AnonymBruker Skrevet 11. september #1 Del Skrevet 11. september Har lyst til å holde en tale, men er ikke tøff av meg. Hater å prate i forsamling og redd jeg bryter sammen. Vet at holder ikke jeg tale så blir det ingen. Og jeg var god venn med avdøde. Anonymkode: bebd7...0c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #2 Del Skrevet 11. september Kondolerer ❤️ Det gjør ingenting om stemmen svikter og tårene kommer under talen. Det går også ann å avtale med feks begravelsesagenten at han står med deg, og dersom det låser seg helt leser han opp resten på dine vegne ( med mindre du har noen nærme som vil ta på seg den rollen). Det er ingen plikt til å ha tale, men dersom du kjenner at dette er noe du ønsker, så hadde jeg prøvd ❤️ Så slipper du angre etterpå. Anonymkode: d3f02...906 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #3 Del Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kondolerer ❤️ Det gjør ingenting om stemmen svikter og tårene kommer under talen. Det går også ann å avtale med feks begravelsesagenten at han står med deg, og dersom det låser seg helt leser han opp resten på dine vegne ( med mindre du har noen nærme som vil ta på seg den rollen). Det er ingen plikt til å ha tale, men dersom du kjenner at dette er noe du ønsker, så hadde jeg prøvd ❤️ Så slipper du angre etterpå. Anonymkode: d3f02...906 Takk, det var lurt❤️ Anonymkode: bebd7...0c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #4 Del Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har lyst til å holde en tale, men er ikke tøff av meg. Hater å prate i forsamling og redd jeg bryter sammen. Vet at holder ikke jeg tale så blir det ingen. Og jeg var god venn med avdøde. Anonymkode: bebd7...0c6 Kondolerer ❤️ Les et vakkert dikt. På Poesiringen.no ligger det mange passende dikt til begravelser Anonymkode: 2734b...cc5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #5 Del Skrevet 11. september Men presten holder vel tale? Hvis det er i kirka. Tenker du at den avdøde ikke har familie som vil gi innspill til prestens tale? Det trenger ikke være mer enn det presten sier. Anonymkode: 9b591...01f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surpomp Skrevet 11. september #6 Del Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har lyst til å holde en tale, men er ikke tøff av meg. Hater å prate i forsamling og redd jeg bryter sammen. Vet at holder ikke jeg tale så blir det ingen. Og jeg var god venn med avdøde. Anonymkode: bebd7...0c6 Hvorfor skriver du ikke talen og ber presten holde den ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #7 Del Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Og jeg var god venn med avdøde. Anonymkode: bebd7...0c6 Har avdøde familie eller andre nærme pårørende? Ofte har de planlagt hva og hvem som sier noe under seremonien, ingen åpen mikrofon. Eller tenker du i minnesamvær etter seremoni? Anonymkode: 605e7...11b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 11. september #8 Del Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har lyst til å holde en tale, men er ikke tøff av meg. Hater å prate i forsamling og redd jeg bryter sammen. Vet at holder ikke jeg tale så blir det ingen. Og jeg var god venn med avdøde. Anonymkode: bebd7...0c6 Det går bra om stemmen svikter og tårene triller når du holder tale i en begravelse. Snakk gjerne TIL avdøde isteden for OM..og takk for det hen var og betydde for deg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #9 Del Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har avdøde familie eller andre nærme pårørende? Ofte har de planlagt hva og hvem som sier noe under seremonien, ingen åpen mikrofon. Eller tenker du i minnesamvær etter seremoni? Anonymkode: 605e7...11b Ingen sier noe og det blir ikke minnesamvær dessverre. Hans venner vet ikke engang at han er død. Anonymkode: bebd7...0c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #10 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ingen sier noe og det blir ikke minnesamvær dessverre. Hans venner vet ikke engang at han er død. Anonymkode: bebd7...0c6 Er det en lukket begravelse, og bare familien utenom deg? Da hadde jeg gitt beskjed til familie/beg.agent at du ønsker si noen ord ❤️ Som sagt er det ingen problem at prest eller beg.agent leser på dine vegne dersom det stopper opp, det har jeg sett før. Anonymkode: d3f02...906 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #11 Del Skrevet 12. september Snakk med presten (hvis det er i kirken) eller begravelsesbyrået, de kan legge det opp greit for deg slik at du feks kan gi et tegn eller noe hvis du kjenner at du ikke klarer det likevel når dagen kommer. Bare si at du gruer deg og er redd du bryter sammen (noe det er svært lite sannsynlig at du gjør), dersom du kjenner det blir vanskelig å stå der oppe så kan feks presten hjelpe deg å fullføre eller overta. Husk at de andre som deltar kun vil synes at det er fint at du sier noe eller prøver å si noe, og ingen dømmer deg hvis du ikke klarer det. Har vært i begravelse hvor de etterlatte gråt så man nesten ikke hørte hva presten sa, ingen synes dette var rart eller spesielt. Gjorde bare sterkt inntrykk på vi andre som var der ❤️ Et tips er å lese gjennom det du skal si høyt for deg selv om og om igjen helt til du blir vandt til å si ordene. Føles rart og merkelig å høre sin egen stemme først, men etter gang nummer 20 eller 40 så blir det en "vane" og det blir mye mindre krevende når du skal si det foran folk ❤️ Anonymkode: 616bf...0f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #12 Del Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (19 timer siden): Er det en lukket begravelse, og bare familien utenom deg? Da hadde jeg gitt beskjed til familie/beg.agent at du ønsker si noen ord ❤️ Som sagt er det ingen problem at prest eller beg.agent leser på dine vegne dersom det stopper opp, det har jeg sett før. Anonymkode: d3f02...906 Ikke lukket, men ingen vet om hans bortgang heller. Annonse i avisa kommer senere. Dette synes jeg er så trist da han hadde mange venner. Anonymkode: bebd7...0c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #13 Del Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ikke lukket, men ingen vet om hans bortgang heller. Annonse i avisa kommer senere. Dette synes jeg er så trist da han hadde mange venner. Anonymkode: bebd7...0c6 Ja, så trist ❤️ Hvorfor gjør de det på denne måten dersom det ikke er lukket begravelse, altså kun for de nærmeste? Anonymkode: d3f02...906 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #14 Del Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja, så trist ❤️ Hvorfor gjør de det på denne måten dersom det ikke er lukket begravelse, altså kun for de nærmeste? Anonymkode: d3f02...906 Vet ikke, synes det er veldig trist. Håper jeg aldri opplever en mor igjen som står over sin dødene sønn og tar tingene hans for ar hans far ikke skal få. Sa det høyt og tydelig hysjet på henne flere ganger. Skjønner jo nå hvorfor min fetter ikke hadde veldig kontakt med sin mor. Meget spesielt! Anonymkode: bebd7...0c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 17. september #15 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (På 13.9.2024 den 5.59): Ikke lukket, men ingen vet om hans bortgang heller. Annonse i avisa kommer senere. Dette synes jeg er så trist da han hadde mange venner. Anonymkode: bebd7...0c6 Dette er noe de nærmeste må bestemme, det er veldig individuelt hvordan en begravelse/bisettelse holdes. Å gjøre det på den måten du beskriver er ikke uvanlig, at dødsfallet offentliggjøres først etter begravelse/bisettelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå