blir så sur at han ikke vil snakke mer. Så hvordan vet du da at katten Din har det bra? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du gjøre med dyret om han kutter deg ut når du slutter å gi han penger? Du sier han ikke alltid har råd til mat til dyret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (50 minutter siden):

Han er hjemme og jeg hjemme hos meg selv i dag så ingen grunn til det, men tusen takk for omsorgen ❤️❤️

Bra og ikke la han komme tilbake!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (35 minutter siden):

Du har autisme korrekt? Og han utnytter deg til det ekstreme. Han kommer til å bli så sur på deg at hvem vet hva han finner på. Han har åpenbart ingen skrupler som lurer og utnytter en autistisk dame. Kansje han blir så sur at han ikke vil snakke mer. Så hvordan vet du da at katten Din har det bra? 

Jeg blir så oppgitt over folk som utnytter sårbare personer. Mange med autisme har ofte få eller ingen rundt seg som kan hjelpe. Vi autister har en tendens til å ikke se varseltegnene før det har gått tid og det kan være vanskelig for oss å ordne opp i situasjoner vi ikke har erfaring med. At han utnytter noen med autisme sier mye om hva slags person han er.

@Sofie Maria bryt kontakten med han og la andre hjelpe deg. Jeg vet at det kan være vanskelig, spesielt med staheten som ofte følger med autisme, men det finnes folk som kan støtte deg!

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sofie Maria skrev (På 12.9.2024 den 0.30):

takk ❤️🥺… Jeg er jo helt enig, men er så vanskelig rent praktisk. Eks i dag på kiwien så orker jeg virkelig ikke lage en scene og han tar alltid ting som en selvfølge fordi jeg har vært dum i vår relasjon i for lang tid. 

Neste gang. Sørg for å ha for lite på kortet dvs akkurat nok til å betale for dine varer, slik at betalingen ikke går igjennom i kassen. Så du dessverre må legge tilbake tingene hans.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må enten gi faen i dette dyret eller flytte et egnet sted, for han misbruker og utnytter deg. Du kan ikke fikse denne fyren. Beklager men alt han bryr seg om er pengene du blar opp. Høres det hyggelig ut? Vil du ha en sånn venn du må betale for å ha? 

Anonymkode: 7f395...a80

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (50 minutter siden):

Hva skal du gjøre med dyret om han kutter deg ut når du slutter å gi han penger? Du sier han ikke alltid har råd til mat til dyret. 

Ts har sikkert kontakt med mannen pga katten. Katten er linken mellom dem. Og så kjøper hun vel kattemat sammen med han og så slenger hn oppi ost og brød og skinke og middag hver jævla dag fordi han vet hun har autisme og greier ikke sette grenser, fordi da vinkler han det sånn at hun føler hun har gjort noe feil. Han er sleip som faen han der. Bunnslam som utnytter sårbare folk. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

lillevill skrev (40 minutter siden):

Ts har sikkert kontakt med mannen pga katten. Katten er linken mellom dem. Og så kjøper hun vel kattemat sammen med han og så slenger hn oppi ost og brød og skinke og middag hver jævla dag fordi han vet hun har autisme og greier ikke sette grenser, fordi da vinkler han det sånn at hun føler hun har gjort noe feil. Han er sleip som faen han der. Bunnslam som utnytter sårbare folk. 

Farlig person uten et snev av empati. 

Anonymkode: 7f395...a80

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (4 timer siden):

Så du tenker det er dødfødt med nye regler/at jeg begynner å være streng mot han?  

enig at jeg ikke tar vare på meg selv slik situasjonen er nå 😔

Ja, selvfølgelig er det dødfødt!

Han har manipulert deg og utsatt deg for psykisk og økonomisk vold i mange år. Om du blir "streng" mot ham vil han kanskje en kortere periode snu om og bli "god", men det vil han i så fall bare gjøre kortvarig inntil han mener at han har hektet deg enda sterkere til seg - og da vil det være enda mye vanskeligere for deg å komme deg bort fra ham enn det er i dag!

Eneste du kan gjøre når du møter slike, det er å kutte dem HELT ut av livet ditt. Så lenge du lar ham ha bare et ørlite tak på deg (og med dyret har han i realiteten fullstendig tak på deg...), så vil han finne stadig nye måter å rote med hodet ditt, psyke deg ned, tømme deg for mer penger. Du tror kanskje i dag at du aldri vil gi ham mer penger - men fortsetter du forholdet til ham, så vil han finne nye måter å utnytte deg på, også økonomisk.

Du må innse og akseptere at DU ALDRI KAN ENDRE EN MANIPULATOR!!!

