Aquarius Skrevet 21. februar 2006 #1 Del Skrevet 21. februar 2006 Ble litt usikker nå..men heter det portofolio, portfolio eller porfolio? Og hvordan vil dere definere betydningen av det ordet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 21. februar 2006 #2 Del Skrevet 21. februar 2006 Heter det ikke portfolio? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2006 #3 Del Skrevet 21. februar 2006 portefølje går an... I hvert fall sett det bli brukt i formell sammenheng. Det brukes jo om flere ting; i min bransje er det en samling av arbeider du kan vise fram for potensiell arbeidsgiver, men det brukes også om aksjene dine, gjør det ikke det..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2006 #4 Del Skrevet 21. februar 2006 Det skrives portefølje på norsk. Portfolio er den engelske skrivemåten. En portefølje er en "mappe med ark". Det kan være verdipapir som i en aksjeportefølje eller det kan være arbeidsprøver, som når en kunster/designer etc samler eksempler på sine tidligere arbeid i en mappe. Denne mappen kan også være virtuell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 22. februar 2006 #5 Del Skrevet 22. februar 2006 Stemmer det siste gjest sier. Ordbok.no sier: portefølje porteføl'je m1 (fr portefeuille) 1 dokumentmappe 2 samling av verdipapirer aksjep- 3 i forb statsråd uten p- uten eget departement Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~MALIN~ Skrevet 22. februar 2006 #6 Del Skrevet 22. februar 2006 OK ! Lært no' idag og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2006 #7 Del Skrevet 22. februar 2006 Portefeuille på fransk uttales porteføj, og feuille betyr blad eller ark. Porter betyr å bære, ergo er en portefeuille et redskap til å bære eller holde ark samlet. Altså en dokumentmappe. Til info. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Enda en gjest Skrevet 22. februar 2006 #8 Del Skrevet 22. februar 2006 "Portefeuille" betyr på fransk i tillegg til statsrådspost og aksjeportefølje også lommebok. Det lærte jeg av en fransk politimann da jeg hadde blitt frastjålet min... portefeuille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå