AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #1 Del Skrevet 11. september 2024 Er utdannet vernepleier og jobber i Oslo kommune. Har jobbet på samme arbeidsplass siden 2018. Jeg tar videreutdanning med master og har medisin ansvar for boligen og er primær kontakt til en mann som krever veldig mye hjelp og er en av boligens «tyngste». Vi er pr dags dato to vernepleiere igjen, men jeg vil bli værende grunnet kort avstand fra Majorstuen (huset) til boligen. Jeg har lyst å forhandle lønn, men vet ikke hva jeg skal si til sjefen. Kan jeg si at jeg skal finne ny jobb, eller at jeg har fått spørsmål om ny jobb? Anonymkode: e1e3b...e9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #2 Del Skrevet 11. september 2024 Du starter ikke lønnsforhandling med «trusler» om jobbskifte. Du bør legge frem hva det er som gjør at du fortjener høyere lønn. Har du andre å sammenligne med så er det fint å ta frem det, men ikke si «jeg vil ha så og så mye». Anonymkode: d2f92...61d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #3 Del Skrevet 11. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du starter ikke lønnsforhandling med «trusler» om jobbskifte. Du bør legge frem hva det er som gjør at du fortjener høyere lønn. Har du andre å sammenligne med så er det fint å ta frem det, men ikke si «jeg vil ha så og så mye». Anonymkode: d2f92...61d Enig, og det var aldri tenkt heller. Jeg tenker å ta fram ansvaret jeg har, ig at jeg er den eneste med kompetanse på hele huset som gjør ansvaret tyngende for min del. Jeg legger opp alt, bestiller medisiner og har ansvaret og full oversikt på å legge inn nye medisiner på HP. I tillegg er jeg primær til en bruker som «kommunen» har gitt opp. Først nå har bruker fått til mye og har et liv som bidrar til livsglede etter knallhard jobb fra min side. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Men jeg skal snakke med sjefen neste uke om noe annet, er det ok å ta opp dette samtidig? Burde jeg sendt en mail til leder å snakket om lønnen først? Anonymkode: e1e3b...e9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 11. september 2024 #4 Del Skrevet 11. september 2024 Sjekk først om det er rom for å forhandle utenfor lønnsoppgjøret. Hos oss er det ikke det. Kom gjerne med et annet tilbud og spør om vi matcher det eller så slutter du. Av mine ansatte er det flere jeg hadde ønsket lykke til i ny bedrift. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #5 Del Skrevet 11. september 2024 Brunello skrev (1 minutt siden): Sjekk først om det er rom for å forhandle utenfor lønnsoppgjøret. Hos oss er det ikke det. Kom gjerne med et annet tilbud og spør om vi matcher det eller så slutter du. Av mine ansatte er det flere jeg hadde ønsket lykke til i ny bedrift. Men hva om det var sykepleiere som det nesten ikke fantes folk av? Jeg er jo den eneste igjen, kan jeg ikke spille på dette? Drar jeg så mister de deres siste sykepleier med erfaring da den andre er helt ny og har ingen kompetanse og begynte forrige uke. Anonymkode: e1e3b...e9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #6 Del Skrevet 11. september 2024 Brunello skrev (2 minutter siden): Sjekk først om det er rom for å forhandle utenfor lønnsoppgjøret. Hos oss er det ikke det. Kom gjerne med et annet tilbud og spør om vi matcher det eller så slutter du. Av mine ansatte er det flere jeg hadde ønsket lykke til i ny bedrift. Annet tilbud? Anonymkode: e1e3b...e9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #7 Del Skrevet 11. september 2024 Jeg tok det opp i en planlagt medarbeidersamtale. Jeg spurte hva kommunens politikk var i sammenheng med videreutdanning og lønnsøkning. Leder ble dermed oppmerksom på at jeg var i en situasjon der det var naturlig med lønnsøkning, og hun skulle bruke litt tid på å se på det. Hvis du ikke har medarbeidersamtale denne høsten ville jeg spurt om dere kunne ha et lønnsmøte. For min del, da det ikke hadde skjedd noe på fire måneder, og jeg tok det direkte opp med henne sa hun ikke hadde klart å overbevise sin leder igjen. Da begynte jeg å søke andre jobber fordi jeg mener i dypet av hjertet mitt at videreutdanning og meransvar alltid skal lønne seg. Og vil du likevel ikke slutte på tross av at de ikke vil møte deg på dette, er det veldig god trening. Særlig hvis du er kvinne. Lykke til! Anonymkode: 843cb...04b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #8 Del Skrevet 11. september 2024 Kan jeg spørre om 30.000kr mer i året? Anonymkode: e1e3b...e9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #9 Del Skrevet 11. september 2024 Kommunene skal vel inn i lokale lønnsforhandlinger i disse tider, der har de en ramme, sentralt er vel denne rammen i år 1,1%, i Oslo vet jeg ikke. Uansett bør du se hva som står i lønnspolitisk plan i kommunen, der vil det ligge noen føringer for hva en kan bruke i lønnsforhandlinger, dersom rekruttering og beholde kompetanse ligger i denne planen jan du bruke dette som argument. Anonymkode: 7f4df...64c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå