Gå til innhold

forstørre brystan..

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg har tenkt å forstørre brystan, jeg har et stort problem..

blir ofte mobbet, pga bryst str..

jeg er 22årgammel snart, er så å si normal vektig, og bruker 70A i bh str..

for 3 år siden vide jeg ca.7kg mer og jeg hadde da samme bh str..

mamma har 80b,og hun veier ca.17kg mer enn meg..

det betyr at uansett hvor mye mer jeg legger på meg så kommer jeg aldri til å så store nok bryster..

det ser virkelig ikke fint ut,jeg er så brei i hoftan, men så smal opp..

hva skal jeg gjør? vurderer sterkt å ta enten silikon eller saltvann innleg til sommeren, da jeg har somemr ferie..

noen som har erfaring elelr kjenner noen som har tat innleg?

takker for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet
jeg har tenkt å forstørre brystan, jeg har et stort problem..

blir ofte mobbet, pga bryst str..

jeg er 22årgammel snart, er så å si normal vektig, og bruker 70A i bh str..

for 3 år siden vide jeg ca.7kg mer og jeg hadde da samme bh str..

mamma har 80b,og hun veier ca.17kg mer enn meg..

det betyr at uansett hvor mye mer jeg legger på meg så kommer jeg aldri til å så store nok bryster..

det ser virkelig ikke fint ut,jeg er så brei i hoftan, men så smal opp..

hva skal jeg gjør? vurderer sterkt å ta enten silikon eller saltvann innleg til sommeren, da jeg har somemr ferie..

noen som har erfaring elelr kjenner noen som har tat innleg?

takker for svar

En venninne av meg gjorde det. Hun har drevet med toppidrett i mange år og hadde "ingenting". Hun er veldig tynn, så hun fikk bare muligheten med silokon, de legger visst ikke saltvann på endel folk oga blant annet sånt.

Likevel vil jeg sterkt råde deg til å vente. Innleggene varer vel ikke hele livet, hva når du må bytte de?

Hva med amming?

andre forandringer i kroppen?

Jeg er 25 og mine pupper har vokst bare det siste året, måtte gå fra 75 B til 75 C i BH...

Hvordan din mor er skapt er jo ikke en normal for hvordan din kropp er/vil utvikle seg.

At folk mobber deg sier jo mest om de; og ved å da forstørre brystene, da gir du de jo medhold da. du endrer de fordi de slenger dritt om puppene dine.

Hva kan da det neste bli? At nesen din ikke er perfekt?

La meg også bare i, jeg er helt for at folk gjør inngrep, men akkurat når det gjelder pupper ville jeg ihvertfall ventet litt. Mye kan dreie seg om selvtillitt også, jeg har fått mye bedre tanker om kroppen min, og akseptert meg selv slik jeg mye mer bare på de få årene fra 20 til 25. Selvsagt har jeg komplekser ennå, men de er ikke like fremtredende

Skrevet

Det du skal være klar over er at om du er tynn vil puppene bli veldig unaturlig utstående... Som baller.. Det er ikke pent.

Små pupper kan derimot være veldig pent, og jeg har tro på at silikontrenden vil gi seg om noen år, og man vil da se at folk heller tar dem ut. Det blir heller ikke fint..

Uansett vil jeg råde deg til å vente til etter du har fått barn. Det er ofte man blir mer komfortabel med kroppen sin etter å ha blitt mor, men også at man skifter litt ståsted moralsk sett med tanke på hvilke signaler men gir til barnet osv...

Mye å tenke på men til syvende og sist er det du som bestemmer, og om du ikke er enig med det som sies her syns jeg ikke du skal ta det innover deg, men stole på din egen beslutning...

Skrevet

Etter man har fått barn så vokser jo puppene litt i størrelse også.. Eller er det bare noe jeg innbiller meg?

:forvirret:

Skrevet
Etter man har fått barn så vokser jo puppene litt i størrelse også.. Eller er det bare noe jeg innbiller meg?