Uansett hvor mye du ønsker å hjelpe ham, så kan du aldri endre ham. Rett og slett fordi han ikke ønsker å endre seg. Han sa det rett ut til deg i går da han sa at hvis du ikke likte det (gi ham penger), så fikk du heller holde deg unna ham. Da han sa det fortalte han deg rett ut at han kun er interessert i pengene dine. Men så testet han deg også, for med å si det så satset han stort - for å finne ut om du er villig til å la deg utnytte videre, eller om du har bestemt deg for å beskytte deg selv. Ved å ha kontakt videre med ham, så viser du ham at han også får en åpning for å manipulere og utnytte deg videre. Og det har ikke noe med deg å gjøre, det er slik narsissister, psykopater og manipulatorer opererer!

Han vet at du sliter med å sette sunne grenser for deg selv, og det er nettopp det han bruker for å psyke deg ned, manipulere deg og tappe deg for penger.

Så nye regler vil aldri ha nok effekt, for han kommer uansett aldri til å endre seg, for hans hensikt er å tappe deg for penger, og stadig manipulere og psyke deg nok ned til at du igjen ikke vil greie å si nei til ham når han igjen ber deg om penger, tobakk, alkohol, mat eller hva som helst annet - han vil alltid finne nye måter å utnytte deg og ødelegge deg, for det er bare slik han kan kontrollere deg og tappe deg for penger.

Du har gode venner rundt deg. Gode venner som ser ham for den manipulatoren og utnytteren han. Det gjør at du ikke er alene i dette, du er tvert imot heldig som har et nettverk rundt deg som bryr seg om deg (i motsetning til denne mannen...), som ser hva du står i og som derfor også er villige til å hjelpe deg. La vennene dine se denne tråden, slik at de ser hvordan han manipulerer deg - og at du trenger hjelp til å avslutte forholdet fullstendig, og at det å få den 4beinte bort fra ham er en veldig viktig brikke i dette slik at du slipper å ha noe som helst mer med ham å gjøre. Da tenker jeg dine venner vil hjelpe deg i en overgang inntil du har fått flyttet til et sted hvor du kan ha kjæledyret selv. Og når du er der, har flyttet og fått kjæledyret hjem, da kan du gi oppmerksomhet og kjærlighet til det dyret og dine venner! (og ikke en mann som ikke gjør annet enn å ødelegge deg psykisk og tappe deg for penger).

Kutter du ham ut vil du sikkert føle at du ikke helt vet hva du skal gjøre. Men samtidig vil du føle deg fri for første gang på mange år. Du vil være fri til å være deg selv, du vil få langt mindre stress, og du får tid og muligheter til å gjøre helt andre ting som kan gi deg energi, styrke deg psykisk og du vil til og med trolig kunne spare mye penger!

Du må velge deg selv nå! ❤️

Anonymkode: ded4f...dca

  • Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (På 12.9.2024 den 0.22):

Hva gjør man for å stoppe utnyttelse fra en nær venn? 🫣Kan avsløre at dette er hankjønn og vi har tidligere hatt en romantisk relasjon, men denne er på is nå. 

Han er alltid blakk fordi han ikke har jobb og når han har penger (eks fra gamle jobben) så blir de brukt i løpet av få dager på alt og ingenting. At han må ha mat eller betale telefonen sin neste uke er fraværende tanker, livet leves her og nå..Han er altså en person som egentlig skulle vært på luksusfellen😕

Problemet er at ting går utover meg i stor grad! jeg kjøper så si alltid mat siden vi henger sammen ofte og vi må jo spise noe, men han forventer i tilegg til maten masse ekstra typ brus, øl, snus, røyk, chips ++ Ofte sier han til meg du får igjen når jeg får penger, men dette skjer jo aldri/veldig sjeldent. 

Eks sånn at dere kan forstå- han sier kjøper du en 6pack, jeg vipser deg. Enden på visa ble at jeg fikk 150 for en 6pack som egentlig kostet 230. Altså ca 80 kr borte av mine penger. Sånne småbeløp mister jeg hele tiden. 

Eks 2. i dag var vi på butikken og jeg handlet middag som jeg alltid gjør. Han sier jeg må ha frokost i morgen og putter følgelig brød, smør og ost i kurven. (Ja han tar det som en selvfølge også og jeg orker ikke lage noe scene på kiwi med folk tilstede😕) Ca 100 kr på det i tillegg til at middagen kom på over 300 kr + jeg måtte sponse halvparten av snus- ca 50 kroner. Hele handleturen på en vanlig onsdag endte på over 500 kr og sånn er det omtrent hver dag! 😔 Det er alltid noe ekstra ekstra han vil eller «må» ha. 

Prøver jeg å sette grenser (som jeg selvsagt har prøvd å gjøre) blir det fort veldig dårlig stemning. Hva gjør man med sånne mennesker?? 

Ps. Det er ingen alternativ å avslutte relasjonen helt av årsaker jeg ikke orker å skriver her. 

Takk for alle svar, jeg trenger hjelp. 

edit - vi er ikke samboere, men som nevnt vi er sammen omtrent hver dag. 

Hei

Her har du også deg selv å takke. Du må bytte ut denne "vennen" som utnytter deg. Som du gjør det nå LAR du kan får utnytte deg og det kommer han til å gjøre til du kutter kontakten. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...