Gå til innhold

hvordan er nabolaget “Bekkestua / Åsterud”?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hvordan er nabolaget “Bekkestua / Åsterud”? Jeg setter pris på tilbakemelding om noen har erfaring med å bo der. takk

Anonymkode: 85b06...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bor rett ved, en gate noen hundre meter unna. Er det blokkene eller eneboligene du ser på? Åsterud strekker seg fra eneboliger med innkjøring fra Avløs/Haslum til blokker med innkjøring fra Haslum mot Bekkestua. Så siden du skriver Bekkestua så tror jeg det er blokk?

positivt:

-Koselig område, velholdt område, mix av unge/gamle/barnefamilier/enslige. 
-det bor «ordentlige veletablerte ryddige folk der», med det så mener jeg at det er ingen narkomane/sosialboliger etc

-nærme marka

-nærme buss til Oslo (hvis det er blokkene)

-store fine terasser og måten de er bygget på gjør at man får sol

-nærme barnehage 

-tilhører skolekrets med gode skoler

-mye grønt områder, fotballbaner, skøytebane på vinter, lekeplasser rett ved

-trygg fin skolevei, må kun krysse en vei og der er det trafikklys og alle bilistene kjører rolig i området

negativt:

-et stykke til tbanen

Kommer egentlig ikke på så mye negativt. Fint område, jeg kunne fint bodd der selv. 

Anonymkode: 86e9e...849

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for den grundige tilbakemeldingen! Ja, det er blokkene jeg er interessert i.

Du nevnte at det bor "ordentlige veletablerte ryddige folk der". Det høres ut som et veldig trivelig nabolag. Kan du fortelle litt mer om hva som gjør dette området attraktivt for beboerne? Er det noen spesielle grunner til at folk velger å bosette seg akkurat her?

Min partner og jeg vurderer å flytte til området, så jeg er veldig interessert i å forstå mer om nabolagets karakter og fellesskapsfølelse. Kan du fortelle litt mer om:

- Hvordan vil du beskrive den typiske livsstilen til beboerne her? Jeg er interessert i å forstå mer om befolkningssammensetningen og det sosiale miljøet i området.

- Er det noen utfordringer eller ulemper ved å bo i dette området som vi burde være klar over?

Jeg setter stor pris på din innsikt, da dette vil hjelpe oss å avgjøre om området passer for våre behov og preferanser. Takk igjen for all informasjonen du har delt så langt!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tusen takk for den grundige tilbakemeldingen! Ja, det er blokkene jeg er interessert i.

Du nevnte at det bor "ordentlige veletablerte ryddige folk der". Det høres ut som et veldig trivelig nabolag. Kan du fortelle litt mer om hva som gjør dette området attraktivt for beboerne? Er det noen spesielle grunner til at folk velger å bosette seg akkurat her?

Min partner og jeg vurderer å flytte til området, så jeg er veldig interessert i å forstå mer om nabolagets karakter og fellesskapsfølelse. Kan du fortelle litt mer om:

- Hvordan vil du beskrive den typiske livsstilen til beboerne her? Jeg er interessert i å forstå mer om befolkningssammensetningen og det sosiale miljøet i området.

- Er det noen utfordringer eller ulemper ved å bo i dette området som vi burde være klar over?

Jeg setter stor pris på din innsikt, da dette vil hjelpe oss å avgjøre om området passer for våre behov og preferanser. Takk igjen for all informasjonen du har delt så langt!

Dette svaret ditt høres AI generert ut; men generelt, Bekkestua er på den gode siden av Bærum. Jeg bor ikke på Bekkestua men på Høvik, som er i nærheten. Og det er generelt stille, rolig, hyggelige nabolag over hele østre Bærum. 

Anonymkode: 570ac...9e3

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette svaret ditt høres AI generert ut; men generelt, Bekkestua er på den gode siden av Bærum. Jeg bor ikke på Bekkestua men på Høvik, som er i nærheten. Og det er generelt stille, rolig, hyggelige nabolag over hele østre Bærum. 

Anonymkode: 570ac...9e3

Enig. Noe skurret så veldig så jeg mistet lysten til å svare videre. Enten AI eller Google oversetting. 

Åsterud er nesten mer Haslum enn Bekkestua i plassering. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Enig. Noe skurret så veldig så jeg mistet lysten til å svare videre. Enten AI eller Google oversetting. 

Åsterud er nesten mer Haslum enn Bekkestua i plassering. 

Poenget med spørsmålet er å forstå at Åsterud ligger på alminnelige del av Bekkestua/Bærum eller på sossete del? Det er god diskusjon her, men dekker ikke spørsmålet mitt direkte

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter mange år som bosatt på Bekkestua har jeg aldri tenkt på stedet som "sossete" på noen som helst måte, snarere generelt ressurssterkt. En fin plass å bo, og et godt sted å vokse opp for barna.

Bekkestua (og Haslum) ligger helt klart i en "god" del av Bærum hvis en skal følge den stereotypiske måten å vurdere dette på. Åsterud ligger litt "off", og vil ikke si at det hører til Bekkestua – selv om dette er nærmeste sentrumsområde. Det er ikke noe snobbete ved å bo på Åsterud, så akkurat det kan du ta helt med ro.

Barna sogner vel til Haslum skole, som både var og sikkert er en god skole.

Anonymkode: b450a...cdb

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer selvfølgelig an på hva du ønsker. Jeg er vokst opp i området og finner det ubeskrivelig kjedelig men rolig og småborgerlig er det jo om det er det man er ute etter. Ungsomskolene i området har et visst problem med veldig tidlig alkostart, det har blitt en østre Bærum greie.  

Anonymkode: 716e2...455

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Poenget med spørsmålet er å forstå at Åsterud ligger på alminnelige del av Bekkestua/Bærum eller på sossete del? Det er god diskusjon her, men dekker ikke spørsmålet mitt direkte

Det er et blokk område så det er ikke av det mest sossete stedet. Men det er absolutt et fint sted å bo. Har du barn eller er dere bare voksne som skal bo der? Det er et helt normalt område, mix av blokker og eneboliger i veletablert fint område nærme skogen. Det bor helt normale mennesker der, de jeg kjenner har jobber som alt fra lærer, butikk, advokat og ingeniør. Men fellestrekk er at de jobber, det er få arbeidsløse i området. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Etter mange år som bosatt på Bekkestua har jeg aldri tenkt på stedet som "sossete" på noen som helst måte, snarere generelt ressurssterkt. En fin plass å bo, og et godt sted å vokse opp for barna.

Bekkestua (og Haslum) ligger helt klart i en "god" del av Bærum hvis en skal følge den stereotypiske måten å vurdere dette på. Åsterud ligger litt "off", og vil ikke si at det hører til Bekkestua – selv om dette er nærmeste sentrumsområde. Det er ikke noe snobbete ved å bo på Åsterud, så akkurat det kan du ta helt med ro.

Barna sogner vel til Haslum skole, som både var og sikkert er en god skole.

Anonymkode: b450a...cdb

Enig. Ressurssterkt er en god beskrivelse. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er et blokk område så det er ikke av det mest sossete stedet. Men det er absolutt et fint sted å bo. Har du barn eller er dere bare voksne som skal bo der? Det er et helt normalt område, mix av blokker og eneboliger i veletablert fint område nærme skogen. Det bor helt normale mennesker der, de jeg kjenner har jobber som alt fra lærer, butikk, advokat og ingeniør. Men fellestrekk er at de jobber, det er få arbeidsløse i området. 

bare voksne, Ingen barn ennå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...