Nja, ofte har puppene en tendens til å bare bli lange etter graviditet.. Men noen er heldige og får tilbake omtrent den gamle fasongen..

Skrevet

Dette var tilfellet med min mor. Hun var helt flat før hun fikk barn, men etter barna kom fikk de normal størrelse. Hun fikk ikke hengepupper heller, det har hun først fått nå når hun har blitt eldre (slik det skjer med oss alle etterhvert). Jeg er selv helt flat, dvs bruker 70A. Faktisk gidder jeg ikke bruke BH engang, bruker i stedet sportstopp. Jeg må innrømme at jeg er sjeleglad for at jeg ikke har store pupper: slipper belastningsskader på ryggen, og ikke minst er det veldig praktisk å ikke ha store pupper når man trener.

Jeg kunne aldri tenkt meg å ta silikon. Det er jo en stor operasjon som koster masse penger. Helt uaktuelt for meg. Men folk får velge å gjøre det de vil med kroppen sin. Men de må være bevisste på hva de gjør og hvilke konsekvenser det får for dem i framtida. Er det virkelig noen som mobber deg for puppene dine nå i en alder av 22?? :overrasket: At barn mobber hverandre er jo velkjent, men i en alder av 22 skal man jo være mer voksen. Jeg vil heller foreslå å tilbringe mindre tid sammen med disse menneskene, og heller tilbringe tid sammen med mennesker som er litt mer modne og reflekterte :)

Gjest lilletroll
Skrevet

Mine var akkkurat like bittesmå etterpå, ja.....

Gjest lilletroll
Skrevet (endret)

slettet

Endret av lilletroll
Skrevet

Jeg sier meg enig med Lilletroll. Greit nok at man KAN endre fasong med årene, hvis hun er veldig heldig vokser plutselig brystene til en B eller C cup, men det er vel ganske sjeldent at dette skjer uten at man må legge på seg ellers også...

Jeg har to barn og brystene ble mindre etter amming, og dette har skjedd med de fleste av venninnene mine som har gått tilbake til sin normal vekt etter fødsel. De som la på seg og ikke fikk tatt av seg igjen har nok større bryster enn før fødselen, men da har de flere kilo jevnt over.

Selv hadde jeg ikke store komplekser pga små bryster, jeg var bare lei av å være paddeflat over brystet. Jeg ville føle meg mer feminin, var jo like flat som samboeren min. :frustrert:

Så jeg la inn 290 ml silikon over muskelen, er slank, men de ser ikke heller unaturlige ut på kroppen min. Samboeren min synes de er utrolig myke og gode, og han var i utgangspunktet veldig fornøyd med de jeg hadde.

Argumentet med at det er deilig å ikke ha rygg problemer pga store bryster synes jeg blir litt søkt, denne jenta tenker jo ikke på operere seg til en dobbel D?... Jeg fikk en B-cup etter mitt inngrep, kan ikke si man får ryggproblemer av det nei.

Det at andre mobber deg er jo helt forferdelig, skjønner godt du får komplekser da. Ville ikke forlede deg til å tro at "alt ordner seg" bare du får større bryster, du bør ikke gjøre dette for andre enn deg selv.

Du er ung, og har ikke fått barn enda. Hvis du orker å vente så ville jeg anbefale deg å gjøre det til etter at du har fått barn. Mest fordi du kan få problemer med å amme, og at man er mer utsatt for å få hard kapsel hvis man har operert seg før amming.

Men søk på nett og les mye om dette før du gjør det, det er viktig å vite hva man innlater seg på! :)

Gjest lilletroll
Skrevet (endret)
Argumentet med at det er deilig å ikke ha rygg problemer pga store bryster synes jeg blir litt søkt, denne jenta tenker jo ikke på operere seg til en dobbel D?... Jeg fikk en B-cup etter mitt inngrep, kan ikke si man får ryggproblemer av det nei.

Du er ung, og har ikke fått barn enda. Hvis du orker å vente så ville jeg anbefale deg å gjøre det til etter at du har fått barn. Mest fordi du kan få problemer med å amme, og at man er mer utsatt for å få hard kapsel hvis man har operert seg før amming.

Men søk på nett og les mye om dette før du gjør det, det er viktig å vite hva man innlater seg på!  :)

Enig med Anki i både det med ryggproblemer og det med å vente.

Endret av lilletroll
Skrevet

Hei!

Jeg har også silikoninnlegg. Jeg ventet til jeg var helt sikker på at jeg ikke skulle ha flere barn før jeg fikk foretatt inngrepet.

Jeg har ikke angret et eneste sekund. Jeg er tynn, men brystene står ikke rett ut som to ballonger. De kjennes myke og fine ut. Om man skal ha et slikt resultat, bør man vente til man har vært igjennom noen ammerunder sånn at man bare fyller inn det som er av løshud. Da blir resultatet bra.

Gjest lilletroll
Skrevet (endret)

slettet

Endret av lilletroll
Skrevet

Kjenner folk som har tatt både brystreduksjon og innlegg. Hun som reduserte ble liggende på sykehuset lenger enn beregnet p.g.a. uventet store blødninger. Hun som la inn ventet til etter svangerskap og amming var over. Hun er fornøyd så langt. Hun er også veldig slang og har lagt inn en størrelse som passer resten av kroppen.

Selv var jeg helt flat til jeg ble gravid. Men da kom de. Og selv etter to svangerskap har de holdt seg svært bra. Jeg opplevde det imidlertid aldri som noe problem før svangerskapet heller.

Når det gjelder hvordan moren din er skapt så husk at du er resultatet av to foreldre og to slekter. Du behøver ikke bli som din mor. Vi er to søsken i min familie hvor den ene har fått alt det fysiske fra mor og alt det psykiske fra far og visa versa. Så du kan utmerket godt havne et sted mitt i mellom. Jeg ville ventet til etter evnt. barn var ute av verden. Og så går det jo en del skrekkhistorier om akkurat silicon da. Kan ikke skjønne at det ikke skal være lov å forlange saltvann om man ønsker det?

Gjest Fruktfat
Skrevet

på min farsside har de DIGRE pupper, på min morsside har de normale pupper (b-cup). jeg hadde ingen av delene. jeg var en liten a. selv om jeg ikke var liten og tynn.

og jeg la inn da jeg var 21, orket ikke å vente til jeg skulle ha barn! det vet jeg da ikke enda, og det er tre år siden jeg la inn! kanskje blir det to år til, kanskje blir det 7 år til (og da er det på tide å bytte innlegg allikevel).

jeg har hørt at det skal være lettere for kirurgene å få et bra resultat på de som har ammet da, for da har puppen vært "utvidet" fra før, fasongen er satt.

og jeg tror ikke på at puppene blir større etterhvert, det er heller meget sjelden, jeg hadde aldri hørt om det før jeg leste det her på kg.

(husker på vdg -jeg var vel 16-17- og vi stod i garderoben etter gym. min klassevenninne fortalte at hun hadde så liten bh på i dag,den var nemlig helt fra hun var 14!

hmm. var det da jeg skulle fortelle at jeg brukte de samme bhene da som da jeg var 12? jeg har nemlig aldri opplevd å vokse ut av en bh. det måtte kirurgi til.)

så har du lyst, har du lov.

om du tror at puppene skal vokse flere cuper uten at du ellers legger på deg, eller at du skal ha barn innen to år, så vent.

Skrevet
Og så går det jo en del skrekkhistorier om akkurat silicon da. Kan ikke skjønne at det ikke skal være lov å forlange saltvann om man ønsker det?

Skjønner ikke helt hva du mener her, det er jo mange som velger å legge inn saltvannsimplantater?... :) Noen kirurger foretrekker dette foran silikon, mens andre mener silikon er best. Det beste er å ta en tur til flere kirurger og kjenne på implantater og høre på deres anbefalinger, både når det gjelder størrelse og type implantat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...